FANDOM

175px-Luffychibi.png

Naś-Naśladowoc to Diabelski Owoc typu Paramecia pozwalający władającemu na przemianę w kopię osoby, którą dotknął, sprawiając tym samym, że osoba ta staje się Człowiekiem-Naśladowcą (マネ人間 Mane Ningen). Gdy władający się zmienia, kopiuje także zręczność, siłę i zdolności tej osoby, prócz tych pochodzących z mocy Diabelskiego Owocu. Władający zmienia się w kogoś, dotykając swojej twarzy prawą ręką, a wraca do swojego normalnego wyglądu, dotykając twarzy lewą ręką. Został zjedzony przez Benthama znanego szerzej pod swoim pseudonimem z Baroque Works jako Mr. 2 Bon Clay.

Etymologia

  • Mane oznacza "imitację".
  • W tłumaczeniu Viz Manga i dubbingach 4kids i FUNimation, owoc ten nazwany jest Clone-Clone Fruit.

Mocne i słabe strony

Bentham może przybrać wygląd każdej osoby której dotknął swoją prawą ręką. Możliwe jest także skopiowanie siły, zdolności oraz słabości osoby, którą właśnie udaje. Bon Clay pamięta dane o każdej postaci, którą kiedykolwiek skopiował, niewiadome jednak czy to wynik mocy owocu czy jego własna naturalna umiejętność. Podczas udawania nie może korzystać z Transwestyckiego Kung-Fu, ponieważ potrzebuje do tego silnego, gibkiego i w miarę wytrenowanego ciała. Posiada także wszelkie słabości każdego Diabelskiego Owocu.

Zastosowanie

Bon Clay używał mocy swojego owocu aby udawać króla i wywołać wojnę domową w Alabaście, starał się też złapać Nami udając Usoppa, w pewien sposób moc owocu pomagała mu w walce z Sanjim. Władający Naś-Naśladowocem staje się idealnym szpiegiem, a także figurantem. Umiejętnie wykorzystany jest skrajnie niebezpieczny, mimo że nie posiada siły ofensywnej.

Techniki

Tylko w anime

  • Gomu Gomu no Okama Pistol (ゴムゴムのオカマ銃(ピストル)
  • Gomu Gomu no Okama Gatling (ゴムゴムのオカマ銃乱打(ガトリング)
  • Gomu Gomu no Okama Ogama (ゴムゴムのオカマ大鎌)

Ciekawostki

  • Owoc daje siłę, jaką ma osoba dotknięta, lecz nie zostało powiedziane, czy siła wzrośnie, gdy osoba dotknięta w przeszłości stanie się silniejsza.
  • Pomimo podwójnego spotkania ze Słomkowymi, Bon Clay nie zdołał dotknąć Sanjiego. Po raz pierwszy Sanji był w kuchni, a za drugim razem, nie miał ku temu okazji po porażce z nim.
  • Moc owocu współgra z tym, że Bentham jest transwestytą; może zmieniać się w kogo chce, niezależnie od płci.

Nawigacja