Fandom

One Piece Wiki

Miecz

2285stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Miecz - jedno lub dwuręczna broń o długim ostrzu, używana w różnych formach przez różne cywilizacje.

Mocne i Słabe strony

Miecz zasadniczo składa się z ostrza zaostrzonego z jednej lub z obu stron i rękojeści. Końcówka ostrza służy natomiast za punkt przeszycia ciała. Miecze są powszechnie stosowaną bronią w świecie One Piece. Wiele osób dzierży miecze, ale są tacy, którzy ciężko trenują, by nauczyć się władać mieczem po mistrzowsku. Osoby te są znane jako Szermierze.

Głównym zadaniem miecza jako broni, jest cięcie przeciwnika, blokowanie innej broni białej bądź odepchnięcie jej. Choć nie wszystkie miecze mają możliwość zadania ostatecznego cięcia i pokonania przeciwnika, mogą uszkodzić inną broń, co może pomóc w walce wręcz.

Słabością mieczy jest jakość ich wykonania, określony zasięg, a także poziom umiejętności użytkownika broni. Miecz nie zawsze jest w stanie zadać śmiertelne cięcie. Wszystko zależy od siły fizycznej, poziomu oraz umiejętności posługiwania się bronią przez szermierza.

Typy Mieczy

Katana

Shigure Infobox.png

Shigure Tashigi jest kataną.

Katana (刀 katana , oznacza "backsword") jest to rodzaj miecza. Jest to jednoręczne zakrzywione ostrze. Wado Ichimonji Zoro jest kataną. Wysokiej rangi Marynarze, głównie Vice admirałowie używają katan lub mieczy, które je przypominają. Istnieją postacie, które dzierżą katanę o gigantycznych rozmiarach w porównaniu do swojego wzrostu, takie jak Squard lub Pica.

Kogatana

Kogatana Infobox.png

Mihawk wyjmuje kogatana.

Kogatana (小刀 kogatana, oznacza "mały backsword") jest to bardzo mała wersja katany. Bardziej przypomina nóż większy od ręki. Dracule Mihawk używa jej do walki ze słabymi przeciwnikami, a czasem podczas jedzenia.

Daito

Zkatana.png

Wszystkie trzy miecze Zoro są Daito katana.

W odróżnieniu od innych specjalnych broni, daito (大刀 daitō, oznacza "długi miecz") zalicza się do kategorii katan jak i tachi. W przypadku Zoro, wszystkie trzy miecze, których używa do Santoryu, są potwierdzone jako Daito katany.

Nodachi

Shiliew's Katana.png

Nodachi Shiliew'a.

Nodachi (野太刀 nodachi, oznacza "polowy miecz") czasami nazywany odachi (大太刀 ōdachi, oznacza "wielki miecz") jest to duży miecz dwuręczny. Jego zakres możliwości znacznie przewyższa katany, ze względu na jego rozmiar i ciężar. Kapitan Piratów Serca, Trafalgar Law, dzierży jeden z nich, używając go do technik swojego diabelskiego owocu. Shiliew, były Główny Strażnik Impel Down, również dzierży jeden.

Kordelas

Loguetown Arc.png

Buggy próbuje zabić Luffy'ego za pomocą Kordelasa.

Kordelas (カットラス Katorasu) jest krótki, ma grube lekko zakrzywione ostrze, zaostrzony przy jego końcu, a rękojeść często wyposażona jest w solidną osłonę. Wielu niskiej rangi marynarzy i piratów używają ich.

Szabla

Shanks Bringing Out His Sword.png

Shanks wyjmuje szable z pochwy.

Szabla (サーベル Sāberu) jest to rodzaj miecza z ostrzem zaostrzonym z jednej strony i dużą osłoną przy rękojeści. Jej ostrze jest zwykle (ale nie zawsze) zakrzywione. W przeciwieństwie do kordelasa, szabla jest dłuższa i cieńsza. Szable są często używane przez postacie drugoplanowe. Ważną informacją jest to, że z szabli korzysta Shanks. Vista również używa dwóch szabli. Wiceadmirał Onigumo korzysta z ośmiu szabli dzięki mocy jego diabelskiego owocu, zamiast tradycyjnej broni wiceadmirałów,którą najczęściej są katany.

Kukri

Helmeppo's Kukri.png

Helmeppo dzierży podwójne noże Kukri.

Kukri (ククリ Kukuri) jest to ciężki, zakrzywiony nóż używany zarówno jako narzędzia i broni. Wielki nóż używany przez Sarkies jest bardzo podobny do Kukri. Helmeppo wykorzystuje dwa Kukri do walki. Według Zoro noże Kukri są bardzo rzadko spotykaną bronią.

Shikomizue

Soul Solid Infobox.png

Miecz Duszy Brook'a to shikomizue.

Shikomizue (仕込み杖 shikomizue, oznacza "gotowa laska") jest to zwykły miecz schowany w lasce lub kiju. Roronoa Zoro używał jeden w anime podczas retrospekcji. Brook używa shikomizue podczas jego stylu. Po przeskoku Brook nasyca Miecz Duszy mroczną energią swojej duszy. Issho dzierży shikomizue, służy mu jako laska, taka jak Brook'owi, a także kieruje nim swoją moc grawitacji.

Shirasaya

Zoro vs. Human Kaku.png

Kaku (po prawej) dzierżąc parę shirasaya atakuje Zoro z katanami (po lewej).

Shirasaya (白鞘 shirasaya, oznacza "biała pochwa") to zwykłe ostrze składające się z pochwy i rękojeści. Kaku korzysta z shirasaya podczas jego Yontoryu, gdy zamienia się w hybrydę żyrafy miecze powiększają się odpowiednio do jego wielkości.

Zanbato

Kiribachi Infobox.png

Kiribachi Arlong'a.

Zanbato (斬馬刀 zanbatō, oznacza ostrze do zabijania koni) jest to gigantyczny zakrzywiony miecz, w porównaniu z jego właścicielem. Kiribachi Arlong'a jest zanbato wzorowany na pile z wielkimi zębami, ze względu na jego ryboludzką siłę nie mam problemów z dzierżeniem go. Yoru Mihawk'a jest ogromne i przewyższa jego samego (198 cm). Squard używa sporą katanę, którą można zakwalifikować jako zanbato. Pica również dzierży ogromną katanę, nawet w stosunku do jego własnego, naturalnego rozmiaru. Nawet wśród gigantów, używających naprawdę dużych mieczy są tacy którzy posiadają większe od siebie np. Bastille dzierży tasak stylu zanbato, a także Little Oars Jr. używa wielki rzeźniczy nóż. Choć tak naprawdę, każdy gigantyczny miecz, który jest większy od swojego właściciela można traktować jako zanbato.

Rapier

Durandal Infobox.png

Rapier (レイピア reipia) jest cienkim, ostrym mieczem, przeznaczonym głównie do dźgnięć. Rękojeść ma skomplikowaną konstrukcję, która działa jak rodzaj ochrony rąk szermierza. Ryuboshi dzierży dwa rapiery. Diamante używa rapier, dzięki jego owocowi Hira Hira no Mi może przekształcić go w urumi lub inny rodzaj broni. Cavendish dzierży Durandal, jeden z Meito, który pozornie posiada niezwykły połysk podczas dobywania go.

Długi Miecz

Kyros at Age 19.png

Młody Kyros trzymający długi miecz.

Długi Miecz jest duży, prosty, dwuręczny miecz z rękojeścią w kształcie krzyża. Kyros, legendarny gladiator z Koloseum Corrida, dzierży standardowy długi miecz. Rebecca i Riku Dold III dzierżą długi miecz z tępymi krawędziami w celu zmniejszenia rozlewu krwi podczas walki. Dorry, jeden z kapitanów Piratów Wojowników Gigantów, wykorzystuje gigantyczny miecz o nazwie Terry Sword, który odpowiada jego rozmiarom giganta.

Urumi

Hira Hira no Mi Infobox.png

Diamante zmienia swój rapier w urumi.

Urumi (ウルミ Urumi) jest to długi miecz z elastycznego i cienkiego ostrza, nazywany jest batem ze stali. Ohm dzierży miecz stworzony ze skypieanskiej żelaznej chmury, co pozwala mu zmienić jego kształt w bardzo długie i ostre urumi. Spandam dzierży Funkfreed, miecz z mocą owocu Zou Zou no Mi, która pozwala mu wysunąć ostrze na długi dystans. Diamante używa rapiera, którego dzięki mocy Hira Hira no Mi może przekształcić w urumi. Podobne dwa miecze wydaje się posiadać również Jack.
Niekanonicznym użytkownikiem urumi jest Heaby, który dzierży miecz łańcucha przekroju, pozwalając mu machać mieczem jak biczem ze względu na jego mechanizm. W rzeczywistym świecie niemożliwe jest stworzenie takiej broni.

Klasyfikacje Mieczy

Istnieje wiele różnych mieczy różniących się pod względem cech i kształtów, są również sklasyfikowane pod względem ich właściwości. Trzy znane klasyfikacje:

  • Meito (名刀 Meitō, co oznacza "Znane Ostrze"): Miecz, który zyskał sławę, a także stał się rozpoznawalny na całym świecie.
  • Kokuto (黒刀 Kokutō, co oznacza "Czarne Ostrze"): Miecz, który posiada ostrze w czarnym kolorze. Zaliczają się do niego Yoru i Shusui.
  • Yoto (妖刀 Yōtō, co oznacza "Przeklęte Ostrze"): Miecz, który niesie klątwę i przynosi nieszczęście jego właścicielowi. Zaliczają się do niego wszystkie trzy miecze Kitetsu, Kikoku i Shichiseiken.

Nazwane Miecze bez Klasyfikacji

Więcej w Fandom

Losowa wiki