Fandom

One Piece Wiki

Momonga

2289stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
175px-Luffychibi.png

Momonga jest oficerem Marynarki, posiadającym stopień Wiceadmirała.

Wygląd

Wiceadmirał Momonga nosi irokeza, a jego włosy mocno zwisają. Jego włosy są koloru ciemno czerwonego. Jego wąs ma ten sam kolor, jest spiczasty oraz nieco szerszy od jego twarzy. Do tego nosi biały płaszcz (który noszą również wszyscy inni Wiceadmirałowie), do którego przymocowane są dwie odznaki. Momonga jest wysokim mężczyzną. Nosi niebiesko-biały garnitur w paski oraz spodnie w tym samym kolorze. Pod spodem nosi granatową koszulę z białym krawatem. Na nogach nosi zwykłe czarne buty. Nosił to również około 20 lat temu. Do swojego uda przywiązał pochwę, w której zawsze nosi swój miecz.

Galeria

Momonga Youth.png
Momonga około 20lat temu.
Momonga Young.png
Momonga dwadzieścia siedem lat temu.

Osobowość

Wiceadmirał Momonga jest reprezentantem absolutnej sprawiedliwości, dlatego brał również udział w ataku Buster Call. Ponadto, jest on w pełni za działaniem światowego rządu i był bardzo zły, gdy Boa Hancock nie chciała wstawić się w Marineford mimo, iż została wezwana. Dlatego bierze cały ciężar na siebie, żeby wypełnić zlecenie swoich przełożonych. Bierze również niebezpieczeństwo na siebie, kiedy jest ono nieuniknione, dlatego zakotwiczył na środku Calm Belt, żeby czekać na Boa Hancock. Chociaż sam stał przed piratami Kuja, nie był onieśmielony. Było to dlatego, ponieważ jako członek światowego rządu, czuł się lepszy od Schihibukai. W przeciwieństwie do załogi swojego statku, posiada bardzo dużą samokontrolę i nie uległ piękności Boa Hancock.

Relacje

Fabuła

Saga Water 7

Akt Enies Lobby

Momonga jest komendantem okrętu wojennego Marynarki, częścią Floty Buster-Call, która zaatakowała Wyspę Sprawiedliwości Enies Lobby, na żądanie Spandama.

Pomimo, iż Piraci Słomianego Kapelusza uciekli i uwolnili Nico Robin, to Momonga nie traci swojej rangi.

Saga Wojna Szczytów

Akt Amazon Lily

Kiedy Shichibukai Boa Hancock zostaje wezwana przez Światowy Rząd, do walki z Białobrodym, od którego oczekuje się, że spróbuje ochronić swojego komendanta Ace'a przed egzekucją, Momonga zostaje wysłany na Amazon Lily, żeby eskortować "Cesarzową Piratów" do Marinenford.

Po tym jak Boa Hancock zamieniła całą jego załogę w kamień, czekał, aż ona wróci. Przekonał swoich przełożonych, żeby spełnić żądanie Hancock, by mogła się ona spotkać z tym, z którego powodu została wezwana.

Akt Impel Down

Momonga nie zauważa, że Hancock pod swoim płaszczem przenosi Luffy'ego do więzienia Impel Down, oraz że informuje Ace'a o włamaniu się Luffy'ego do więzienia.

Kiedy Hancock razem z nim wraca na statek, zostaje on poinformowany o walce między dwoma Yonko, Shanksem i Kaido. Później rusza razem z Shichibukai do Marineford.

Akt Marineford

Saga Piracki Sojusz

Akt Ambicja Z

Moce i Umiejętności

Momonga jako Wiceadmirał posiada wiele umiejętności: Jest szermierzem, który sam potrafi pokonać Królów Mórz. Oprócz tego włada kilkoma stylami walki Rokushiki oraz jak każdy oficer włada Haki.

Haki

Główna strona: Haki

Momonga zdecydowanie potrafi posługiwać się Haki, czyli umiejętnością wyczuwania duchowej energii innych istot, inaczej zwaną Ambicją. Wiemy to dzięki informacji doktora Fishbonen'a zajmującego się Coby'm, który wspomniał, że każdy Wiceadmirał Marynarki oraz wszyscy powyżej tego stopnia są w stanie jej używać. Można przypuszczać, że może posiadać Kenbunshoku Haki, gdy był w stanie przewidzieć atak Króla Mórz, jak również zdolność Hancocka; w Marineford, przepowiedział także ruchy Luffy'ego.

Rokushiki

Główna strona: Rokushiki

Momonga może wykorzystywać co najmniej dwa z tych technik Rokushiki. Podczas Wojny na Marineford, jest on widziany jak za pomocą Soru i Geppo walczy przeciwko Monkey D. Luffy'emu.

Broń

Momonga dzierży katanę z tsubą w kształcie kwiatu i z brązowym tsuka-maki - oplotem rękojeści. Oręż jest dołączona do prawego biodra, co może sugerować, że Wiceadmirał jest leworęczny.

On wydaje się być bardzo sprawny szermierzem, jak widać, gdy był w stanie zabić Króla Mórz mieczem.

Walki

  • Momonga kontra Boa Hancock
  • Marines i Shichibukai kontra Piraci Białobrodego i ich sojusznicy
  • Momonga i Dalmatian kontra Monkey D. Luffy

Niekanoniczne Walki

  • Momonga kontra Doma
  • Momonga kontra Panz Fry
  • Momonga kontra Monkey D. Luffy i Roronoa Zoro
  • Momonga kontra Shuzo

Rożnice między mangą a anime

Akt Marineford

Momonga Clashes with Doma.png

Momonga kontra Doma.

W wersji anime podczas Aktu Marineford, widać Momongę jak walczy z Domą.

Ciekawostki

  • Jego kod w Marines to G-1 00660.
  • Cała jego załoga przez chwilę miała fryzury podobne do Momongi, wywołało to dziwne zachowanie Hancock.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki