FANDOM

175px-Luffychibi.png

Nić-Niciowoc to Diabelski Owoc typu Paramecia pozwalający władającemu na tworzenie i manipulowanie nićmi i sprawiając, że osoba ta staje się Człowiekiem-Nicią (糸人間 Ito Ningen). Został zjedzony przez byłego Królewskiego Wojownika Mórz Donquixote Doflamingo.

Jego moc została po raz pierwszy zaprezentowana podczas Aktu Jaya i wystąpiła też kilka razy później, ale przed Aktem Dressrosa nieznana była ani nazwa owocu, ani zasada działania.

Etymologia

  • Ito (糸) oznacza po japońsku "nić" lub "włóczkę".
  • W dubbingu FUNimation owoc nazwany jest String-String Fruit.

Wygląd

Nić-Niciowoc przypomina kształtem gruszkę o kolorze jasnoszarym lub srebrnym z charakterystycznym dla diabelskich owoców wzorem oraz z różową łodygą. Wygląd owocu został przedstawiony w 782. rozdziale we wspomnieniach Trebola.

Mocne i słabe strony

Ito Ito no Mi Strings

Nici Doflamingo wychodzące z jego palców.

Użytkownik tego owocu może za pomocą nici manipulować ludźmi jakby byli marionetkami. Gdy ludzie są przeczepieni do nici, nie są w stanie się opierać. Użytkownik może również skakać po niebie przyczepiając nici do chmur. Użytkownik może również stworzyć z nici własnego sobowtóra który jest dość silny i wygląda dokładnie jak oryginał. Maksymalna długość tych nici jest nieznana, ale jest na tyle duża, aby nić mogła dosięgnąć Green Bit z Dressrosy, oraz z ziemi do chmur. Wytworzone nici choć są bardzo cienkie są niesamowicie mocne oraz tak ostre by z łatwością przeciąć kamień czy stal.

Nie wiadomo czy istnieje jakiejś ograniczenie w ilości nici jakie użytkownik może wytworzyć i kontrolować jednocześnie, jednakże obecny władający owocu nie wykazuje żadnych oznak jeśli chodzi o posiadanie jakiejś ograniczonej ilości nici które może na raz kontrolować.

Władający może wytwarzać nici nie tylko z rąk ale też z nóg.

Władający posiada standardowe słabości władających Diabelskimi Owocami.

Przebudzenie owocu

Przebudzenie owocu Nić-Niciowocu umożliwia użytkownikowi przekształcenie otoczenia w sznury, by wzmocnić swój sznurowy arsenał w walce z przeciwnikiem. Sprawia to, że potencjalny przeciwnik musi nie tylko uważać na użytkownika, ale też strzec się otoczenia, które może zostać również zmienione w sznur.

Zastosowanie

Techniki

Techniki ofensywne

Przubudzone techniki

Inne techniki

Ciekawostki

  • Spośród wszystkich Diabelskich owoców wymienionych w serii do tej pory, owoc ten miał najdłuższy odstęp między pierwszymi demonstracjami i kiedy został nazwany. Odstęp ten to 490 rozdziałów (504 odcinki) i ponad jedenaście lat.
  • W wielu technikach tego owocu w japońskiej wymowie występuje wyraz "ito", który oznacza "sznur".
  • Jest to jedyna pokazana Paramecia, która została przebudzona.
  • Moc owocu jest podobna do działania Nui Nui no Mi Leo, ponieważ oba owoce opierają się na tworzeniu nici.
  • W anime przebudzone nici otacza różowo-fioletowa aura, podobnie jak przy Black Knight.
  • Pomimo, że przebudzenie Nić-Niciowocu zostało wyjaśnione w 785. rozdziale i 727. odcinku, to Doflamingo użył techniki (przebudzonej) Break White już w 780. rozdziale i 721. odcinku.

Nawigacja