FANDOM

175px-Luffychibi.png

"Feniks" Marco (不死鳥マルコ Fushichō Maruko) jest dowódcą 1. Dywizji Piratów Białobrodego. Jego pseudonim pochodzi od jego zdolności zmiany w feniksa, która jest efektem zjedzenia Mitycznego Zoanu Feniksa.

Wygląd

Marco jest dobrze zbudowany. Ma blond włosy i czarne oczy. Brwi ma ułożone w kształcie półokręgów.Nosi rozpiętą fioletową koszulę i niebieskie, sięgające trochę poniżej kolan spodnie, a biodra ma dodatkowo przepasane jasno niebieską szarfą, do której przyczepiony jest dodatkowy, ozdobny pasek.Do tego zakłada swego rodzaju opaskę na lewej łydce i czarne sandały sięgające ponad kostkę. Znak piratów Białobrodego znajduje się u niego na klatce piersiowej.

Galeria

Główna seria

Marco as a Child
Marco jako dziecko.
Marco from Chapter 234
Początkowy wygląd Marco bez tatuaży.
Marco Earlyanime
Początkowa kolorystyka Marco i pojawienie się w anime.
Marco second anime
Drugi schemat kolorów Marco i pojawienie się w anime.
Marco Wax
Woskowa figura Marco, wykonana przez Diego.

Gry video

Osobowość

Marco z reguły jest opanowany, jednak gdy coś grozi jego kompanom bez zastanowienia rzuca się im do pomocy. Jest przyjacielem Ace'a i wydaje się być prawą ręką Białobrodego. Nosi on przydomek "Feniks" pochodzący od zdolności Szatańskiego Owocu, który zjadł. Dowodzi on pierwszą dywizją Piratów Białobrodego.

Relacje

Załoga

Główna strona: Piraci Białobrodego

Sojusznicy

Monkey D. Luffy

Główna strona: Monkey D. Luffy

Shanks

Główna strona: Shanks

Historia

Przeszłość

Dwadzieścia dwa lata temu, Marco był widziany na statku Białobrodego, kiedy Shiki odwiedził Yonko aby poinformować go o swoich planach. Był również obecny na wyspie ryboludzi gdy Białobrody uczynił wyspy swoim terytorium.

Pojawienie się Ace'a na statku

"Świat nienawidzi nas za to, co mamy, wiesz ... To sprawia, że ​​jesteśmy szczęśliwi ... Nawet jeśli jest to tylko słowo ..."
— Marco tłumaczy Ace'owi dlaczego nazywają Białobrodego "Staruszkiem"

Podczas pierwszych dni Ace'a spędzonych na statku, Marco próbował się z nim zaprzyjaźnić . Wyjaśnił Ace'owi rodzaj ojcowskiej relacji jakie Białobrody miał z członkami załogi.

Morderstwo Thatch'a

Po śmierci Thatch'a z rąk Teach'a, Ace postanowił poszukać Czarnobrodego i zabić go za to, co zrobił. Jednak Białobrody powiedział mu, by nie szedł, że tym razem trzeba zrobić wyjątek. Ace nie chciał o tym słyszeć. Marco był jednym z członków załogi, którzy chcieli zatrzymać Ace'a, gdy ten chciał pójść po Teach'a, ale było to na próżno.

Fabuła

Saga Niebiańska Wyspa

Akt Jaya

Marco początkowo pojawia się gdy Rockstar dostarcza wiadomość do Białobrodego od Shanksa. Rockstar pyta się wtedy Marco czy ten go zna. Na co Marco odpowiada "Nie, nigdy nie słyszałem o tobie".

