Fandom

One Piece Wiki

Laboon

2285stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
175px-Luffychibi.png

Laboon to wielki wieloryb (porównywalny wielkością do potworów z Calm Belt) pochodzący z West Blue i przebywający od 50 lat przy Reverse Mountain na Grand Line wraz z Crocusem.

Wygląd

Laboon to bardzo duży, ciemnoniebieski wieloryb z gatunku wielorybów wyspiarskich. Na jego czole znajdujemy liczne blizny spowodowane uderzeniem głową o skały Red Line. W ten sposób okazywał swoje niezadowolenie z powodu braku powrotu Piratów Rumbar. Po spotkaniu z Piratami Słomianego Kapelusza na jego czole pojawiła się również niedbały znak tej załogi wykonany przez Luffy'ego. Jest on znakiem obietnicy między Laboonem a piratami. Pięćdziesiąt lat przed fabułą Laboon był zwykle wyglądającym, małym jeszcze wielorybem.

Laboon2.jpg

Mały Laboon

Osobowość

Laboon jest wrażliwym wielorybem (np. sytuacja z odejściem Piratów Rumbar bardzo go zasmuciła). Potrafi zrozumieć ludzi, ich uczucia a nawet mowę. Jest cierpliwą i lojalną, ale również upartą istotą, gdyż nie chce słuchać Crocusa i ciągle uderza czołem o Red Line. Jest mocno związany z Załogą Słomianych Kapeluszy oraz z Piratami Rumbar, a szczególnie z Brookiem. Bardzo lubi muzykę i zawsze się uśmiecha gdy ją słyszy. Uważa obietnice za rzecz świętą i chce jej dotrzymać podobnie jak osoby z którymi je zawarł.

Relacje

Crocus

Były lekarz Piratów Rogera stał się jego opiekunem od czasu kiedy Yorki ze swoją załogą wypłyną na Red Line. Jest z nim mocno związany, potrafi się z nim porozumiewać. Laboon jednak nie chciał go słuchać, gdy tłumaczył, że piraci na których czeka uciekli z Paradise albo już nie żyją przez co często denerwował Crocusa. Można przypuszczać, że obaj jako jedyni na stałe zamieszkują okolice Reverse Mountain.

Yorki

Jako kapitan Piratów Rumbar można powiedzieć, że był odpowiedzialny za Laboona do czasu ich rozstania. Bardzo mocno się z nim zżył podobnie jak Brook. To on podjął decyzje o złożeniu obietnicy. Opuszczając wieloryba czuł smutek i tęsknotę.

Brook

Jest piratem najbardziej związanym z wielorybem. Obecnie jest jedyną osobą która może dotrzymać obietnicy o ich ponownym spotkaniu. Inni członkowie załogi żartowali, że Brook jest najbardziej zżyty z Laboonem, gdyż mają podobne głowy. To co najbardziej łączy obie postaci to muzyka i chęć spełnienia obietnicy.

Inni piraci Rumbar

Podobnie jak Yorki i Brook przywiązali się do Brooka i z żalem się z nim rozstawali.

Monkey D. Luffy

Luffy początkowo traktował Laboona jako wroga, gdyż nie pozwalał im przepłynąć dalej, więc go zaatakował. Kiedy usłyszał historie Crocusa na temat przeszłości wieloryba postanowił z nim ponownie zawalczyć. Po stwierdzeniu remisu w walce obiecał mu zawalczyć ponownie. To bardzo rozradowało Laboona i zaprzestał uderzać w Red Line, aby nie zniszczyć znaku ich obietnicy.

Inni Piraci Słomianego Kapelusza

Byli początkowo również wrogo nastawieni do wieloryba, jednak po poznaniu jego historii zmienili nastawienie. Byli zgodni z Luffy'm co do decyzji o obietnicy ponownej walki.

Historia

Laboon został przypadkowo oddzielony od swojego stada i spotkał wspomnianych już Piratów Rumbar. Szybko się z nimi zaprzyjaźnij ze względu na ich muzykę. Piraci uważali go za słodkiego wielorybka i współczuli mu, że został odłączonych od innych wielorybów. Najbardziej w załodze zaprzyjaźnił się z Brookiem. Koledzy z załogi żartowali, że zaprzyjaźnili się tak ze względu, że wyglądają podobnie. Kiedy załoga zbliżała się do Reverse Mountain z wielkim żalem musieli się rozstać z Laboonem. Wieloryb nie mógł tego zaakceptować i płynął dalej za nimi. Po pozbyciu się towarzysza załogo przekroczyła Red Line i wpłynęła na Grand Line. Ku zaskoczeniu wszystkich dziwnym trafem wraz z nimi przez Reverse Mountain przedostał się również ich wieloryb. Tym razem piraci ostatecznie musieli się rozstać z zwierzęciem, gdyż przed nimi był najniebezpieczniejszy ocean świata. Ponownie Laboon nie chciał się zgodzić, jednak Brook i Yorki złożyli mu obietnice, że przepłyną całe morze i wrócą po niego. Wieloryb zaakceptował tą obietnicę i został pod opieką Crocus'a.

Fabuła

Saga Alabastra

Akt Reverse Mountain

Piraci Słomianego Kapelusza po 50 latach od tamtych zdarzeń również przekraczają Reverse Mountain i stają oko w oko z wielkim wielorybem. Crocus wyjaśnij im całą historię i stwierdził, że prawdopodobnie cała załoga już nie żyje. Luffy postanowił wszcząć walkę z Laboonem. Kiedy walka trwała na dobre, Kapitan Słomianych Kapeluszy zaprzestał walki i stwierdził, że jest remis. Laboon bardzo się zdziwił. Luffy obiecał wielorybowi, że jak przepłyną morze wróci z załogą i dokończą swoją walkę. Potem własnoręcznie narysował flagę swojej załogi na jego czole i zakazał mu uderzać głową o Red Line, aby nie zmazał znaku ich obietnicy. Laboon bardzo się ucieszył, po raz pierwszy od wielu lat.

Saga Thriller Bark

Akt Thriller Bark

Słomiani Kapelusze będąc na statku Thriller Bark odnaleźli jedynego żyjącego członka Piratów Rumbar - Brook'a. Opowiedzieli mu całą historie z obietnicą walki między Luffy'm a Laboonem. Brook bardzo się wzruszył i ucieszył, że jego przyjaciel ciągle żyje, nie zapomniał o obietnicy i wciąż czeka na jego powrót. Brook dołączył do załogi Luffy'ego i postanowił, że wraz z nim dotrzyma obietnicy i po przepłynięciu Grand Line wróci po niego.

Dwa lata później

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki