Fandom

One Piece Wiki

Kraj Wano

2285stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Kraj Wano jest niezależnym krajem położonym w Nowym Świecie, nie należącym do Globanego Rządu.

Opis

Kraj Wano posiada własnych wojowników którzy nazywają się Samurajami (侍 samurai) którzy są silnymi szermierzami, a Marynarka trzyma się zwykle z daleka od Kraju Wano. Kraj Wano został wspomniany po raz pierwszy przez Dr. Hogbacka. Z jego wypowiedzi wynika, że Kraj Wano leży gdzieś w "Nowym Świecie" oraz że z tego kraju pochodzi samuraj Ryuma.

Historia

Po śmierci legendarnego Samuraja Ryumy, został pochowany w Kraju Wano. Jego dziedzictwo uczyniło go bohaterem narodowym.

Portgas D. Ace był kiedyś w Kraju Wano i uczył się, jak zrobić bambusowe kapelusze. Z powodu swojej mocy owocu Mera Mera no Mi pierwsze jego próby zrobienia kapelusza nie udawały się, ponieważ bambusy zawsze się spaliły. Ace zrobił ogromny kapelusz dla swojego przyjaciela Little Oars Jr., żeby ten go chronił przed słońcem, śniegiem i deszczem.

Kin'emon urodził się w Kuri (九里 Kuri) w kraju Wano.

Jakiś czas po narodzinach Kin'emona, ktoś okradł grób Ryumy i uciekł z jego ciałem oraz mieczem. To wydarzenie zostało uznane za katastrofę która pogrążyła kraj w chaosie.

Kiedy Kin'emon zobaczył, że Zoro ma Shusui, pomyślał, że to on był winowajcą.

Aktualnie na Wano znajduje część załogi Słomianego Kapelusza której przewodzi Zoro oraz sojusznicza załoga Piratów Serca.

Mieszkańcy

[v · e · ?]
Mieszkańcy Kraju Wano
Kin'emon Kozuki Momonosuke Kanjuro Raizo Ryuma (Martwy)

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki