Fandom

One Piece Wiki

Incydent Banaro

2300stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
175px-Luffychibi.png

Incydent Banaro zwany też Pojedynkiem na Wyspie Banaro (バナロ島の決闘 Banaro-tō no Kettō) było to wydarzenie, które miało miejsce na niewielkiej wysepce Banaro. Spowodowane to było morderstwem popełnionym przez Marshalla D. Teacha na Thatchu w celu zdobycia owocu Yami Yami no Mi. W efekcie Portgas D. Ace został pojmany przez Teacha, który oddał go Światowemu Rządowi i dostał za to tytuł Shichibukai.

Prolog

Marshall D. Teach był członkiem Piratów Białobrodego przez więcej niż dwie dekady. Od samego początku przyświecał mu tylko jeden cel – znaleźć konkretny diabelski owoc który miał dać mu niesamowitą siłę i umożliwić mu zostanie następnym królem piratów. Dołączył do załogi Edwarda Newgatea gdyż sądził, że w tej pirackiej grupie będzie miał największe szanse na znalezienie go. Był przez cały ten czas członkiem załogi i razem z nią walczył w wielu bitwach, w tym tej w której udało mu się zranić Shanksa i zostawić mu trzy blizny na twarzy. Kiedy pojawiła się kandydatura Acea na dowódcę drugiej dywizji Teach, który również znajdował się w tej dywizji, poparł go twierdząc, że sam nie ma tego typu ambicji. W okresie kiedy Monkey D. Luffy zaczynał swoją drogę jako pirat Thach – dowódca czwartej dywizji Piratów Białobrodego – pokazał innym załogantom diabelski owoc który znalazł. Czarnobrody natychmiast rozpoznał owoc dla którego dołączył do załogi i zaczął działać. Zabił Tnacha, ukradł diabelski owoc i opuścił załogę by zrealizować własne plany. Portas D. Ace był podwójnie wściekły gdyż Marchal D. Teach nie tylko zhańbił honor ich kapitana ale też dywizji której dowodził. Postanowił samemu się z nim rozprawić i ruszył za nim w pogoń. Ostatecznie Płonąca Pięść Ace dogonił Czarnobrodego na wyspie Banaro gdzie stoczyli między sobą bitwę.

Incydent

Główna strona: Portgas D. Ace kontra Marshall D. Teach

Następstwa

Gdy Marshall D. Teach wydał pokonanego Acea otrzymał tytuł Shichibukai. Światowy Rząd stanął w wypadku Portgas D. Acea (którego uwięziono w Impel Down) przed poważnym dylematem: z jednej strony Ace był podwładnym Białobrodego i było bardziej niż pewne, że Piraci Białobrodego zechcą uratować swojego kamrata lub pomścić go w wypadku gdyby nie zdążyli go ocalić. Z drugiej strony najwyżsi członkowie hierarchii w Marynarce i Światowym Rządzie od pewnego czasu wiedzieli, że Ace jest biologicznym dzieckiem Króla PiratówGol D. Rogera – i byłoby niebezpiecznie pozwolić mu żyć skoro po raz pierwszy mieli go w swoich rękach. Ostatecznie zdecydowano się na walkę z piratami Edwarda Newgeta. Wyznaczono datę i miejsce egzekucji (Marineford) by Marynarka miała czas na zebranie wszystkich sił w danym miejscu. Doszło do Wojny na Marineford a Incydent Banaro uchodzi za preludium do tego wydarzenia.

Incydent Banaro doprowadził do całej lawiny wydarzeń które wpłynęły na świat One Piece.  Należą do nich między innymi:

- Monkey D. Luffy, chcąc ocalić brata, jako pierwszy w historii włamał się do Impel Down i poprowadził masową ucieczkę z tegoż więzienia.

- Marshall D. Teach, wykorzystując swój tytuł  Shichibukai, również włamał się do Impel Down i zabrał z stamtąd kilku więźniów.

- Wielu niebezpiecznych więźniów poziomu 6 wykorzystało zamieszanie i również uciekło.

- Doszło do Wojny na Marineford, a wydarzenia z tej wojny do dziś odciskają swe piętno na świecie One Piece

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki