Fandom

One Piece Wiki

Leo

2290stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Leo (レオ) to Gnom z Królestwa Tontatta. Jest on użytkownikiem diabelskiego owocu Nui Nui no Mi, liderem oddziału Tonta oraz dowódcą piątej dywizji Wielkiej Floty Słomianego Kapelusza. Po raz pierwszy pojawił się na Green Bit, gdzie wraz z innymi gnomami został zaatakowany przez Marynarkę.

Wygląd

Leo jest bardzo małym stworzeniem. Na głowie nosi jasnozieloną czapkę przypominającą koronę a na niej białe gogle z fioletowymi szkiełkami. Ma dosyć długi i szpiczasty nos oraz długie bląd, włosy. Na szyi zwisa mu czerwony krawat, nosi zielono-biało-żółte spodnie oraz zielone szelki. Ma odkryty tors. W tylnią część jego spodni jest wbita igła, która jest mu przydatna do zdolności jego diabelskiego owocu. Na nogach ma buty kolory podobnego do włosów.

Osobowość

Leo jest typem wojownika. Jego cechą, charakterystyczną dla wszystkich gnomów jest łatwowierność. Z łatwością uwierzył w kłamstwa Usoppa. Mimo swojej naiwność Leo nie uwierzył w to co mówił Trebol, że Usoland to tylko fałszywy bohater. Wydaje się być miłą osobą co widać po stosunku do jego babci. Jak każdy gnom zna historie swojego kraju i dąży do odzyskania przez nich należnej im wolności

Relacje

Manshelly

Leo uważa, że jego królowa jest egoistką, jednak mimo to jak wszystkie gonmy jest jej oddany. Był bardzo szczęśliwy kiedy udało się mu ją uratować Nie ma pojęcia, jakim uczuciem darzy go Manshelly

Królestwo Tontatta

Kyros

Rodzina Riku

Usopp

Donquixote Doflamingo

Trebol i Sugar

Fabuła

Saga Piracki Sojusz

Akt Dressrosa

Poznajemy Leo kiedy podczas walki z oddziałem Marynarki pyta się żołnierzy czy są dobrzy czy źli. Po twierdzącej odpowiedzi Leo pozwali na zwrot ich broni. Następnie gdy Kabu została złapana przez Robin, została uśpiona przez Leo i inne gnomy a następnie wraz z Usoppem przeniesiona do Królestwa Tontatta.

Leo użył zdolności swojego diabelskiego owocu, aby "przyszyć" Nico Robin do ziemi, podczas gdy inne krasnoludy przeszukiwały jej ciało i torbę. Kiedy się obudziła, Leo zaczął ją przesłuchiwać. Spytał, się czy jest złą osobą. Gdy kobieta zaprzeczyła gnom z radością ją rozwiązał, ku zdziwieniu Robin. Kiedy archeolog próbowała opuścić królestwo, Leo kazał ją ponownie przeszukać. Całą akcje zatrzymał Flapper, tłumacząc, że jest przyjaciółką "bohatera".

Leoo.jpg

Leo uwalnia Robin

Po wyjaśnieniu całej sytuacji Usopp i Robin zostali zaproszeni na ucztę. Podczas niej Leo opowiedział Robin o Mountblack Nolandzie, bohaterze ich królestwa. Wierząc, że Usopp jest potomkiem tego podróżnika, jak również wspaniałym człowiekiem Leo i inne krasnoludy proszą Usoppa, aby prowadził je w walce z Piratami Donquxiote.

Gotowy do wyruszenia na walke, Leo pożegnał się ze swoją babcią . Został zapytany przez Usoppa, dlaczego tak bardzo chcą walczyć. Odpowiedział, że chce zniszczyć fabrykę SMILE, w której pracuje niewolniczo część z członków ich plemienia. Wspomniał również o księżniczce Manshelly, który wszyscy kochają mimo jej charakteru.

Gnomy na czele z Leo zmierzają podziemny przejściem na Dressrose. Wszyscy gromadzą się w środku tunelu, gdzie spotykają Zabawkowego Żołnierzyka, które staje na czele ruchu przeciwnko Doflamingo jako jego przyszły zabójca. Kiedy w swojej przemowie zbawaka wspomina Króla Riku, na twarzy Leo pojawia się uśmiech. Gancho prosi wszystkich o powstrzymanie się od brutalności i Leo z towarzyszami rusza w kierunku Pałacu Królewskiego.

Aby rozpocząć operacje SOP, cała brygada musiała przejść przez bardzo wąski tunel, w który niestety nie zmieścił się Franky. Poszedł on głownym wejściem, aby odciągnąć uwage, a gnomy wraz z Usolandem i Robilandem zmierzali w kierunku Portu Handlowego.

Tabasco.jpg

Leo trzyma Tatababasco

Częśc gnomów wraz z ich przywódcą oddzieliło się od grupy. Leo wyjaśnij, że zmierzają już wprost do Pałacu Królewskiego. Leo i Rampo obezwładnili dwóch strażników i zabrali im stroje, które przekazali Robin i Usoppowi. Kiedy wszystkim się udało zbliżyć do miejsca, gdzie przebywa Sugar, Leo wyjaśnił swoją strategie związaną z kulą Tatababasco. Leo planował umieścić ją w ustach Sugar, aby ta straciła przytomność.

Ze względu na niezwykłą zdolność obserwacji Trebola, który strzegł Sugar. Robin postanowiłą odciąć uwagę pirata. Kiedy Sugar dostałą Tatababasco, wyrzuciła ją, wiedząc, że jest z nią coś nie tak. Zdenerwowane liliputy rzuciłe się na nią i za pomocą Little Black Bears została poprzemianine w zabawki. Leo i część towarzysz mimo swojej woli musiała z nimi walczyć. Do walki wkroczył sam Trebol, który swoją lepką mazią obezwładnił wszystkich małych wojowników.

Leoleo.jpg

Leo czeka na Usolnada

Łatwowierność Leo, doprowadziła, że zdradził Trebolowi, że ich bohaterem jest Usoland i na pewno zaraz się pojawi. Mocno ranne gnomy wznosił krzyk, aż pojawił się Usopp. Stanął do nierównej walki z Trebolem i Sugar. Został pokonany przez nich, a Sugar włożyłu to kule Tatababasco do buzi. Spanikowany Usopp odzyskał przytymność i swoim krzykiem tak przestraszył Sugar, że zemdlała. Wszystkie zabawki wróciły do normalnego stanu.

Po zakończonej sukcesem operacji Hajdurian podniósł Usoppa do góry i oświadczył, że jest posłannikiem niebios. Leo i inne znomy zaczeły skandować: "Usoland!".

Następnie Doflamingo użył swojej "Ptasiej Klatki" i zmusił wszystkich do udziału w swojej grze. Leo wraz ze swoją grupą znalazł Wicce i Kyrosa z którymi się połączył. Spotkał również Kinemona zmierzającego w przeciwnym kierunku i podziękował mu za wszystko co zrobił dla gnomów. Gnomy zobaczyły również liste osób poszukiwanych. Byli zszokowani, kiedy dowiedzieli się, że Usopp jest w oczach Doflamingo warty 500 mln Beli. W końcu wszyscy wspomniane osoby i Robin, Usopp, Bartolomeo, Hack, Sabo, Koala i Rebecca wydostają się na powierzchnie.

Wszyscy po za Koala i Sabo dostali się na szczyt pałacu, gdzie połączyli się z Królem Riku i Violą. Leo i Kabu następnie postanowili towarzyszyć Rebecce i Bartolomeo w poszukiwaniach Luffiego, aby zanieść mu klucz do kajdanek z Kairouseki. Robin skontaktowała się z nimi, tłumacząc, że mają dotrzeć na czwarte piętro pałacu, w ogrodzie słoneczników.

Leo zaplanował podróż z pomocą chrabąszczy należących do Plemienia Tontatta. Robin, Rebecca i Bartolomeo byli niepewne idei zaproponowanej przez Leo, gdyż wydawały się zbyt małe. Gnom wyjaśnij jednak, że chrabąszcze służą nie tyle do latania co do skakania. Po dotarciu na czwarte piętro, inne gnomy skontaktowały się z Leo i oznajmiły, że księżniczka Manshelly wcale się nie znajduje w fabryce. Gnomy oztsały przez Gladiusa oddzielone od Bartolomeo i Rebecci. Leo i Kabu postanowili, że pójdą odzyskać swoją księżniczkę. Gdy zmierzali do miejsce, gdzie rzekomo przebywa Manshelly zadzwonił Den Den Mushi. 

Ebyw4x.jpg

Uratowana Manshelly uderza Leo

Viola poinformowała, że Jora ma w swoich rękach księżniczke i próbuje wykorzystać jej zdolności lecznicze. Wściekły Leo ruszył bez Kabu do ataku. W bartdzo krótki czasie znalazł się w odpowiednim miejscu. Za pomocą swojej zdolności zszył piratów ze sobą i pokonał Jorę.

Odzyskał upadając Manshelly, który okazała się być zawstydzona tym faktem. Leo następnie stwierdził ,że księżniczka przytyła od ostatniego spotkania. Zniesmaczona Manshelly uderzyła swojego wybawcę.

Moce i Umiejętności

Posiada on podobnie jak wszystkie gnomy niesamowitą wytrzymałość. Jako, że jest dowódcą oddziału możemy przypuszczać, że jest również nieco silniejszy od reszty Gnomów.

Diabelski Owoc

Główna strona: Nui Nui no Mi
NuiNuinoMi.png

Leo aktywuje zdolność swojego owocu.

Leo zjadł diabelski owoc typu Paramecia Nui Nui no Mi. Daje on użytkownikowi moc zszycia przedmiotu lub postaci i też odszycie, tak jak by nic się nie stało. Nui to skrót od japońskiego słowa Nuime po polsku znaczy szyć. Owoc ten pozwala użytkownikowi zaszycie na coś w ziemi. Jest to bardzo przydatne w przypinanie ludzi do podłoża. Jednak szwy nie robią poważnych krzywd ofiar i otwory ściegu nagle znikają.

Styl Bojowy Tontatta

Leo wykazał także zdolność używania techniki Tontatta Tail Hammer. Jest ona wystarczająco potężna by pokonać normalnego człowieka i wbić go głęboko w twardy grunt. Została użyta przeciwko podwładnym Doflamingo w drodze do wieży dowództwa w której znajdowała się Sugar.

Broń

Leo posługuje się również bronią palną, jaką jest pistolet. Przy jego wzroście wydaje się być raczej bazooką niż pistoletem. Nigdy jednak nie została ta broń przez niego użyta. Posługuje się również igłą, która służy mu do aktywowania zdolności swojego owocu, nie wiemy czy po za tym Leo używa ich do walki.

Ciekawostki

  • Jest to pierwszy ukazany gnom ze zdolnością diabelskiego owocu
  • W piątym rankingu popularności zajął 103 miejsce.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki