Fandom

One Piece Wiki

Kucharz

2300stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
175px-Luffychibi.png

Kucharz jest osobą, która przygotowuje jedzenie dla pasażerów i członków załogi na statku lub klientów obiektów gastronomicznych np. restauracji.

Obowiązki

Dla każdego, w szczególności tych, którzy podróżują po morzu, jak piraci czy marynarka, umiejętność odpowiedniego wyżywienia jest niezbędnym elementem do przeżycia Do obowiązków kuka należy przygotowywanie posiłków (w miarę możliwości różnorodnych), dbanie o to by nie zabrakło składników do potraw oraz pitnej wody.Najlepsi kucharze, nawet z najbardziej podstawowych składników mogą zrobić niezwykłe i pożywne posiłki.

Historia

Po opuszczeniu wioski Usoppa , słomkowe kapelusz spotykają Johnny'ego i chorego na szkorbut Yosaku . Nami rozpoznając chorobę i kazała Usopp'owi i Luffy'emu podać limonki Yosaku, wyjaśniła również jak niebezpieczna jest podróż bez dobrze zbalansowanego żywienia, wtedy też Luffy zdecydował, że jako następnego zwerbuje do załogi kucharza.

Baratie

Po przybyciu do morskiej restauracji Baratie, Luffy spotkał Sanji , który był asystentem szefa kuchni. Luffy będąc pod wrażeniem współczucia Sanji wobec Gin próbuje go przekonać żeby został kucharzem w jego załodze, jednak Sanji odmówił. Po bitwie z Don Krieg'iem, kucharze z Baratie próbują sprawić, aby Sanji dołączył do Luffy'ego przez mówienie mu, że jego zupa jest okropna. Sanji nie kupuje tego, ale przypomina sobie swoje marzenie, o odnalezieniu All Blue i ostatecznie przyjmuje ofertę Słomianego.

Znani Kucharze

[v · e · ?]
Kucharze
Sanji Zeff Patty Carne Terracotta
Hewitt Koda Kyuji Wanze Hatchan
Charlotte Purin
Niekanoniczni
Tajio Carmen Eccoli Shutai Ganzo
Jessica Shinpachi Billy Tom Marley Brothers
Kotetsu Banban Mitsuboshi Panz Fry
Restauracje i kawiarnie
Baratie Meshi Spice Bean Pasta Lake Karmel

Ciekawostki

  • Kradzież jedzenia z kuchni była często uznawana za jedną z największych zbrodni na morzu, obowiązkiem szefa kuchni było dopilnowanie aby nie zabrakło żywności podczas podróży.
  • Stanowisko pracy kucharza nazywa się kambuz.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki