FANDOM

175px-Luffychibi.png

Haki Obserwacji – znane także jako Mantra (心綱 (マントラ) Mantora, dosłowne znaczenie: "Lina Umysłowa") na Skypiei, to forma Haki pozwalająca użytkownikowi na wykrycie czyjejś obecności, nawet, gdy osoba ta jest daleko poza zasięgiem wzroku.

Opis

Obserwacja pozwalająca użytkownikowi przewidzieć, w którym kierunku poruszy się przeciwnik oraz w jaki sposób zaatakuje. Znane są także szersze możliwości jak to, że Enel potrafił wyśledzić co dzieje się na całej Skypiei, albo przewidzieć wynik walki. Oznacza to, że użytkownicy tego Haki mają swojego rodzaju moc prekognicji. Prawdopodobnie użytkownicy Kenbunshoku Haki potrafią też czytać w myślach.

Za pomocą obserwacji można także poznać siłę przeciwnika. Zostało to ukazane kiedy Rayleigh "wyczuł" 500 stworów na wyspie Rusukaina, które były silniejsze od Luffy'ego.

Słabością obserwacji jest to, że jest zależne od naturalnego refleksu użytkownika. Oznacza to, że nawet gdy użytkownik jest w stanie odczytać wszystkie planowane ruchy przeciwnika, ale reaguje za wolno, to w chwili gdy wróg przewyższy go szybkością jest wtedy w stanie zadać mu ciosy.  Monkey D. Luffy był w stanie uderzyć i pokonać użytkowników obserwacji – Boa Sandersonia i Enela – gdyż był w stanie stać się szybszy od ich prędkości reakcji.

Użytkownicy

[v · e · ?]
Użytkownicy Kenbunshoku Haki
Aisa Boa Sandersonia Coby Helmeppo Charlotte Linlin
Charlotte Katakuri Edward Newgate (Martwy) Enel Gedatsu Issho
Kin'emon Monkey D. Luffy Ohm Otohime (Martwa) Rebecca
Roronoa Zoro Vinsmoke Sanji Satori Shura Silvers Rayleigh
Usopp Shanks Sabo Patrick Redfield (niekanoniczny)

Nawigacja