FANDOM

Kraj Wano jest państwem w Nowym Świecie. Kraj nie jest powiązany z Globalnym Rządem i znajduje się obecnie pod okupacją załogi Bestii.

Pierwszy raz został wspomniany przez Hogbacka, który powiedział, że stamtąd pochodzi Ryuma.

Główne informacje

Kraj Wano posiada swoich własnych wojowników, których zwie się samurajami (侍 samurai). Są to szermierze tak silni, że Marynarka nie zbliża się nawet do tego kraju.

Kobiety z tego kraju są skromne i mówią z gracją i powoli. Popularną fryzurą jest chonmage.

Kraj prowadzi politykę izolacjonizmu, a wszelkie kontakty z cudzoziemcami, jak na przykład z piratami czy innymi krajami, są zakazane. Opuszczenie granic państwa jest zbrodnią.

Historia

Po śmierci legendarnego samuraja Ryumy, został pochowany w Kraju Wano. Jego dziedzictwo uczyniło go bohaterem narodowym.

Portgas D. Ace był kiedyś w Kraju Wano i uczył się, jak zrobić bambusowe kapelusze. Z powodu swojej mocy owocu Mera Mera no Mi pierwsze jego próby zrobienia kapelusza nie udawały się, ponieważ bambusy zawsze się spaliły. Ace zrobił ogromny kapelusz dla swojego przyjaciela Little Oars Jr., żeby ten go chronił przed słońcem, śniegiem i deszczem.

Kin'emon urodził się w Kuri (九里 Kuri) w Kraju Wano.

Jakiś czas po narodzinach Kin'emona, ktoś okradł grób Ryumy i uciekł z jego ciałem oraz mieczem. To wydarzenie zostało uznane za katastrofę, która pogrążyła kraj w chaosie.

Kiedy Kin'emon zobaczył, że Zoro ma Shusui, pomyślał, że to on był winowajcą.

Obecnie na Wano znajduje część załogi Słomkowego Kapelusza, której przeowdzi Zoro oraz sojusznicza załoga Serca.

Mieszkańcy

[v · e · ?]
Mieszkańcy Kraju Wano
Kuri
Kozuki Oden (martwy) Kozuki Momonosuke Kin'emon Kanjuro Raizo
Yo
Kikuhime (niekanoniczna) Toratsugu (niekanoniczny) Hitaki (niekanoniczny) (martwy)
Inne
Załoga Bestii Szogun Kraju Wano Ryuma (martwy) Lark (niekanoniczny)

Nawigacja