FANDOM

175px-Luffychibi.png

Kin'emon Lisiego Ognia (狐火の錦えもん Kitsune-bi no Kin'emon) jest samurajem z Kraju Wano oraz członkiem Rodziny Kozuki.

Wygląd

Galeria

Kin'emon's Manga Color Scheme.png
Kin'emon w pokolorowanej mandze.
Kin'emon's Lower Body.png
Nogi Kin'emona podczas spotkania z Luffy'm
Kin'emon's Head.png
Głowa Kin'emona.
Kin'emon's Torso.png
Korpus Kin'emona w czasie spotkania z Brookiem
Brook and Kin'emon Height Comparison.png
Porównanie wzrostu Brooka i Kin'emona
Kin'emon's Disguise Outfit Dressrosa Arc.png
Kin'emon w przebraniu podczas Aktu Dressrosa.
Kin'emon's Frog Disguise.png
Kin'emon ubrany w kostiumie żaby.
Kin'emon as Doflamingo.png
Kin'emon przebrany za Donquixote Doflamingo.
Kozuki Family Infobox.png
Plecy Kin'emona.

Osobowość

Historia

Fabuła

Akt Punk Hazard

Kinemon nogi.png

Nogi Kin"emona uciekające przed Luffy'm

W pierwszym wystąpieniu Kin'emona ukazała się tylko jego dolna partia ciała, od pasa w dół. Był "przyklejony" do dużego smoka na ognistej części Punk Hazard. Po pokonaniu bestii został dołączony do Luffy'ego, który zaczął bawić się w centaura.

W międzyczasie Sanji, Nami, Franky i Chopper spotkali jego poćwiartowaną głowę w swojej celi. Po wielu nieudanych próbach wreszcie złożyli ją w całość. Zaczął wtedy komplementować figurę pani nawigator, za co został skopany przez Czarno-nogiego. Jednak jego samurajska duma nie pozwoliła mu okazać bólu, dlatego zaczął mówić, że coś go łaskocze. Kiedy Słomiani wydostali się z celi, kucharz zabrał Kin'emona ze sobą.

Po dotarciu do Biscuit Room, Kin'emon zaczął poszukiwania Momonosuke, które ograniczyły się do krzyków i pytań skierowanych w stronę dzieci. Gdy pojawili się podwładni Caesara obserwował wyczyny Sanji'ego,a po walce chciał poszukać syna. Kucharz Słomianych nie powzolił mu na to, argumentując to brakiem możliwości poruszania się u samuraja. Powiedział też, że jeśli poprosi ich o pomoc, otrzyma ją. Kin'emon zaoponował, że nie chce zaciągać długu u piratów, ale jeśli zaofiarują mu pomoc nie będzie miał nic przeciwko. Po chwili razem Franky'm i Sanjim, który trzymał go w ręce zaczęli gonić Nami, Choppera i prowadzone przez nie dzieci.

Kinemon tors.png

Tors Kin'emona walczący z Brookiem

W tym samym momencie, korpus samuraja toczył bój z Brookiem. Pomimo nie posiadania nóg poruszał się bardzo zwinnie, a brak głowy nie przeszkadzał mu w prowadzeniu równego pojedynku. Gonił uciekającego szkieleta przez jakiś czas ale po chwili z powodu oblepiającego go śniegu, zaczął turlać się do wody.

Gdy grupa z jego głową odnalazła grupę Nami, razem uformowali pozę Franky'ego, jednak gdy zobaczyli Marynarkę i Trafalgara, zawrócili do laboratorium.  Kin'emon chciał się zatrzymać, gdy rozpoznał Shichibukai'a jako tego kto porozcinał go, ale zmienił decyzję, gdy zobaczył, że nie ma on jego ciała.

Po opuszczeniu budynku tylnym wejściem, dzieci zaczęły narzekać na zimno. Samuraj kazał wszystkim umieścić na głowie kamień, a gdy to uczynili, za pomocą mocy swojego Diabelskiego Owocu, ubrał ich w płaszcze i buty. Po pytaniu dlaczego nie zrobił tego wcześniej, powiedział, że podobała mu się Nami w samym biustonoszu, za co zgarnął od niej solidne uderzenie ( w tym momencie była w ciele Franky'ego).

W tym momencie dołączyli do nich pozostali Słomiani, z nogami samuraja przytwierdzonymi do pleców Luffy'ego. Kin'emon w końcu połączył się ze swoim "dołem" (ku rozpaczy Słomianego Kapelusza) i przedstawił się reszcie. Wyraził ochotę odnalezienia syna oraz opowiedział jak znalazł się w obecnej sytuacji. Po historii Brooka o walce z tajemniczym korpusem, Ognisty Lis opuścił grupę w celu dalszych poszukiwań.

Kiedy był w pobliżu jeziora, przestał się poruszać. Stało się tak dlatego, ponieważ jest on władającym, a jego tors wpadł do wody. Po jakimś czasie jego zmarznięte nogi i głowę, znaleźli Sanji (w ciele Nami), Zoro i Brook. Kin'emon wytłumaczył im, że czuje się tak jakby jego tors pływał pod wodą. Ku jego zaskoczeniu, Sanji powiedział, że wskoczy do jeziora, gdyż wziął pełną odpowiedzialność za samuraja, podczas ucieczki z więzienia. Wzruszony Kin'emon podziękował mu za pomoc, co zdarzyło się po raz pierwszy.

Po chwili Kin'emona i trójkę Słomianych minęła grupa centaurów. Nie zatrzymała się lecz biegła do swojego Mistrza. W tym momencie zwrócili uwagę na górę pomiędzy nimi, a jeziorem. Zaintrygowało to ich, ponieważ nie powinno tu być żadnej góry. Po chwili zorientowali się, że jest to Smiley, który przerzuca się na drugą stronę wyspy. Brook napomknął o pewnej książce, w której potwór o nazwie Slime porywał młode kobiety po czym rozpuszczał ich ubrania, co wielce zainteresowało Sanji'ego i samuraja.

Kiedy Sanji wyruszył na wodne poszukiwania, samurajowi nie zostało nic innego jak cierpliwe czekać i pokładać w niego wiarę. Niepokoił się o kucharza, ponieważ nie dość że Sanji popłynął niemal w samej bieliźnie, to jeszcze kawałki Smiley'a , które spadły do wody zaczęły ją zatruwać. Nagle zaczął krzyczeć, ponieważ jego tors właśnie był żuty przez rekina. Pomimo kontynuacji krzyków i kasłania krwią, mówił że nic go nie boli. Za chwilę pojawił się Sanji z jego torsem, co zakończyło męki samuraja.

Kin'emon zaczął płakać z radości bycia znowu jednością i powiedział, że nigdy nie był tak szczęśliwy jak teraz. Po tym jak Brook porównał ich podobny wzrost, samuraj się nareszcie przedstawił: jego imieniem jest Kin'emon, a miejscem narodzin Kuri w Kraju Wano. Zaczął dziękować Sanji'emu za pomoc, jednak ten krzyczał na niego, że mężczyzna nie powinien klękać przed nikim. Przerwał to Brook.

Gdy Franky wtedy wyjaśnił jak odzyskał Mini Merry #2, Kin'emon zapytał gdzie płynie statek. Nami wyjaśniła, że na Dressrosę. Samuraj wyjaśnił, że on i jego syn też chcieliby tam popłynąć, bo mają ważną sprawę. Później jak Law powiedział, że najlepszym handlarzem jest Joker, a jego głównym klientem jest Kaido, Kin'emon zobaczył w jakiego smoka zmienia się jego syn.

Wieczorem kilku Słomianych się bało ataku Doflamingo. Usopp komentował Lawa, za jego groźby skierowane do Jokera. Tymczasem Kin'emon chciał walczyć z Zoro, bo zauważył, że ten posiada miecz Shusui. Powiedział, że zbezczeszczenie grobu Ryumy pogrążyło Kraj Wano w rozpaczy, a Zoro ma jego miecz. Sanji zawołał na kolację. Kin'emon zapytał czy Momonosuke śpi, a Nami powiedziała, że on bierze kąpiel z Robin. Zdenerwowani z zazdrości Kin'emon, Sanji i Brook zaczęli go straszyć. Nami stanęła w jego obronie. Zachowanie Momonosuke tak się spodobało Nami, że postanowiła, że chłopiec będzie spał w jej pokoju. Sanji, Brook i Kin'emon nie mogli w to uwierzyć. W nocy Sanji i Kin'emon też nie mogli zasnąć z nerwów.

Akt Dressrosa

Sojusz i gazeta.png

Kin'emon i Sojusz czytają gazetę

Nadszedł ranek. Brook wszystkich obudził muzyką trzymając gazetę. Wszyscy zebrali się, by ją przeczytać. Było napisane, że Doflamingo zrezygnował z pozycji Shichibukai i tronu Dressrosy oraz o dwóch sojuszach - jednym Luffy'ego i Lawa, drugim Kida, Apoo i Hawkinsa.

Sojusz pojawił się na Dressrosie. Gdy Luffy i Momonosuke się bili i kłócili, Kin'emon przywrócił swojego syna do porządku i prosił Luffy'ego o wybaczenie. Mimo tej prośby powiedział, że nie powinien tak agresywnie reagować na zaczepki ośmiolatka. Momo znalazł pocieszenie u Nami, która go czule przytuliła. Brook, Sanji i Kin'emon się zdenerwowali. Franky powiedział, że wszystko jest gotowe, by zejść na wyspę. Kin'emon wyjaśnił, że na Dressrosie mężczyźni noszą koszule, a kobiety chodzą nago i trzeba wtopić się w tłum. Sojusz podzielił się na trzy grupy, a Kin'emon trafił do tej, która miała zniszczyć fabrykę Smile.

Drużyna od zniszczenia fabryki zeszła na Dressrosę i trafili do miasta Akacja. Byli zachwyceni wyspą, a zwłaszcza jej zapachami. Zauważyli psa, który miał w pysku pluszową rękę, a żywa zabawka go goniła, by odzyskać swoją część ciała. Żołnierz-kukiełka rozpoznał Słomianych. Rozległa się wieść o tym, że kogoś znowu zadźgano. Okazało się, że to częste, a kobiety tak okazują zazdrość i robią swoim chłopakom takie "sceny".

Grupa się przebrała ubierając się na czarno i zakładając na twarze wąsy i brody. Słomiani i Kin'emon otrzymali posiłek, który według nich był niesamowity. Kelner wydawał się być z lekka tajemniczy. Grupa skupiła się na stole od gry do ruletki, gdzie grał jakiś niewidomy (Fujitora). Kin'emon był świadkiem tego jak Fujitora pokonał Piratów Doflamingo, którzy go oszukali i chcieli zaatakować Luffy'ego używając tajemniczej mocy grawitacji. Wszyscy byli zaskoczeniem tego czego dokonał stary ślepiec. Słomiani zrozumieli, że posiada on moc Diabelskiego Owocu. Fujitora wyszedł. Nagle wszyscy zauważyli, że coś im zniknęło, między innymi Zoro, któremu zniknął miecz Shusui. Kelner uznał, że to robota wróżek i nie można z tym nic zrobić. Dodał, że to się zdarza od dawna na Dressrosie i nic z tym nie można zrobić. Kin'emon powiedział, że Shusui to skarb narodowy Kraju Wano i trzeba go odzyskać, na co zdziwił się właściciel miecza - Zoro. Samuraj wyzwał pirata na pojedynek o Shusui, na co Roronoa się zgodził. Wtedy Zoro coś zauważył w oknie, to był Shusui i zaczął gonić złodzieja. Sanji i Kin'emon pobiegli za nim, ponieważ Zoro miał tendencję do gubienia się. Luffy był gotów też pobiec, ale zatrzymał go Franky. Tak drużyna się rozdzieliła.

Później widzimy Kin'emona gdy grupa z sił zbrojnych Dressrosy rozpoznała go.

Umiejętności

Odczuwanie aury

Diabelski Owoc

Główna strona: Paramecia Wyobraźni

Haki

Główna strona: Busoshoku Haki

Kin'emon jest w stanie używać Busoshoku Haki. Pokazał to podczas popychania Ptasiej Klatki na Dressrosie.

Szemierka

Główna strona: Kitsunebi-ryu

Relacje

Rodzina

Momonosuke

Główna strona: Momonosuke

Piraci

Piraci Słomianego Kapelusza

Główna strona: Piraci Słomianego Kapelusza

Trafalgar Law

Główna strona: Trafalgar Law

Inni

Ryuma

Główna strona: Ryuma

Walki

Tułów Kin'emona kontra Brook

Kin'emon kontra kawałki Smiley'a

Kin'emon, Roronoa Zoro i Brook kontra marynarze G-5

Kin'emon, Nami, Usopp, Nico Robin i Brook kontra mały smok Vegapunka

Ciekawostki

  • Kin'emon jest pierwszym w pełni żywym samurajem spotkanych przez Słomianych Kapeluszy.
  • Moc Kin'emona jest nawiązaniem do stworzeń z japońskiego folkloru o nazwie Kitsune, lisy te miały moc zmiany bezwartościowych rzeczy (takich jak kamienie czy liście) w pieniądze lub inne przydatne przedmioty.
  • Przydomek (Kitsune-bi) i styl walki Kin'emona jest nawiązaniem do zjawisk, które towarzyszyły Kitsune, o nazwie "kitsunebi", co tłumaczy się jako lisie ogniki.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki