Fandom

One Piece Wiki

Lao G

2289stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij
175px-Ohara_Poneglyph.png

Została zbudowana przez użytkowników tej Wiki. Zobacz Lao G na tej Wiki i jej historię edycji użytkowników.

Lao G[3] - jest jednym z oficerów Piratów Donquixote - członek Armii Diamante'go.[4]

Wygląd

Lao G jest starszym mężczyzną, dość niskiego wzrostu. Jest łysy z dobrze widocznymi żyłami wyrastającymi z głowy. Ma pomarszczoną skórę, oraz nosi wyraźną brodę. W swoich występach widzimy go z zasłoniętymi oczami oraz zębami co może sugerować, że takowych nie posiada.

Nosi niebieski kombinezon z namalowaną białą strzałką skierowaną w góre, oraz dwoma kształtami przypominającymi piorun na swoich barkach. Kombinezon posiada pas z klamrą w kształcie litery "G". Dodatkowo nosi czerwone rajstopy ze strzałkami skierowanymi do dołu, oraz białe buty i rękawice.[2][5]

W wieku 54 lat, nosił na głowie kapelusz z uszami królika, oraz miał nieco bardziej umięśnione ciało. Przycięta broda natomiast prezentowała literkę "G".[6] W wieku 60 lat nosił niebieską czapkę z rogami oraz oczami, Wzór na kombinezonie był bardziej matrycowy a klamra paska przypominała już literkę "G".[7]

Galeria

Lao G at Age 54.png
Lao G w wieku 54 lat.
Lao G at Age 60.png
Lao G w wieku 60 tal.
Lao G with Glasses.png
Lao G zakłada swoje okulary.
Lao G as a Child.png
Lao G jako dziecko.

Osobowość

Lao G jest bardzo spokojny i analityczny, jak wtedy gdy wywnioskował ukryty motyw Doflamingo w czasie jego rzekomej abdykacji.[8] Zawsze podkreśla literę "G" w swoim sposobie mówienia, oraz często pokazuje jej kształt dłońmi.[9]

Wydaje się dość stary jak na swój wiek, jak wtedy gdy trafił do windy, zamiast udać się zgodnie z rozkazami do Domku dla Lalek. Dodatkowo wydaje się być dalekowidzem, gdyż potrzebował okularów by dostrzec Kabu z bliska. Nie ma to jednak większego wpływu na jego zdolności bojowe, gdyż bez trudu udaje mu się zatrzymać Kabu przy minimalnym wysiłku.[9] Poza tym, wydaje się mieć problemy ze słuchem.[10]

Jak większość postaci w anime, posiada swój unikalny śmiech: "Fafafafafafa".[9]

Relacje

Załoga

Podobnie jak pozostali członkowie Piratów Donquixote ma szacunek i jest lojalny wobec swojego kapitana Donquixote Doflamingo zwracając się do niego "Paniczu"[2]. Uznaje rozkazy Doflamingo jako absolutne.[8]

Widziano go kilkukrotnie podczas gry w karty razem z Jorą. Grając w nie był zły, kiedy Baby 5 uznaje za żart zachowanie Trebola[8], który bez litości uznaje Trafalgar D. Water Lawa zdrajcą załogi.[2] Kiedy Trebolowi nie udaje się ochronić Sugar przed utratą przytomności, Lao G szydzi z Elitarnego Oficera, że ten nie potrafił obronić nawet małej dziewczynki na co Trebol reaguje w gniewny sposób.[11]

Przyznaje również, że uważał Baby 5 jedynie jako użyteczną.[10]

Historia

Donquixote Pirates 16 Years Ago.png

Lao G podczas obiadu z resztą rodziny.

Lao G jest jednym z aktualnych oficerów załogi Piratów Donquixote w wieku 54 lat w czasie, gdy 10-letni Trafalgar D. Water Law dołączył do załogi. Gdy Law był już w załodze przez około tydzień, widzimy Lao G podczas posiłku z resztą "rodziny". Załoga dowiedziała się że młody Law jest chory na Syndrom Bursztynowego Ołowiu i poznają fakt, że udało mu się uniknąć masakry miasta Flevance. Gdy reszta załogi wykonuje swoje zadania Gladius, oraz Lao G wyjaśniają Baby 5 historię miasta Flevance oraz to jak jego mieszkańcy zostali zainfekowani Syndromem Bursztynowego Ołowiu.[6]

Gdy Law został już oficjalnie członkiem załogi, Piraci Donquixote zaczęli rozprzestrzeniać swoje wpływy na Grand Line, biorąc udział w różnego rodzaju akcjach takich jak napady, transakcje biznesowe czy zbieranie nagród. W tym czasie Lao G został poinstruowany przez Donquixote Doflamingo by nauczyć Lawa walki wręcz.[12]

Sześć miesięcy po tym jak Corazon i Law opuścili załogę, Piraci Donquixote planują wykraść Diabelski Owoc Ope Ope no Mi z rąk piratów chcących go sprzedać Marynarce.[13] Nieco później docierają na Wyspę Minion, gdzie zostają poinformowani przez Vergo o zdradzie Corazona.[14]

W czasie, gdy Donquixote Doflamingo pokrywa część wyspy ptasią klatką, Piraci Donquixote napadają i rabują stacjonującą tam załogę Piratów Barells'a. Gdy znajdują Corazona brutalnie go obijają do czasu przybycia Doflamingo. Gdy Buffalo i Baby 5 informują resztę załogi o tym, że Marynarka przejęła opiekę nad chłopcem, Piraci decydują się porzucić Corazona na łożu śmierci i przygotowują się do pościgu, myśląc że chłopakiem jest młody Law. Przed opuszczeniem wyspy zostają jednak zaatakowani przez Oddział Tsuru.[15]

Lao G brał również udział w przejęciu Dressrosy przez Donquixote Doflamingo. Po tym jak Monet otwiera wrota pałacu Piraci Donquixote przypuszczają atak.[7]

Fabuła

Saga Piracki Sojusz

Akt Punk Hazard

Widzimy po raz pierwszy Lao G na Dressrosie grającego w karty z Jorą i pytającego Doflamingo co powinni zrobić z Trafalgar Lawem.[2]

Pojawia się ponownie w czasie gdy Sugar pyta się go gdzie jest Doflamingo. Ten sugeruje, że Doflamingo może znajdować się w komnacie na czwartym piętrze na co dziewczyna odpowiada, że już tam sprawdzała. Lao domyślił się, że Doflamingo wyruszył na Punk Hazard samotnie i komentuje, że tak to jest wyruszać na własną rękę opuszczając załogę.[5]

Akt Dressrosa

Lao znów pojawia się ponownie grając w karty i komentując, że niespodziewana decyzja Donquixote Doflamingo odnośnie abdykacji z tronu królewskiego jest absolutna w czasie, gdy Baby 5 pyta się reszty czy widzieli Trebola. Ten niespodziewanie pojawia się i żartobliwie prosi kobietę o rękę. Gdy ta zaczyna myśleć, że Trebol faktycznie jej "potrzebuje", Lao wraz z Jorą krzyczą na nią by tego nie robiła.[8]

Nieco później Lao zostaje zaprezentowany w Koloseum Corrida, jako jeden z reprezentantów Piratów Donquixote w turnieju o Diabelski Owoc Mera Mera no Mi.[3] Przed końcem pierwszej rundy turnieju dostaje jednak rozkaz ochrony Fabryki SMILE.[16]

Lao G vs. Kyros.png

Lao G zatrzymuje Zabawkowego Żołnierzyka.

Po chwili oczekiwania przy wejściu do fabryki, dostaje się do windy zmierzającej do pałacu królewskiego. Gdy winda osiąga połowę swojej trasy podejmuje pojedynek przeciwko Zabawkowemu Żołnieżykowi i jego grupie Gnomów których pokonuje bez większego wysiłku.[9]

Gdy winda ostatecznie dociera do pałacu, Lao dalej ma sporą przewagę nad przeciwnikami.[17] Gdy pałac porusza się na skutek konfrontacji Pici z grupą Luffy'ego. Baxcon Nubon i Daikon wykorzystują okazję i sprowadzają go do parteru, co pozwala Kabu, Rampo i żołnierzykowi kontynuować bieg do Doflamingo.[18]

Po powrocie zabawek do swoich oryginalnych postaci, Doflamingo ukazuje swoje prawdziwe mroczne oblicze i przystępuje do realizacji swojego planu "Ptasiej Klatki". Jeszcze przed tym jak Pica przemieścił pałac królewski na szczyt Kwiatowego Pola, Lao wraz z częścią oficerów omawiają dalszy plan Doflamingo dotyczący działań przeciwko Słomianym i Marynarce. Lao karci Trebola za to, że nie był w stanie ochronić Sugar oraz Diamante za utratę owocu Mera Mera no Mi.[19]

Widzimy go ponownie na drugim poziomie nowego Płaskowyżu Królewskiego, gdzie broni drogi do pałacu razem z Machvise, Baby 5, Gladiusem oraz Dellingerem.[20]

Po tym jak sojusznicy Luffy'ego docierają na drugi poziom, Lao deklaruje, że pokonają ich wszystkich jednego po drugim.[21] Dołączają do potyczek, gdzie podczas zamieszania Lao trafia pięścią w twarz Orlumbusa.[22]

Lao G Defeats Chinjao.png

Lao G pokonuje Chinjao.

Nieco później widzimy Lao podczas walki przeciwko Chinjao, gdzie skokiem unika jego firmowego ciosu główką.[23] Ostatecznie trafia kopnięciem w głowę.[24]

Sai Defeats Lao G.png

Sai pokonuje Lao G.

Tuż po tym korzysta z formy Yotsu no Kamae i kilkukrotnie atakuje legendy koloseum. Podczas rozmowy Chinjao z Sai'em, moce życiowe opuszczają Lao, po czym wracają do właściciela, kiedy Baby 5 ze łzami w oczach prosi go by nie odchodził. Co ciekawe Lao nie słyszał wołania dziewczyny.[10]

Kiedy Chinjao przyznaje tytuł "Dona" rodziny dla Sai'a, Lao wykonuje Jio-Ken Kyukyouku no Higi: Sento Ho Ken i łatwo pokonuje Chinjao. Następnie przystępuje do walki przeciwko Sai'owi mówiąc, że tak długo jak żyje, Dressrosa oraz Baby 5 będzie należeć do jego mistrza. Sai w odwecie kopie przeciwnika za pomocą Kiryu Kiriguri wzmocnionego Busoshoku Haki, dzieląc na pół ziemię na której stał Lao. Lao G padając w szczelinę przeprasza swojego mistrza, za swoją porażkę oraz przeklina swojego przeciwnika.[10]

Jego nieprzytomne ciało zostaje zabrane do pałacu i położone koło Machvise, Dellingera oraz Sugar. Jora zamierzała użyć mocy leczących Manshelly aby ożywić oficerów. Jednakże plan ten zostaje udaremniony przez Leo i Kabu którzy pokonują Jorę i ratują księżniczkę.[25]

Moce i Umiejętności

Lao G's Speed.png

Lao G demonstruje swoją szybkość i refleks.

Jako jeden z oficerów załogi Piratów Donquixote okazał się silnym wojownikiem pomimo swojego podeszłego wieku. W rzeczywistości jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych wojowników Koloseum Corrida, gdzie poziom zawodników jest bardzo wysoki.[3] Mówi się, że jeżeli czterej oficerowie biorą udział w turnieju, mają stuprocentową szansę na zwycięstwo.[4]

Doflamingo wierzy dostatecznie w siłę swojego oficera by powierzyć mu ochronę wejścia do fabryki przed działaniami Słomianych Kapeluszy.[16]

Zdolności Fizyczne

Lao G attacks Don Chinjao.png

Kopniak Lao G na Dona Chinjao.

Lao okazał się utalentowanym użytkownikiem sztuk walki, będąc w stanie powalić Zabawkowego Żołnierzyka za pomocą swojej szybkości i zręczności w zasadzie bez wysiłku. Potencjał jego szybkości i refleksu pokazał później, gdy zdążył założyć swoje okulary, a następnie odeprzeć atak Kabu mimo, że gnom którego gatunek można uznać za jeden z najszybszych w świecie był zaledwie kilka centymetrów od jego twarzy.[9] Nawet taka legenda piratów jak Chinjao nie mógł się równać z Lao (Choć trzeba wziąć pod uwagę to, że w tym czasie był on osłabiony po swoim pojedynku z Luffy'm)[10][24]. Lao był również tym, który uczył Trafalgar D. Water Lawa sztuki walki wręcz, pokazując swoje zdolności nauczycielskie.[26][27]

Mimo swoich niepodważalnych umiejętności, jego nogi wydają się być coraz słabsze na skutek wieku, drżąc nawet kiedy stoi w miejscu. Poza tym musi założyć okulary by wyraźniej widzieć z bliska. Jego ciało może okazać się tak słabe, że jego dusza może je opuścić i odejść. Mimo tego jest w stanie wrócić do życia, jeśli tylko poczuje, że musi wrócić. Pokazuje to bardzo mocną siłę życiową Lao.[9]

Jio-Ken

Główna strona: Jio-Ken

Styl walki Jio-Ken[24] pozwala na zadawanie szybkich i silnych ciosów mimo swojego podeszłego wieku. Ciało nie odczuwa żadnego bólu, przez co może wyprowadzać swobodnie swe ataki. Ta umiejętność pozwala również na gromadzenie energii i wykorzystywanie jej w przyszłości.[10]

Walki

Wyłącznie w Anime

Ciekawostki

  • Lao znaczy "stary" w języku Chińskim (老). G jest homofoniczne z jii (爺), który znaczy "dziadunio" lub "starzec" w języku Japońskim. Faktycznie, imię Lao G znaczy "stary dziadunio" lub "bardzo stary mężczyzna".
  • Lao G jest najstarszym członkiem piratów Donquixote.
  • Jio-Ken Lao G jest podobne do transformacji energii Muten Rōshi.

Przypisy

  1. SBS One Piece Manga — Tom 75.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 One Piece Manga i Anime — Tom 69, Rozdział 682 i Odcinek 608.
  3. 3,0 3,1 3,2 One Piece Manga i Anime — Tom 71 Rozdział 702 (str. 13) i Odcinek 632, Lao G zapowiedziany w transmisji z Koloseum Corrida.
  4. 4,0 4,1 One Piece Manga i Anime — Tom 74, Rozdział 732 (str. 12-14) i Odcinek 664.
  5. 5,0 5,1 One Piece Manga i Anime — Tom 70, Rozdział 694 i Odcinek 620.
  6. 6,0 6,1 One Piece Manga — Tom 76, Rozdział 762.
  8. 8,0 8,1 8,2 8,3 One Piece Manga i Anime — Tom 70, Rozdział 700 i Odcinek 629.
  9. 9,0 9,1 9,2 9,3 9,4 9,5 One Piece Manga i Anime — Tom 74, Rozdział 736 (str. 16-17) i Odcinek 670.
  10. 10,0 10,1 10,2 10,3 10,4 10,5 One Piece Manga — Tom 77, Rozdział 771.
  11. One Piece Manga — Tom 75, Rozdział 747 (str. 9), Lao G karci Trebola, za jego porażkę w ochronie Sugar.
  12. One Piece Manga — Tom 76, Rozdział 763.
  13. One Piece Manga — Tom 77, Rozdział 765.
  14. One Piece Manga — Tom 77, Rozdział 766.
  15. One Piece Manga — Tom 77, Rozdział 767.
  16. 16,0 16,1 One Piece Manga i Anime — Tom. 73, Rozdział 729 i Odcinek 661.
  17. One Piece Manga i Anime — Tom 74, Rozdział 739 (str. 8) i Odcinek 671.
  18. One Piece Manga — Tom 74, Rozdział 739 (str. 16).
  19. One Piece Manga — Tom 75, Rozdział 747.
  20. One Piece Manga i Anime — Tom 75, Rozdział 750 (str. 4-5) i Odcinek 686, Lao G wraz z pozostałymi oficerami analizuje postępy przeciwnika.
  21. One Piece Manga — Vol. 75, Rozdział 752.
  23. One Piece Manga — Tom 76, Rozdział 757.
  24. 24,0 24,1 24,2 One Piece Manga — Tom 77, Rozdział 768.
  25. One Piece Manga — Tom 77, Rozdział 774.
  26. One Piece Manga — Tom 76, Rozdział 761 (str. 9), Doflamingo wyjaśnia młodemu Lawowi kto nauczy go sztuki walki.
  27. One Piece Manga — Tom 76, Rozdział 763 (str. 15), Sparing Lao G i Law'a

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki