Fandom

One Piece Wiki

Kenbunshoku Haki

2279stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze29 Share

175px-Luffychibi.png

Kenbunshoku Haki (見聞色の覇気) Kenbun-shoku no Haki) znany na Niebiańskiej Wyspie jako Mantra (心綱 (マントラ), Mantora) to jeden z trzech typów Haki. Po polsku można tę moc tłumaczyć jako Haki Obserwacji.

Opis

Obserwacja pozwalająca użytkownikowi przewidzieć, w którym kierunku poruszy się przeciwnik oraz w jaki sposób zaatakuje. Znane są także szersze możliwości jak to, że Enel potrafił wyśledzić co dzieje się na całej Skypiei, albo przewidzieć wynik walki. Oznacza to, że użytkownicy tego Haki mają swojego rodzaju moc prekognicji. Prawdopodobnie użytkownicy Kenbunshoku Haki potrafią też czytać w myślach.

Za pomocą Kenbunshoku Haki można także poznać siłę przeciwnika. Zostało to ukazane kiedy Rayleigh "wyczuł" 500 stworów na wyspie Rusukaina, które były silniejsze od Luffy'ego.

Słabością Kenbunshoku Haki jest to, że jest zależne od naturalnego refleksu użytkownika. Oznacza to, że nawet gdy użytkownik jest w stanie odczytać wszystkie planowane ruchy przeciwnika, ale reaguje za wolno, to w chwili gdy wróg przewyższy go szybkością jest wtedy w stanie zadać mu ciosy.  Monkey D. Luffy był w stanie uderzyć i pokonać użytkowników Kenbunshoku Haki – Boa Sandersonia i Enel'a – gdyż był w stanie stać się szybszy od ich prędkości reakcji.

Użytkownicy

[v · e · ?]
Użytkownicy Kenbunshoku Haki
Aisa Boa Sandersonia Coby Edward Newgate (Martwy) Enel
Gedatsu Issho Kin'emon Monkey D. Luffy Ohm
Otohime (Martwa) Rebecca Roronoa Zoro Vinsmoke Sanji Satori
Shura Silvers Rayleigh Usopp Shanks (niekanoniczny) Sabo (niekanoniczny)
Patrick Redfield (niekanoniczny)

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki