Fandom

One Piece Wiki

Impel Down

2285stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij
175px-Luffychibi.png

Wielkie podwodne więzienie Impel Down ( 海底大監獄インペルダウン , Kaitei Daikangoku Inperu Daun) jest to kontrolowane przez Światowy Rząd więzienie o zaostrzonym rygorze dla najniebezpieczniejszych przestępców i piratów. Znajduje się pod wodą w środku Calm Belt.

Wejście do Impel Down

Przyjazd i Sterylizacja

Pierwszą rzeczą, jaka spotyka więźniów w Impel Down jest umieszczenie ich w beczce wrzącej wody, która ma na celu dezynfekcję i sterylizację. Manga tą sprawę przedstawia nieco inaczej, mianowicie tak, że tylko ubrania są wrzucane do wrzącej wody. Większość więźniów nie wytrzymuje wysokiej temperatury wody, znanych jest tylko kilku więźniów, którzy przeszli kąpiel spokojnie, głównie ci, którzy mają wysoką nagrodę za głowę, pośród nich znaleźli się Portgas D. Ace, Jinbe czy Crocodile. Monkey D. Luffy jako jedyny nie przeszedł tego rytuału, ponieważ był intruzem, który został uwięziony, miał umrzeć w ciągu 24 godzin przez truciznę.

Zmiana odzieży

Więźniowie, którzy przeszli dezynfekcję są pozbawieni swoich ubrań a dostają w zamian ubrania więzienne, koszulę i spodnie w czarno-białe paski. Regulamin pozwala, aby więźniowie mieli niektóre rzeczy osobiste ze sobą, takie jak Galdino okulary czy Crocodile hak. Zdażyły się wyjątki od tej zasady są więźniowie, którym zbliżał się termin egzekucji między innymi są to Portgas D. Ace, Shiliew czy Monkey D. Luffy, który włamał się do więzienia. Jinbe posiadał własne ubrania. Został uwięziony ponieważ odmówił współpracy ze Światowym Rządem. Mieszkańcom Nowej Ziemi Kama udało się odzyskać stare ubrania po uciecze z cel, podobnie sprawa dotyczy Crocodile odzyskał odzież podobną do starego stroju (długie futro), po tym jak Luffy pomógł mu wydostać się z celi. Oda potwierdził, że otrzymał ubranie w Nowej Ziemi Kama.

Przypisanie poziomu i Życie więźniów

Wieźniowie, którzy przeszli dezynfekcję i zmianę odzieży są umieszczeni w jednym z sześciu poziomów znajdujących się w Impel Down. Odpowiedni poziom jest przypisywany w zależności od ich zbrodni, czym bardziej czyny haniebne i wysokość nagrody, tym niższy poziom umieszczania. Od momentu przydziału i umieszczenia na poziomach więźniowie są codziennie torturowani. Ich sposób zależy od przypisanego poziomu. Większość więźniów nie opuściło więzienia żywymi.

Odwiedziny

Agenci Rządowi i Członkowie Marynarki mają prawo do odwiedzin, wstępu do Impel Down, ale muszą mieć zgodę od swoich przełożonych. Nie wiadomo, czy inne osoby mogą je uzyskać. Impel Down to obiekt Światowego Rządu, więc jest to oczywiste, że piraci nie mogą do niego wejść, chyba że są więźniami, w innym przypadku są uważani za intruzów i przestępców. Shichibukai mogą wejść i w miarę swobodnie się poruszać po uzyskaniu zgody rządu, mimo wszystko są zachowane procedury bezpieczeństwa takie jak przeszukanie ciała i noszenie kajdanek z Kairoseki, gdy jeden z Shichibukai posiada Moc Diabelskiego Owocu, takie zabiegi przeszła Boa Hancock. Jedynie Czarnobrody oraz jego załoga weszli bez zgody i zostali uznani za zdrajców.

Opuszczenie Impel Down

Pracownicy

[v · e · ?]
Pracownicy Impel Down
Magellan Shiliew Hannyabal Sadi-chan Domino
Saldeath Minotaurus Minorhinoceros Minokoala Minozebra
Minochihuahua

Układ ogólny

Poziomy

Poziom 1  Piekło Karmazynowe

Poziom 2  Piekło Dzikich Bestii

Poziom 3 Piekło Głodowe

Poziom 4 Piekło Ognia

Poziom 5 Piekło Lodu

Poziom 5,5: Kraina Newkama

Poziom 6 Wieczne Piekło

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki