Fandom

One Piece Wiki

Loguetown

2300stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
175px-Luffychibi.png

Loguetown to miasto położone na wyspie Polestar na East Blue. Miasto obejmuje niemal cała wyspę z wyjątkiem kilku stromych wzgórz.

Prawie wszystkie statki, zwłaszcza statki pirackie przed wypłynięciem na Grand Line przypływają tu aby zaopatrzyć się w zapasy broni, jedzenia itp. Ponieważ Logetown jest położone w bardzo korzystnej lokalizacji, bardzo blisko Reverse Mountain, tuż poza zasięgiem wzroku Red Line, strzeże tej wyspy wiceadmirał Smoker, którego pierwszy raz Luffy spotkał właśnie tam.

Na tej wyspie urodził się Król Piratów Gol D. Roger, gdzie został także stracony. Dzięki temu wydarzeniu, jaki i samego położenia, wyspa oraz miasto zostało bardzo popularne wśród turystów.

Miejsca

Platforma Egzekucyjna

Jest to miejsce w którym został stracony Gol D. Roger. Znajduje się w centrum miasta i jest miejscem, które odwiedza większość piratów przed wypłynięciem na Grand Line. Szafot został zniszczony podczas nieudanej "egzekucji" Monkey D. Luffy'ego, wykonywanej przez Kapitana Buugy'ego, przez uderzenie pioruna.

Baza Marynarki w Loguetown

Standardowa baza Marynarki jakie są na każdej większej wyspie East Blue. Kiedyś dowodzona przez Kapitana Smokera, który opuścił wyspę w pogoni za Luffym.

Sklep z Bronią

Sklep prowadzony przez Ippon-Matsu i jego żonę. Zoro odwiedził to miejsce aby kupić miecze w zastępstwie zniszczonych przez Mihawk'a, tutaj też po raz pierwszy spotkał Tashigi. Zoro wybrał jeden z przecenionych mieczy i wyczuł, że jest przeklęty co potwierdziła Tashigi oraz właściciel sklepu. Po sprawdzeniu co jest silniejsze: klątwa czy własne szczęście, postanowił go kupić, a zdumiony Ippon-Matsu oddał mu za darmo przeklęty miecz oraz dziedzictwo swojej rodziny - potężną katanę. (którą natychmiast rozpoznała Tashigi).

Robecca Hanberg

Jest to butik, którego właścicielem jest Hanger. Nami przymierzała tu kilka ubrań, ale nic nie kupiła.

Antique House

To bardzo modny butik w Loguetown. Nami kupiła tu wiele ubrań

Bar Gold Roger

Miejsce znane jedynie z fillerów. Własność Raoula, który pamięta czasy Gol D. Rogera i uważa, że wielkie czasy piractwa już nie wrócą. Niegdyś bardzo popularne miejsce, w którym zaciągali się piraci. Przez przypadek odwiedził je Luffy.

Mieszkańcy

Kanoniczni

Niekanoniczni

Historia

Przeszłość:

Loguetown jest miejscem narodzin Króla piratów Gol D Rogera. Po pojmaniu Rogera postanowiono przeprowadzić egzekucję w mieście jego narodzin. Ostatnie słowa Rogera zainspirowały całe nowe pokolenie piratów, rozpoczynając w ten sposób nowy wiek piractwa.

Akt Loguetown

Po przypłynięciu na Loguetown, Piraci Słomianego Kapelusza postanowili pójść własnymi ścieżkami na zakupy lub zwiedzanie miasta. Nami kupowała ubrania, Zoro kupił nowe miecze, Sanji próbował kupić jedzenie a Usopp gogle. Zaś Luffy postanowił zwiedzić platformę egzekucyjną na której umarł Król Piratów.

Podczas gdy Luffy zwiedzał platformę został złapany w zasadzkę Buggy'ego i Alvidy. Kiedy Buggy przeprowadzał egzekucję na Luffym piorun walną bezpośrednio w platformę uderzając Buggy'ego i uwalniając tym samym Luffy'ego.

Wiceadmirał Smoker, kapitan bazy morskiej Loguetown jest świadkiem zdarzenia i postanawia nie pozwolić uciec piratom z miejsca zdarzenia. Smoker ściga Słomianego Kapelusza i dzięki jego owocu osacza Luffy'ego. W tym momencie pojawia się tajemniczy mężczyzna który zatrzymuje Smokera przed aresztowaniem Luffy'ego. Zapewniając piratom bezpieczny czas na ucieczkę z wyspy.

Ciekawostki

  • Nazwa miasta odnosi się do słów prolog i epilog. Oda połączył oba słowa tworząc "Logue"town. Ma się to odnosić do innego określenia "Miasto początku i końca"(始まりと終わりの町 Hajimari to Owari no Machi), to właśnie na tej wyspie urodził się i umarł Król Piratów Gol D. Roger.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki