FANDOM

175px-Luffychibi.png

Pojedynek na Banaro to starcie pomiędzy Marshall D. Teachem a Portgas D. Acem, które zapoczątkowało wojnę na Marineford.

Prolog

Marshall D. Teach był członkiem załogi Białobrodego przez więcej niż dwie dekady. Od samego początku przyświecał mu tylko jeden cel – znaleźć konkretny Diabelski Owoc który miał dać mu niesamowitą siłę i umożliwić mu zostanie następnym królem piratów. Dołączył do załogi Edwarda Newgate'aa gdyż sądził, że w tej pirackiej grupie będzie miał największe szanse na znalezienie go. Był przez cały ten czas członkiem załogi i razem z nią walczył w wielu bitwach, w tym tej w której udało mu się zranić Shanksa i zostawić mu trzy blizny na twarzy. Kiedy pojawiła się kandydatura Acea na dowódcę drugiej dywizji Teach, który również znajdował się w tej dywizji, poparł go twierdząc, że sam nie ma tego typu ambicji. W okresie kiedy Monkey D. Luffy zaczynał swoją drogę jako pirat Thatch – dowódca czwartego oddziału Piratów Białobrodego – pokazał innym załogantom Diabelski Owoc który znalazł. Czarnobrody natychmiast rozpoznał owoc dla którego dołączył do załogi i zaczął działać. Zabił Thatcha, ukradł diabelski owoc i opuścił załogę by zrealizować własne plany. Portas D. Ace był podwójnie wściekły gdyż Marchal D. Teach nie tylko zhańbił honor ich kapitana ale też dywizji której dowodził. Postanowił samemu się z nim rozprawić i ruszył za nim w pogoń. Ostatecznie "Płomienna Pięść" Ace dogonił Czarnobrodego na wyspie Banaro gdzie stoczyli między sobą bitwę.

Incydent

Główna strona: Portgas D. Ace kontra Marshall D. Teach

Następstwa

Gdy Marshall D. Teach wydał pokonanego Ace'a otrzymał tytuł Królewskiego Wojownika Mórz. Globalny Rząd stanął w wypadku Portgas D. Ace'aa (którego uwięziono w Impel Down) przed poważnym dylematem: z jednej strony Ace był podwładnym Białobrodego i było bardziej niż pewne, że piraci Białobrodego zechcą uratować swojego kamrata lub pomścić go w wypadku gdyby nie zdążyli go ocalić. Z drugiej strony najwyżsi członkowie hierarchii w Marynarce i Światowym Rządzie od pewnego czasu wiedzieli, że Ace jest biologicznym dzieckiem Króla PiratówGol D. Rogera – i byłoby niebezpiecznie pozwolić mu żyć skoro po raz pierwszy mieli go w swoich rękach. Ostatecznie zdecydowano się na walkę z piratami Edwarda Newgate'a. Wyznaczono datę i miejsce egzekucji (Marineford) by Marynarka miała czas na zebranie wszystkich sił w danym miejscu. Doszło do wojny na Marineford a incydent na Banaro uchodzi za preludium do tego wydarzenia.

Incydent Banaro doprowadził do całej lawiny wydarzeń które wpłynęły na świat One Piece.  Należą do nich między innymi:

  • Monkey D. Luffy, chcąc ocalić brata, jako pierwszy w historii włamał się do Impel Down i poprowadził masową ucieczkę z tegoż więzienia.
  • Marshall D. Teach, wykorzystując swój tytuł Królewskiego Wojownika Mórz, również włamał się do Impel Down i zabrał z stamtąd kilku więźniów.
  • Wielu niebezpiecznych więźniów szóstego poziomu wykorzystało zamieszanie i również uciekło.
  • Doszło do wojny na Marineford, a wydarzenia z tej wojny do dziś odciskają swe piętno na świecie One Piece.

Nawigacja