Saga CP9

Akt Po Enies Lobby

Marco znajduje się na statku Białobrodego gdy pojawia się Shanks. Doświadczony i mądry pirat wie dokładnie co się stanie ze słabszymi piratami Białobrodego po wejściu Shanksa na statek. Gdy Czerwonowłosy wchodzi na statek przypuszczenia Marco spełniają się słabsi członkowie załogi mdleją lecz Marco nie martwi się o nich ponieważ wie, że żadna krzywda im się nie stała. Następnie Marco beszta Shanksa za to co zrobił z jego towarzyszami jednak Shanks odpowiada mu pytaniem czy chciałby dołączyć do jego załogi. Marco odpowiada mu by się zamkną.

Saga Wojna Białobrodego

Akt Marineford

Marco pojawia się na Marineford razem z resztą piratów Białobrodego i ich sojusznikami z Nowego Świata. Marco stwierdza, że każdy członek załogi Białobrodego jest gotowy by walczyć o wolność Ace nawet z samym

Borsalino vs. Marco

Kizaru vs Marco

Admirałem. Gdy Kizaru próbuje zaatakować Białobrodego, Marco powstrzymuje jego atak wykorzystując przy tym moc jego Owocu mistyczny Zoan Feniksa. Następnie przystępuje on do ataku Kizaru skutecznie zadając mu cios nogą lecz Admirał blokuje go swoją ręką.

Następnie Marco był świadkiem tego jak Luffy razem ze swoimi sojusznikami z Impel Down spada z nieba doszedł on do wniosku, że Luffy musi być bratem Ace o którym on tak zawsze opowiada. Później Marco obserwuje Luffy'ego gdy ten skutecznie powstrzymuje atak Crocodile na Białobrodego. Po wygłoszeniu przemowy Luffy'ego przed Białobrodym, Marco wraca na Moby Dicka informując Białobrodego o determinacji Luffy'ego i powiedział, że nie pozwoli młodszemu bratu Ace zginąć. Marco przedstawił swoją sympatię do Słomianego Kapelusza uśmiechną się i wypowiedział imię "Roger".

Po tej sytuacji Białobrody namawia Buggy'ego by ten się do niego przyłączył Marco zauważa naiwność Buggy'ego. Kiedy zobaczył, że Luffy jest atakowany przez Mihawka mówi do dowódcy 5-tej dywizji Visty by ten pomógł Luffy'emu. Następnie gdy Squardo pojawia się obok Białobrodego, Marco uznaje to za dziwne i podejrzane. Był w szoku gdy Squardo przebija Białobrodego mieczem, szybko reaguje i wraca na statek obezwładniając Squardo. Ale zostaje odepchnięty przez miecz Squardo który twierdzi, że była to również jego wina.

Po tym jak Crocodile krzyczy do Białobrodego, że ten był słaby, Marco skomentował to twierdząc, że zdrowie staruszka nie jest w najlepszej formie, jednak twierdzi, że Białobrody powinien zatrzymać każdy nawet niespodziewany atak. Zauważa, że Squardo żałuje za swoje czyny i twierdzi, że powinien odkupić swoje winy walcząc z całych sił z Marynarką. Kiedy Moby Dick zostaje zniszczony przez Akainu, Marco był tego świadkiem jednak stał w bezruchu i był poważny.

Marco vs. Kuzan

Marco atakuje Aokiji'ego

Gdy egzekucja Ace miał nastąpić Marco był przygotowany by uratować swojego towarzysza ale zauważa, że Crocodile go wyprzedził. Po tym jak Luffy zostaje ciężko ranny Marco powstrzymuje Aokiji'ego przed zabiciem Słomianego Kapelusza. Marco leci w kierunku platformy egzekucyjnej twierdząc, że zdoła uratować Ace. Jednak gdy Marco zbliżył się do platformy dostał kolosalny cios od Garpa który wgniótł feniksa w ziemię. Marco zamienił się w swoją ludzką formę i spojrzał się w górę było czuć sfrustrowanie oraz

Maxresdefault-0

Marco obrywa ciosem od Garpa

rozczarowanie.

W środku walki Akainu i Białobrodego, Edward Newgate nagle złapał się za klatkę piersiowa i zaczął kaszlać krwią Marco uświadomił sobie powagę tej sytuacji gdy jego kapitan wypluwał ogromną ilość krwi. Marco postanawia pomóc swojemu kapitanowi i rusza w jego stronę jednakże na nic się to nie zdało Kizaru zaatakował Marco od tyłu przeszywając go dwoma laserami na raz. Znosząc ból Marco aktywował swoją regenerację i udał się w stronę Białobrodego. Onigumo wykorzystując to, że Marco opuścił gardę założył mu kajdanki z Kairoseki na prawym ramieniu, Kizaru wykorzystał ten fakt i po raz kolejny przeszył Marco laserami lecz ten już się nie zregenerował.

Borsalino Attacks Marco

Marco zostaje przeszyty laserami Kizaru

Następnie Luffy nieświadomie używa Haoshoku Haki co zdziwiło zakrwawionego Marco, Squardo który twierdzi, że nie odkupił jeszcze swoich win postanawia poświęcić się by Ace i cała załoga Białobrodego mogła uciec. Białobrody zatrzymuje go i mówi, że syn nie powinien umrzeć przed ojcem. Gdy Ace postanawia ratować swojego brata umiera brutalnie od ciosu Akainu, Marco nie wierzy w to i mówi do Mr 3 by ten za pomocą wosku zdjął mu kajdanki. Gdy Akainu próbował uderzyć drugi raz Luffy zostaje uratowany przez Jinbe.

Akainu który pragnie zabić Luffy'ego nie poddaje się lecz zostaje zatrzymany przez Vistę i Marco. Marco głęboko w żalu zastanawia się jak to mogło się tak wolno dziać gdy Ace mówił do Luffy'ego swoje ostatnie słowa. Marco rozpłakał się decydując, że nie pozwoli bratu Ace zginąć i mówi do Jinbe by ten przetransportował go w bezpieczne miejsce. Marco deklaruje, że taka jest wola Ace i, że piraci Białobrodego powinni ją spełnić.

Gdy Czarnobrody starł się z Białobrodym, Marco próbował pomóc swojemu kapitanowi lecz ten zatrzymał go i nakazał mu zostać. Białobrody powiedział, że Zabije Teacha za to co zrobił Tatchowi gdy Białobrody umiera cała załoga Białobrodego opłakuje jego śmierć. Gdy Coby krzyczy by zaprzestać walki Marco zastanawia się czemu marynarz chce przerwać bitwę. Akainu próbuje uderzyć Coby'ego lecz jego cios zostaje zatrzymany przez miecz Shanksa. Czerwonowłosy zatrzymuje wojnę, a Marco zostaje poinformowany przez Shanksa by załoga Białobrodego spokojnie się wycofała. Marco spełnia jego prośbę a następnie rozpacza nad wszystkimi poległymi na Marineford.

Akt Po Wojnie

Marco razem z załogą Białobrodego, uczestniczyli w pogrzebie Ace i Białobrodego w nieznanym miejscu, gdzieś w Nowym Świecie. Dziękuje Shanksowi za godny pochówek Ace i Białobrodego.

467821- yibis one piece 505 720p 2bf89481 .mkv snapshot 12.22 2011.09.22 15.08.42

Marco dziękuje Shanksowi za godny pochówek Ace i Białobrodego

Umiejętności

Posiada dość dobrze opanowane Haki by chwilowo zatrzymać Admirała lub go odepchnąć, oprócz tego świetnie opanował moce owocu dzięki czemu był w stanie rozegrać interesujący pojedynek z admirałem Kizaru.

Diabelski Owoc

Główna strona: Mityczny Zoan Feniksa

Haki

Główna strona: Busoshoku Haki

Broń

Ciekawostki

  • W piątym rankingu popularności zajął 12 miejsce, a w szóstym spadł na 20 miejsce.
  • Według Luffy'ego przypomina on ananasa.
  • Jego urodziny przypadają na 5 października.
  • Marco jest pierwszym przedstawionym użytkownikiem Mitycznego Zoanu w serii.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki