Fandom

One Piece Wiki

Incydent Ohara

Przekierowano z Incydent Ohary

2290stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
175px-Luffychibi.png

Incydent Ohara ( オハラ事件, Ohara Jiken) to wydarzenie, które miało miejsce 22 lata przed obecną fabułą. Wspomniane po raz pierwszy w 345 rozdziale przez Iceburga.

Miało ono miejsce na Oharze w West Blue. Zdarzenie to wyjaśnia kim jest Nico Robin.

Prolog

Archeolodzy na Oharze od wielu pokoleń zajmowali się badaniami nad historią świata. Rezultatem tych badań był jeden z największych księgozbiorów historycznych mieszczący się w mającym pięć tysięcy lat drzewie wiedzy. Jako prawdziwi pasjonaci historii pragnęli poznać całą historię w tym wiek pustki - stulecie w historii nad którym Globalny Rząd zakazał jakichkolwiek badań. Pomimo zakazu archeolodzy wysłali swych ludzi by badali i rozszyfrowywali znajdujące się na świecie Poneglyphy. Liczyli na to, że udało im się zachować dość ostrożności by uniknąć wykrycia. Nie wiedzieli jednak, że Globalny Rząd miał ich na oku od dłuższego czasu. Oraz, że zaczął pomału tracić do nich cierpliwość.

Incydent

Globalny Rząd po odkryciu i upewnieniu się, że archeolodzy Ohary badają Poneglyphy wysłał Buster Call i przedstawicieli rządu by aresztować historyków Ohary. Po rozmowie przez den den muchi między professorem Clover a Gorosei przywódcy Światowego Rządu nakazali zabicie archeologów i zrównanie wyspy z ziemią. Większość historyków zginęła w czasie bombardowania oraz wywołanego przez to pożaru. Cywile mieszkający na wyspie również nie zostali oszczędzeni. Pozwolony im co prawda wsiąść na statek ewakuacyjny ale wiceadmirał Sakazuki wolał nie ryzykować, że na pokładzie mógł się ukryć archeolog i nakazał zatopić okręt.W wyniku tych działań, z rdzennych mieszkańców wyspy, przetrwała tylko Nico Robin.

Następstwa

W wyniku Incydentu Ohara wszyscy mieszkańcy wyspy (nie licząc Nico Robin) zostali zgładzeni. Za Nico Robin, jedyną ocalałą, wyznaczono nagrodę w wysokości 79 milionów co zmusiło ją do ciągłej ucieczki przez 20 lat. Światowy Rząd publicznie ogłosił, że archeolodzy Ohary byli "demonami" którzy chcieli wskrzesić pradawne bronie i zagrozić światu. Większość świata uwierzyło w to kłamstwo,ale nawet ci którzy je przejrzeli zrozumieli przesłanie:było to ostrzeżenie, że jakakolwiek próba badania historii pustego wieku spotka się z bezwzględną odpowiedzią od największej organizacji na świecie.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki