FANDOM

Issho, znany szerzej jako Fioletowy Tygrys,– admirał Marynarki. Został wzięty do Marynarki z globalnego poboru wojskowego podczas dwuletniego przeskoku. Razem z nim, dołączył admirał Ryokugyu. Obaj zajęli wakanty pozostawione przez rezygnującego Kuzana i promowanego Sakazukiego.

Issho został pierwszy raz wspomniany, gdy Sakazuki mówił o swoim planie poradzenia sobie z Monkey D. Luffym i Trafalgar Lawem. Jest pierwszym admirałem przedstawionym po przeskoku. Z powodu jego misji i działań, może być uznany za pobocznego antagonistę Aktu Dressrosa.

Podobnie jak jego poprzednik, Kuzan, Issho sprzeciwia sie doktrynie "absolutnej sprawiedliwości". Tak nienawidzi korupcji i zła na świecie, że własnoręcznie się oślepił, by nie widzieć więcej grzechu. Sprzeciwia się systemowi Siedmiu Królewskich Wojowników Mórz i zamierza go obalić. Po zobaczeniu czynów Donquixote Doflamingo na Dressrosie, przeprosił króla Riku Dolda III i jego poddanych w imię Marynarki, czym rozgniewał Sakazukiego i zagroził swojej pozycji admirała.

Wygląd

Issho jest bardzo wysokim mężczyzną o charakterystycznych rysach twarzy. Admirał ma krótko ścięte, kruczoczarne włosy, które łączą się z nieco niechlujnymi bokobrodami. Oprócz tego, nosi rzadki wąsik (na jednej ze stron mangi wygląda on jednak identycznie jak broda), który znajduje się tuż obok gęstej brody, zachodzący na środku nieco pod usta starca. W oczy rzuca się szeroki, a wręcz kartoflany nos marynarza, długie rzęsy oraz podłużne, owalne uszy. Tym, co najbardziej przykuwa uwagę w twarzy admirała, jest jednak blizna w kształcie litery X, która znajduje się na czole, tuż nad lewym okiem. Odnóża blizny dziwnym trafem przecinają obydwoje oczu Fioletowego Tygrysa Pierwsze odbija delikatnie na środek czoła, by później pod kątem ciągnąć się wzdłuż gęstej brwi, przeciąć oko i skończyć się tuż pod nim. Drugie od razu „skosiło” brew i oko, ale ciągnie się przez lewy policzek i swój koniec ma dopiero na wysokości ust. Jako, że admirał jest ślepcem, nie wiemy jak wyglądały jego oczy zanim stracił wzrok, a obecnie możemy zaobserwować jedynie jego białka oczne. Issho pod oczyma, na czole oraz na nosie ma kilka warstw zmarszczek, a po obu stronach twarzy widnieją trzy mocnej zarysowane linie, sprawiające wrażenie rozgałęzienia, które swoje źródło ma w oczach admirała. Co ciekawe, Fioletowy Tygrys chodzi boso i ma niezwykle chude łydki, które utrzymują jego masywne ciało.

Jeżeli chodzi o ubiór, to Issho nosi fioletowe kimono, na które narzuca haori, czyli płaszczyk, sięgający bioder (w mandze sięga on aż za łydki), z rogatym kołnierzem, przypominającym gruby szal, szczelnie opatulający szyję. Przyozdobione jest ono dwoma szerokimi pasami, które biegną pionowo, wzdłuż wykończeń na klatce piersiowej. Kimono związane jest Obi, czyli szeroką, ciemno-fioletowe szarfą. Ponadto marynarz zakłada tradycyjne, japońskie sandały o nazwie "geta". Charakteryzują się one małymi, drewnianymi belkami, które potocznie zwie się "zębami" przymocowanymi pod podeszwą również zrobioną z drewna. Na obu rękach admirała znajdują się ochraniacze, które pokrywają zewnętrzną część dłoni, odsłaniając jedynie długie, kościste palce ślepca.

Dodatkowo Issho posługuje się Shikomizue, czyli długim brązowym drewnianym kijem, którego rękojeść w rzeczywistości jest trzonem wąskiego, prostego miecza o śmiercionośnych właściwościach. Jako, że Fioletowy Tygrys jest niewidomy, wykorzystuje go również do swobodnego poruszania się w przestrzeni (mimo to zdarza mu się wpaść na kogoś i zachowywać się jak niezdara). Ostatnim elementem ubioru jest jasny, długi, admiralski płaszcz z wysokim, okrągłym kołnierzem otaczającym szal i napisem w języku japońskim, znajdującym się na plecach. Po prawej stronie posiada on guziki, a na ramionach znajdują się tradycyjne naramienniki z torsadą i taśmą oraz bulionami i wypełnieniem wokół tejże. Tylko u Issho rękawy płaszcza zakończone są fioletowymi mankietami.

Osobowość

Issho jest rozsądnym człowiekiem, który darzy ludzi zaufaniem. Jest on uzależniony od hazardu i czerpie z niego przyjemność, równocześnie odkładając swoje obowiązki na drugi plan. Jednak na pierwszym miejscu stawia życie niewinnych ludzi. Mimo tego, Fujitora jest bezlitosny dla przestępców i uważa, że dzięki ślepocie, która go dotknęła, nie musi oglądać zepsucia tego świata. Issho umie wziąć odpowiedzialność za wyrządzone przez siebie szkody, a do tego jest świetnym taktykiem i mądrym przełożonym, który potrafi wzbudzić respekt w swoich podwładnych. Jest on typowym wyznawcą „Moralnej Sprawiedliwości”, a jednocześnie kompletnym przeciwieństwem Akainu i doktryny, którą wyznaje obecny admirał floty. Warto też zwrócić uwagę na wrodzoną skromność Fujitory i fakt, że trzyma się zasad obowiązującego prawa.

Relacje

Podwładni

Issho zwraca się do swoich podwładnych grzecznie i kulturalnie, jednak bardzo szczerze, przez co często ich zaskakuje lub przeraża. Jego podwładni wykonują swoje rozkazy bez zbędnych pytań. Wydaje się, że między admirałem a jego kompanami panują dobre stosunki.

Historia

W pewnym momencie swojego życia Issho, jak sam twierdzi, pozbawił się wzroku gdyż ujrzał rzeczy których człowiek nie powinien oglądać. Stwierdził, że nie chce więcej oglądać okropności tego świata i pozbawił się wzroku. Po odejściu Kuzana i awansie Sakazukiego, rząd zaczął werbować ludzi na nowe stanowiska. Issho wybrany został przez "Światowy Pobór". Z jego słów wynika iż nie służył wcześniej w Marynarce.

Fabuła

Saga Piracki Sojusz

Akt Dressrosa

Kantowany Issho

Pierwszy raz Issho widzimy w barze, mieszczącym się w Acaci. Zostaje on tam oszukany przez kanciarzy Doflamingo w ruletce. Po którejś z rzędu przegranej Fujitory, w grę wtrąca się Luffy.

Wyjaśnia on admirałowi to że jest kantowany. Issho nie pozostaje dłużny i pozbywa się oszustów. Po rozmowie ze Słomianym Kapeluszem udaje się on do koloseum. Zobaczywszy faworytów zawodów i walki w grupie A, opuścił on koloseum w towarzystwie jednego ze swoich podwładnych.
Przyzwanie meteoru
Każe on mu wysłać trzy okręty pełne medyków na Green Bit. Następnie widzimy go z całym jego oddziałem na południowej plaży Green Bit, gdzie bierze udział w schwytaniu Trafalgar Lawa. Gdy jednak Law rezygnuje ze swego tytułu Shichibukai, postanawia pozbyć się go.

W tym celu przyzywa wielki meteor z przestrzeni kosmicznej, który leci wprost na Trafalgara. Nie udało mu się, gdyż Lekarzowi Śmierci udało się przeciąć go na pół.

Umiejętności

Diabelski Owoc

Główna strona: Paramecia Grawitacji
Fujitora Defeats Donquixote Pirate Gangsters

Ogromna dziura stworzona przez Issho

Fujitora zjadł nienazwany jeszcze diabelski owoc typu Paramecia. Można przypuszczać, że jego umiejętności bazują na kontroli grawitacji. Świadczy o tym jeden z ataków Issho, dzięki któremu stworzył on wielką dziurę w podłodze bez dotykania jej. Inny takim przykładem jest sytuacja, w której przyzwał on wielki meteor z przestrzeni komicznej, by zabić Trafalgar Lawa. Pierwszy raz jej zastosowanie widzimy w barze na Dressrosa, podczas atakowania oszustów Doflamingo.

Haki

Jak każdy wysokiej rangi marynarz, tak i Issho opanował umiejętność kontroli Haki. Nie wiemy jednak w jaki stopniu ją opanował i czy posiada on Królewskie Haki. Przypuszcza się, że to dzięki Haki Obserwacji może on orientować się w terenie podczas walki.

Ekwipunek

Szermierka Issho

Issho pozbywa się lecącego na niego odłamka meteoru przy pomocy miecza.

Fujitora posiada shikomizue (co dosłownie oznacza Dopasowana Laska), który jest pewnego rodzajem miecza schowanego w drewnianej lasce. Wiadomo iż miecz ten ma powiązanie z mocą diabelskiego owocu Issho. Nic nie wiadomo o umiejętnościach szermierczych admirała.

Głowne walki

Niekanoniczne walki

  • Issho kontra Monkey D. Luffy (Ptasia Klatka)

Ciekawostki

  • Przydomek Issho czyli Fujitora w wolnym tłumaczeniu oznacza „Fioletowego Tygrysa”.
  • Można zauważyć pewien schemat co do przydomków admirałów. Jest to kolor + zwierze. I tak:
  • Shintaro Katsu

    Shintaro Katsu

    Wygląd Fujitory, tak samo jak innych admirałów, wzorowany został na sławnym japońskim aktorze. W przypadku Issho był to Shintaro Katsu (znany z roli ślepego samuraja Zatoichiego)
  • Rasy zwierząt pojawiające się w przydomkach admirałów wywodzą się z japońskiej legendy o chłopcu imieniem Momotaro. W jego wyprawie towarzyszył mu pies, małpa i bażant. W opowieści tej przewijała się też postać tygrysa i byka.
  • Jest drugim ujawnionym admiarałem nie posiadającym mocy Logii, pierwszym był Sengoku.
  • W piątym rankingu popularności zajął 36 miejsce.
  • Sam zranił się, aby być ślepym, bo jak powiedział "widziałem zbyt wiele rzeczy, których nie chciałbym oglądać".

Nawigacja

Nami Steals Alvida's Treasure

Oryginalny tekst znajduje się na stronie: http://www.onepiece.com.pl/readarticle.php?article_id=513 Twórcą tego artykułu jest użytkownik: Silnikov a korekterem jest Artur