FANDOM

Królewska Dominacja – rzadka forma Dominacji, która nie może zostać zdobyta, dzięki treningowi. Tylko jedna na kilka milionów osób może używać tej umiejętności.

Mówi się, że ten, kto posiada ten typ Dominacji, godny jest tytułu króla.

Opis

Królewska Dominacja to rodzaj Dominacji, który posiadają jedynie wybrańcy. Królewskiej Dominacji nie da się opanować ani wytrenować, trzeba się z nim urodzić. Pozwala użytkownikowi na wpływanie na wolę walki innych, a także unieszkodliwić słabych przeciwników bez wykonywania jakichkolwiek czynności, jedynie siłą woli. Pierwszy raz pokazano tę moc, gdy Shanks uratował Luffy'ego przed śmiercią od miejscowego Króla Mórz. Niekontrolowana Królewska Dominacja często uaktywnia się w użytkowniku podczas traumatycznego przeżycia i chęci zapobiegnięcia jakiemuś nieszczęśliwemu wypadkowi, jak np. kiedy Luffy uratował Portgas'a D. Ace'a przed ścięciem na platformie podczas wojny na Marineford.

Pierwszy raz Królewska Dominacja u Luffy'ego została użyta na byku Duvala.

Użytkownicy

[v · e · ?]
Użytkownicy Królewskiej Dominacji
Shanks Silvers Rayleigh Boa Hancock Monkey D. Luffy Edward Newgate (martwy)
Portgas D. Ace (martwy) Donquixote Doflamingo Chinjao Charlotte Linlin Charlotte Katakuri
Kouzuki Oden (martwy) Eustass Kid
Niekanoniczni użytkownicy
Naguri

Inne informacje

Haoshoku Haki Clash

Fala uderzeniowa, powstająca przy starciu użytkowników Królewskiej Dominacji.

Są dwa sposoby na użycie tego rodzaju Dominacji. Pierwszy i najbardziej powszechny to błyskawiczne powalanie przeciwników o słabej sile woli na ziemię. Druga to nieustanne wypuszczanie z siebie fali uderzeniowej, która nie tylko powala słabszych wrogów, ale i wywiera nacisk na otoczenie, powodując fizyczne uszkodzenia. Lekkie uderzenie Królewskiej Dominacji może być też użyte do oswojenia zwierząt.

Jest to dowód posiadania godności króla.

Trebol.

Według Trebola Królewska Dominacja to dowód na posiadanie godności króla. Ten, kto ją posiada, jest wybrańcem niebios. Większość ludzi, którzy posiadają zdolność Królewskiej Dominacji (prócz Eustass Kida i niekanonicznego Naguriego), posiada pozycję władcy lub zdobyła ogromny szacunek i tym samym znaczącą rolę:

Sprawa tłumaczenia

Słowo haō w haōshoku można przetłumaczyć na "króla", ale też na "zdobywcę", kogoś, kto rządzi z użyciem siły i podbija.

Ciekawostki

  • Hancock i Big Mom to jedyne znane kobiety, posiadające ten typ Dominacji.
  • Ace i Luffy to jedyni znani posiadacze woli D., którzy posiadają ten typ Dominacji.
  • Luffy i Kid to jedyni członkowie Najgorszej Generacji, posiadający ten typ Dominacji.
  • Atak o nazwie Pusty Świat Caesara Clowna został wzięty przez jednego z marynarzy z G-5 za Królewską Dominację.
  • Wszyscy znani posiadacze Królewskiej Dominacji są lub byli piratami.
  • Jest to pierwszy pokazany typ Dominacji. Pojawił się na długo, nim Dominacja została po raz pierwszy wspomniana.

Nawigacja