Fandom

One Piece Wiki

Klabautermann

2298stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Klabautermann jest przedstawiony jako wodny duszek (lub wróżka), który mieszka wewnątrz statków i jest w zasadzie inkarnacją statku, który był owinięty opieką swoich właścicieli. Jest wesołym i pracowitym stworzeniem, które ostrzega żeglarzy, gdy statek jest w niebezpieczeństwie i stara się pomóc im na tyle, na ile je stać. Lecz jest on wśród marynarzy uważany za jedynie legendę. Oryginalna legenda i nazwa pochodzi z Niemiec, zaś Polskim odpowiednikiem tego imienia jest Klabaternik. 

Wygląd

Klabautermann przypomina małego marynarza mającego na sobie marynarski płaszcz, parę butów i trzymającego w ręce mały drewniany młotek. Ludzka forma Klabautermann objawia się tylko temu, kto naprawdę troszczy się o statek.

Historia

Saga Skypiea

Klabautermann Fixing Merry.png

Klabautermann naprawia statek na Skypiea'i.

Klabautermann ze statku Going Merry został pokazany po raz pierwszy podczas Aktu Skypiea, gdy Usopp spoglądał na mocno uszkodzony statek. Strzelec Piratów Słomianego Kapelusza słyszał jak Klabautermann mówi, że wytrzyma jeszcze trochę i będzie pływał z nimi.

Saga Water 7

Franky wyjaśnił czym naprawdę jest to stworzenie, gdy Usopp próbował naprawić statek po odejściu od słomianych. On interpretuje i opisuje Klabautermann jako uosobienie duszy statku wywołanej miłością i opieką statku swoich właścicieli. Gdy Usopp to usłyszał był naprawdę szczęśliwy, że to właśnie dusza ich statku przemówiła do niego na Skypiea'i. Franky mówi Usoppowi że lepiej jest zatopić praktycznie zniszczony statek gdyż z każdym zniszczeniem Klabautermann cierpi i nie może zaznać spokoju.

Iceburg opowiadał, że ​​natkną się na Going Merry podczas Aqua Laguna, Klabautermann mówiąc do niego, błagał, aby pozwolił mu płynąć po morzu po raz ostatni, dlatego ten go naprawił w miarę swoich możliwości. Klabautermann Going Merry przemówił do słomianych kapeluszy, aby zeskoczyli do niego na Enies Lobby i ponownie płynęli przez morze.

Saga Nowy Świat

Klabautermann Episode of Merry.png

Klabautermann na Thousand Sunny.

Podczas Odcinka o Going Merry Klabautermann pojawił się ponownie na Thousand Sunny. Siedział uśmiechnięty na żaglu obserwując Słomianych.

Ciekawostki

  • Pomimo mało częstego pojawiania się, Klabautermann zajął 49 miejsce w rankingu popularności w całej serii (46 głosów) - miał dwa głosy więcej niż Going Merry.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki