FANDOM

175px-Luffychibi.png

Święta Ziemia Mariejois (聖地マリージョア Seichi Marījoa) to stolica Globalnego Rządu i przejście do dużo bardziej groźnej i niebezpiecznej połowy Grand Line, Nowego Świata. Droga ta jest jednak otwarta tylko dla dbających o przestrzegania prawa, czyli Marynarki i agentów Globalnego Rządu. Ta elegancka stolica służy za siedzibę Globalnego Rządu, wielkiej organizacji rządzącej całym światem. Ranga i znaczenie Mariejois podkreśla odbywająca się tu Reverie, konferencja, na której dyskutuje się o międzynarodowych problemach i ich rozwiązaniu.

Opis

Znane są aktualnie trzy miejsca w pałacu

  • pomieszczenie spotkania Gorosei
  • nieznana lokalizacja na świeżym powietrzu z dużym stawem
  • Gabinet Konga

Ten ostatni jest dosyć szczegółowo przedstawiony. Jest to ogromnych rozmiarów pokój dookoła otoczony czymś w rodzaju akwarium, gdzie pływają m.in Królowie Mórz. We wnętrzu znajduje się biurko z lekko kulistym krzesłem oraz kanapy dla gości. Według teorii Doflamingo w pałacu znajduję się wielki skarb o którym wiedzą tylko najbardziej zaufani członkowie Światowego Rządu. Uważa on, że można wykraść ten skarb z pomocą Ope Ope no Mi.

Umiejscowienie

Royal Guards Infobox

Siedziba.

Mariejois ulokowane jest na szczycie Red Line. Jest to także jedyne znane miejsce, prócz Reverse Mountain, z którego wpłynąć można na Grand Line. Dodatkowo jest to także jedno z wejść do Nowego Świata, drugim jest Wyspa Ryboludzi.

Nie wiadomo, jak działa procedura przechodzenia przez Mariejois.

Nawigacja