FANDOM

175px-Luffychibi.png

Jinbesternik załogi Słomkowego Kapelusza. Jest dziesiątym członkiem załogi i dziewiątą osobą, która dołączyła do Luffy'ego. Pochodzi z wyspy ryboludzi. Jego marzeniem jest spełnienie ostatniego życzenia jego poprzedniego kapitana, Fisher Tigera, który chciał, by ludzie i ryboludzie współżyli w pokoju i równości.

Jest to ryboludź-rekin wielorybi, drugi po Fisher Tigerze kapitan Słonecznych Piratów i były Królewski Wojownik Mórz, który zdobył pozycję jedenaście lat temu.

Po raz pierwszy został wspomniany przez Yosaku, gdy ten wyjaśniał system Siedmiu Królewskich Wojowników Mórz. Oficjalnie został jednak wprowadzony dużo później, podczas Aktu Impel Down. Utracił tytuł Królewskiego Wojownika Mórz podczas wojny na Marineford, gdy sprzymierzył się z załogą Białobrodego. Podczas wojny zaprzyjaźnił się z Monkey D. Luffym, a później zawiązał sojusz z nim i jego załogą, by zapobiec zamachowi stanu Nowych Piratów Ryboludzi przeciw rodzinie królewskiej Neptuna i Królestwu Ryugu. Został nawet zaproszony do załogi Słomkowego Kapelusza, ale odmówił z powodu niezałatwionych spraw związanych z sojuszem z Big Mom; obiecał jednak, że gdy będzie gotowy, wróci do Luffy'ego i dołączy do jego załogi. Później jednak, podczas Aktu Tortowa Wyspa, Jinbe oficjalnie dołączył do Słomkowych.

Pierwsza nagroda za głowę Jinbe wynosiła Bsymbol76,000,000. Potem wzrosła do Bsymbol250,000,000. Po tym, jak zrezygnował ze stanowiska Królewskiego Wojownika Mórz, wzrosła ponownie do ponad Bsymbol400,000,000.

Wygląd

Jinbe to wielki, niebieski ryboludź. Po lewej stronie twarzy ma bliznę w kształcie błyskawicy, która sięga mu do oka. Jego twarz zdobią wielkie zęby i mała bródka. Na czubku głowy wszystkie jego włosy są zebrane i związane w kitkę. Ręce i nogi posiadają błonę pomiędzy palcami. Skrzela znajdują się po dwóch stronach szyi.

Galeria

Główna seria

Piosenki początkowe i końcowe

Gry wideo

Inne

Osobowość

Jinbe jest honorowym i sprawiedliwym wojownikiem. Zawsze woli pomyśleć zanim coś zrobi. Opanowany w każdej sytuacji. Nigdy nie ucieka od walki. Jest także wierny swojemu przełożonemu i gotów jest, oddać życie za swoje przekonania.

Historia

Kiedyś był w armii króla Neptuna, ale później dołączył do załogi Fisher Tigera Słonecznych Piratów. Był posłuszny rozkazowi kapitana, aby nie zabijać ludzi i nie gnębił Koali tak jak Arlong, który żywił wielką nienawiść do rodzaju ludzkiego. Po tym jak Fisher Tiger zmarł, Jinbe przejął po nim obowiązki kapitana Słonecznych Piratów. Gdy, pokonał wiceadmirała Strawberry'ego, zaoferowano mu posadę Królewskiego Wojownika Mórz, którą przyjął, by przestano ścigać jego załogantów. Zaowocowało to wypuszczeniem Arlonga z Impel Down, który potem udał się na East Blue i rozwiązaniem Słonecznych Piratów. Kilka lat później poznał Portgas D. Ace'a, kiedy ten wyzwał Edwarda Newgate'a na pojedynek, a ryboludź stanął do walki zamiast staruszka. Nie chciał przyłączyć się do walki przeciw Białobrodemu, przez co Sengoku kazał go przetrzymywać w Impel Down. Był w tej samej celi co Ace. Podczas pobytu w więzieniu rozmawiał z Płomienną Pięścią na wiele tematów. Jinbe oznajmił chłopakowi, że jest bardzo wdzięczny Białobrodemu za wzięcie opieki nad Wyspą Ryboludzi, powiedział również, że był gotów oddać życie, aby zaprzestać wojnie.

Fabuła

Saga Wojna Białobrodego

Akt Impel Down

Po raz pierwszy Jinbe został wspomniany przez admirała Marynarki Wojennej Sengoku, gdy ten był zły, że Królewski Wojownik Mórz odmówił wzięcia udziału w wojnie przeciwko Białowąsemu. Potem widzimy go w celi razem z Acem, kiedy został pobity przez Minotaura, bo się podrapał co zostało uznane za próbę ucieczki. Później gdy na poziomie szóstym pojawił się Luffy, prosił go o uwolnienie, gdyż bardzo chciał pomóc w uratowaniu Ace'a. Był przeciwny wypuszczaniu Crocodile'a, do którego nie miał zaufania.

Gdy uciekinierzy udali się na poziom czwarty, Jinbe razem z innymi pokonał strażników. Potem prowadził ich ku wyjściu i razem z Buggym, Crocodilem i jego byłym podwładnym Mr. 1, przejął statek Marynarki i wezwał wielorybie rekiny, które przetransportowały byłych więźniów na statek. Razem z innymi udał się na Marineford.

Akt Marineford

Akt Po Wojnie

Przeskok

Saga Wyspa Ryboludzi

Akt Wyspa Ryboludzi

Saga Piracki Sojusz

Kehihihi Caribou w Nowym Świecie

Saga Yonko

Akt Tortowa Wyspa

Umiejętności i moce

Zdolności fizyczne

Jinbe jest masywny i umięśniony. Był na tyle wytrwały, aby przetrwać atak Akainu, który był na tyle potężny, by przebić go i zranić Luffy'ego.

Umiejętności sterowania statkiem

Jinbe posiada niezwykle wielkie umiejętności jako sternik. Sama Nami była zaskoczona jego niesamowitymi wyczynami, twierdząc, że pierwszy raz w życiu widzi w akcji tak wspaniałego Sternik który steruje statkiem tak jakby był częścią jego własnego ciała.

Ryboludzkie Karate

Główna strona: Ryboludzkie Karate

Haki

Powiązania z morskimi istotami

Jinbe może porozumiewać się z wielorybimi rekinami, gdyż należy do tej samej rasy. Nie zostało pokazane jak rozmawia z jakimś innym morskim stworzeniem.

Główne walki

Tylko w anime

Ciekawostki

  • Jinbe jest jedynym ryboludziem na pokładzie Słomkowych Kapeluszy.
  • Jinbe był jedynym Królewskim Wojownikiem Mórz, który odmówił walki z Białobrodym.
  • Jinbe ma krew grupy F, tak samo jak Luffy.
  • Jinbe kiedyś palił, nie wiadomo czy nadal to robi. Widać to na Wyspie Ryboludzi, gdy królowa przemawia do poddanych.
  • W piątym rankingu popularności zajął 35. miejsce, w szóstym rankingu zaliczył ogromny awans aż na 6. miejsce.
  • Jinbe jest pierwszym Królewskim Wojownikiem Mórz, który oficjalnie dołączył do załogi Słomkowego Kapelusza.

Nawigacja