FANDOM

175px-Luffychibi.png

Impel Down, znane także jako Podwodne Więzienie (海底監獄 Kaitei Kangoku) lub Wielkie Więzienie (大監獄 Dai Kangoku), to kontrolowana przez rząd twierdza w Paradise. Jest najważniejszą rządową instytucją obok Kwatery Głównej Marynarki i dawnego Enies Lobby. To niezwykle strzeżone więzienie Globalnego Rządu dla najbardziej niebezpiecznych przestępców i piratów. Ulokowane jest pod wodą, po środku Calm Belt.

Impel Down jest głównym umiejscowieniem Aktu Impel Down.

Ogólny układ

Impel Down to duża zanurzona przypominającą wieżę konstrukcja, której fundament znajduje się na samym dnie oceanu. Z uwagi na fakt, że jest on zbudowany w Calm Belt , cała konstrukcja jest stale otoczona przez gigantycznych Król Mórz. Razem z tymi zwierzętami więzienie jest strzeżone przez siły wojen.

W ciemnych granicach więzienia znajdują się różne cele i sale tortur, które są używane dla więźniów. Wszystkie komórki wykonane są z Kairoseki, aby powstrzymać tych, którzy mają moc Diabelskich Owoców przed ucieczką. Komory tortur są wykorzystywane do wszelkiego rodzaju brutalnych, niewypowiedzianych działań. Należą do nich ciągłe ubijanie, brutalne bicie na śmierć, gotowanie kotłów do palenia i podtapianie oraz kolczaste doły.

Więzienie jest ściśle obserwowane przez Den Die Mushu Surveillance. Ich małe wersje znajdują się w określonych lokalizacjach w całym Impel Down. Cokolwiek zobaczą, zostaje przeniesiona do większej wersji, która transmituje wideo do podłączonych do niego monitorów, pozwalając strażnikom obserwować więźniów. Każda z mniejszych wersji ma sygnalizator podłączony do muszli. Den Den Mushi jest przechowywany w pokoju monitorów gdzieś w obrębie twierdzy.

Jest laboratorium medyczne stacjonujące gdzieś w wielkim więzieniu, z lekarzami i różnymi urządzeniami medycznymi do natychmiastowego leczenia wszystkich więźniów, zarówno więźniów, jak i personelu. Jednak lekarze wydają się mieć limit, ponieważ nie mogą stworzyć lekarstwa na nagromadzenie różnych trucizn.

Pomieszczenie generatora całego więzienia znajduje się na pierwszym piętrze, przed poziomem 1, a także przy urządzeniach kontrolnych otwierających Bramę Sprawiedliwości

Postacie związane z Impel Down

[v · e · ?]
Impel Down
Sztab Impel Down
Wysoko postawieni oficerowie sztabu
Główny naczelnik Hannyabal Zastępca naczelnika Magellan Główny strażnik Saldeath Główna strażnik Sadi-chan Główna dozorczyni Domino
Główny dozorca Shiliew (dawniej)
Bestie więzienne
Minotaurus Minokoala Minorhinoceros Minozebra Minochihuahua
Inne bestie i strażnicy
Blue Gorilla Basilisk (poziom 2) Manticore (poziom 2) Puzzle skorpion (poziom 2) Sphinx (poziom 2)
Wielki szczur (poziom 2) Jednostka bazookowa Jednostka wilków (poziom 5) Wielka modliszka (poziom 2, niekanoniczna) Wielkousty hipopotam (poziom 2, niekanoniczny)
Więźniowie Impel Down
Więźniowie poziomów 1-5
Buggy (poziom 1, uciekł) Galdino (poziom 2, uciekł) Wielbiciele Buggy'ego (poziom 2, uciekli) Bentham (poziom 3, uciekł do poziomu 5.5) Daz Bones (poziom 4, uciekł)
Roche Tomson George Black Emporio Ivankov (uciekł do poziomu 5.5) Inazuma (uciekł do poziomu 5.5) Monkey D. Luffy (uciekł)
Więźniowie poziomu 5.5
Bentham Inazuma (uciekł) Emporio Ivankov (uciekł) Newkama (uciekli)
Więźniowie poziomu 6
Donquixote Doflamingo Shiki (uciekł) Portgas D. Ace (martwy) Jinbe (uciekł) Crocodile (uciekł)
Shiliew (uciekł) Catarina Devon (uciekła) Sanjuan Wolf (uciekł) Vasco Shot (uciekł) Avalo Pizarro (uciekł)
Patrick Redfield (uciekł, niekanoniczny) Byrnndi World (uciekł, niekanoniczny)
Więźniowie nieznanego poziomu
Bellett Arlong (wypuszczony) Olive (niekanoniczna) Shuuzo (niekanoniczny)

Wejście do Impel Down

Przyjazd i sterylizacja

Pierwszą rzeczą, jaka spotyka więźniów w Impel Down jest umieszczenie ich w beczce wrzącej wody, która ma na celu dezynfekcję i sterylizację. W mandze do wrzątku wrzucane są tylko ubrania. Większość więźniów nie wytrzymuje wysokiej temperatury wody, znanych jest tylko kilku, którzy przeszli kąpiel spokojnie. Zazwyczaj są to ci, którzy mają wysoką nagrodę za swoją głowę. Pośród nich znaleźli się Portgas D. Ace, Jinbe czy Crocodile. Monkey D. Luffy jako jedyny nie przeszedł tego rytuału, ponieważ był intruzem, który został uwięziony i miał umrzeć w ciągu 24 godzin przez truciznę.

Zmiana odzieży

Więźniowie, którzy przeszli dezynfekcję są pozbawieni swoich ubrań a w zamian dostają ubrania więzienne - koszulę i spodnie w czarno-białe paski. Regulamin pozwala, aby więźniowie mieli niektóre rzeczy osobiste ze sobą, takie jak okulary (u Galido) czy hak Crocodile'a. Zdarzyły się wyjątki od tej zasady w przypadku więźniów, którym zbliżał się termin egzekucji między innymi: Ace, Shiliew. Luffy'ego również to ominęło ze względu, iż włamał się do więzienia. Również Jinbe posiadał własne ubrania. Został uwięziony, ponieważ odmówił współpracy ze Światowym Rządem. Mieszkańcom Nowej Ziemi Kama udało się odzyskać stare ubrania po uciecze z cel, podobnie sprawa dotyczy Crocodile'a. Odzyskał podobne do starego stroju długie futro, po tym jak Luffy pomógł mu wydostać się z celi. Oda potwierdził, że otrzymał ubranie w Nowej Ziemi Kama.

Przypisanie poziomu i życie więźniów

Wieźniowie, którzy przeszli dezynfekcję i zmianę odzieży są umieszczeni w jednym z sześciu poziomów znajdujących się w Impel Down. Odpowiedni poziom jest przypisywany w zależności od ich zbrodni, czym bardziej czyny haniebne i wysokość nagrody, tym niższy poziom umieszczania. Od momentu przydziału i umieszczenia na poziomach więźniowie są codziennie torturowani. Ich sposób zależy od przypisanego poziomu. Większość więźniów nie opuściło więzienia żywymi.

Odwiedziny

Agenci Rządowi i Członkowie Marynarki mają prawo do odwiedzin, wstępu do Impel Down, ale muszą mieć zgodę od swoich przełożonych. Nie wiadomo, czy inne osoby mogą je uzyskać. Impel Down to obiekt Światowego Rządu, więc jest to oczywiste, że piraci nie mogą do niego wejść, chyba że są więźniami, w innym przypadku są uważani za intruzów i przestępców. Shichibukai mogą wejść i w miarę swobodnie się poruszać po uzyskaniu zgody rządu, mimo wszystko są zachowane procedury bezpieczeństwa takie jak przeszukanie ciała i noszenie kajdanek z Kairoseki, gdy jeden z Shichibukai posiada Moc Diabelskiego Owocu, takie zabiegi przeszła Boa Hancock. Jedynie Czarnobrody oraz jego załoga weszli bez zgody i zostali uznani za zdrajców.

Opuszczenie Impel Down

Poza gośćmi i urzędnikami rządowymi większość osób, które wchodzą do Impel Down, nigdy nie wychodzi z tego żywa. Jedynymi więźniami, którzy kiedykolwiek mogli odejść, są ci, którzy są przetrzymywani aż do śmierci, która ma miejsce poza fortecą (np. Portgas D. Ace), tych, którzy mają służyć tymczasowemu wyrokowi (np. Jinbe) i zwolnieni za specjalne powody (np. Arlong).

ucieczka z Impel Down jest praktycznie niemożliwy, ze względu na obronę potężnych pułapek i strażników tego miejsca, a Calm Belt, zatłoczony Królem Mórz, jest jego ostateczną barykadą. Jednak Shiki zapisał się jako pierwsza osoba, która wyłamała się z więzienia dwadzieścia lat temu z powodu błędu popełnionego przez marines. monkey D. Luffy stała się drugą osobą, która to zrobiła.

Oprócz własnej ucieczki, Luffy jest również odpowiedzialny za prowadzenie pierwszych masowych zamieszek w więzieniu. Wraz z Emporio Ivankovem, Inazuma, Buggy, Daz Bones, Crocodile, Jinbe, Galdino i 233 innymi więźniami.

Poziomy

Impel Down Levels

Poziom dla przydzielonego więźnia zazwyczaj zależy od wartości nagrody na jego głowie.Można jednak robić wyjątki, takie jak Crocodile, którego nagroda została usunięta dawno temu.

Wraz z różnymi celami, aby utrzymać więźniów, każdy poziom posiada unikalną formę tortur. Z powodu tych niewyobrażalnych czynów każdy poziom otrzymuje tytuł piekła. Z każdym zstępującym poziomem tortury

Poziom 1 Piekło Karmazynowe

Piekło Karmazynowe (紅蓮 地獄 Guren Jigoku ) To pierwszy poziom w Impel Down. Na tym poziomie znajdują się przestepcy z najmniejszymi nagrodami, charakterystycznym elementem tego poziomu jest ogromny las czerwonych drzew.Czerwone liście, znane jako kenju (剣樹 ostrze drzew), są tak ostre jak brzytwa, podczas gdy trawa na podłodze, Haribarisō (針 々 草 igłowa trawa), Jest szpiczasta jak igły. Tutaj więźniowie są zmuszeni biegać przez las, ścigani przez jadowite pająki oraz strażników, aby doświadczyć  bólu spowodowanego cięciem przez czerwone roślinność. W wyniku przebiegania więźniów przez ten las, jest on przemoczony krwią.[1]

Głęboko w lesie jest dziura, która prowadzi do Poziomu 2. Dla tych, którzy nie chcą dłużej żyć z powodu bycia ciętym, dano im możliwość zeskoczyć w dół do poziomu 2, który zawiera jeszcze bardziej przerażający piekło. Zabezpieczenie wydaje się tutaj nieco luźne, ponieważ więzień zdoła po przez Black Den Den Mushi, podsłuchać to co dzieje się wokół fortecy

Poziom 2  Piekło Dzikich Bestii

Piekło Dzikich Bestii (猛 獣 地獄 Mōjū Jigoku?) To drugi poziom Impel Down, w którym przetrzymywani są więźniowie. Buggy skomentował, że każdy więzień z poziomu 2, który uciekł razem z nim, ma wyższą nagrodę niż jego własny (Beli15,000,000). zawiera różne dzikie beisie. Zachowane tu zwierzęta to Puzzle Scorpions i Manticores. Puzzle Scorpions są dużymi trującymi owadami, które mogą się połączyć, aby stać się gigantycznymi stonogami. Gejzerki to ludzkie lwy, które pożerają wszystko od zdobyczy, w tym od kości. Ich ludzkie twarze pozwalają im mówić. Mogą jednak tylko naśladować to, co słyszą, jak papugi, ponieważ nie rozumieją, co właściwie mówią. Słowa, które wypowiadają, to w większości rzeczy, które usłyszeli od więźniów, więc niektóre z rzeczy, które mówią, są zupełnie nie na miejscu. Wśród tych regularnych rozmiarów zwierząt hodowanych tutaj są również dwie gigantyczne bestie, Bazyliszek i Sfinks.

Bazyliszek jest gigantyczna jaszczurka z głową kurczaka. Jest to pierzasty mutant posiadający cechy węża i kurczaka. Jest niezwykle silny i dał Luffy'emu i Buggy'emu dobry pościg, dopóki nie spadł z jednego ciosu Gear Third z Luffy'ego. Choć groźny, Bazyliszek nie jest najpotężniejszą bestią na tym poziomie. Uważa się, że jest to "drugi dowódca".

Sfinks jest gigantycznym, ludzkim, pokrytym piórami lwem. Znacznie większy od bazyliszka i o wiele bardziej przerażający niż inne bestie, uważa się go za "bossa" poziomu i jest odpowiedzialny za ochronę schodów prowadzących z poziomu. To tak przerażające, że więźniowie trzymali się z dala od poziomu, a nawet inne zwierzęta ukrywały się przed nim. Podobnie jak Manticores, jest zdolny do naśladowania mowy. To losowo mówi nazwy rodzajów makaronu i najwyraźniej rozumie koncepcję dziękczynienia przed posiłkami.

Z tymi różnymi bestiami przetrzymywani tutaj więźniowie zmuszani są do uciekania przed nimi. Ze względu na przerażające niebezpieczeństwo więźniowie często tracą wolę do kontynuowania lub odmawiają ucieczki, nawet gdy ich cele są odblokowane.

Galdino był tu trzymany przed uwolnieniem Luffy'ego i Buggy'ego. Po tym, jak zarówno Bazyliszek, jak i Sfinks zostali pokonani, a wraz z odblokowaniem wszystkich drzwi więzienia, doszło do masowych zamieszek na poziomie spowodowanym przez Luffy'ego i jego towarzyszy.

Poziom 3 Piekło Głodowe

Piekło Głodowe (飢餓 地獄 Kiga Jigoku?) to trzeci poziom Impel Down, w którym przetrzymywani są więźniowie z nagrodą 50 000 000 Beli lub więcej. Na tym poziomie więźniowie odczuwają ciepło wznoszące się z poziomu 4 i otrzymują pokarmy i wodę stanie bliskiej śmierci.temperatura jest na tyle wysoka, by spowodować przytłaczającą suchość, co skutkuje nieco podobnym do pustyni terenem poziomu 3. Bentham był tu trzymany, mimo że jego nagrodą było tylko 32.000.000 Beli

Pośrodku poziomu znajduje się duża dziura prowadząca bezpośrednio do poziomu 4 poniżej. Tym połączeniem gigantyczny wentylator bezpośrednio nad otworem, służy jako główny system wentylacyjny do przekierowania dymu wytwarzanego z dołu. Do poziomu 4 można dotrzeć przez tę dziurę; jednak podróż w dół stwarza ryzyko śmierci

Poziom 4 Piekło Ognia

Piekło Ognia (焦 熱 地獄 Shōnetsu Jigoku) to czwarty poziom Impel Down, w którym przetrzymywani są więźniowie. Naten poziom jest kocioł wypełniony wrzącą krwią, ogrzaną szalejącym ogniem, co czyni ją niezwykle gorącą. Ciepło z tego powodu jest tak intensywne, że rozgrzewa również poziom bezpośrednio nad nim. Jeśli ktoś spróbuje zeskoczyć na ten poziom z poziomu 3, używając dużej dziury do wentylacji powyżej, i nie wyląduje na jakimś pomości to zginie.

Więźniowie z innych poziomów są tu regularnie torturowani. Najbardziej rozpowszechnioną formą tortur jest jednak wrzucenie do gigantycznego garnka wrzącej krwi. Inne tortury polegają na tym, że więźniowie są masowo powijani na linach wokół szalejących płomieni na całym poziomie, i zmuszani są do przełamywania ciężkiej pracy, dostarczając gigantyczne kłody drewna na opał, aby utrzymać płomienie. Strażnicy na tym poziomie muszą mieć sprzęt ochronny, aby uniknąć obrażeń spowodowanych intensywnym ciepłem, ponieważ jest on wystarczająco silny, aby popażyci.

Magellan który posiada tu swoje biuro, w tym biurze jest winda  która może zabrać kilka osób na wszystkie poziomy fortecy. Tu także znajduje się kuchnia więzienia, zaraz obok biura Magellana.

Poziom 5 Piekło Lodu

Piekło Lodu (極寒 地獄 Gokkan Jigoku ) to piąty poziom Impel Down, w którym przetrzymywani są więźniowie znagrodami w wysokości 100 000 000 i więcej. W przeciwieństwie do poziomu nad nim, cały poziom to gigantyczna zamrażarka. Poziom jest tak zimny, że nie tylko trzymani tu więźniowie albo zamarzają na śmierć, albo tracą kawałki swojego ciała z poważnych odmrożeń, ale żywność im podarowana jest zamrożona do poziomu praktycznie niejadalnego. Z powodu skrajnego zimna, Den Den Mushi nie działają na tym poziomie, odcinając w ten sposób zarówno kontakt, jak i nadzór, z wyjątkiem miejsc zlokalizowanych wokół wejść, które łączą poziom 5 z poprzednim i następnym poziomem. Poziom zamieszkują wilki kturre wędrują wokół poziomu jak bestie na poziomie 2, na którym pierwotnie stacjonowały. Okazały się jednak zbyt brutalne, by się na nim znaleści, ponieważ polowały na ine na inne bestie, w tym na Bazyliszka i Sfinksa.

Wraz z przenikliwym chłodem poziomu zdaje się, że zdarzają się również tajemnicze zniknięcia więźniów. Więźniowie, którzy sami nie są w stanie się poruszać, znikają bez śladu. Z tego powodu personel Impel Down i więźniowie nazywają to zjawisko "demonizacją". Przesądy są takie, że zaginieni więźniowie zostali faktycznie zabrani przez demony do samych Bram Wędrownych. Przekonanie tego przesądu zostało starannie zachowane na poziomie 5, tak aby nikt z więźniów z wyższych poziomów nie wiedział o tym przed Benthamem (przebranym za Hannyabala), Buggy i Galdino schodzącym w dół, gdzie zostali poinformowani przez strażników. Wśród tych zaginionych więźniów jest Emporio Ivankov, królowa okamy. Był tu uwięziony, dopóki tajemniczo nie zniknął z celi. Odtąd podobno mieszkał w opuszczonym biurze gwardii w głębi lasu położonego na tym samym poziomie.

Luffy został przeniesiony do centralnej wieży tego piętra po stracie przeciwko Magellanowi, z wpływem trucizny Magellana, która zmniejszyła jego witalność, dopóki nie został uwolniony przez Benthama, mając nadzieję na znalezienie lekarstwa.

Poziom 5,5: Kraina Newkama

Newkama Land (ニ ュ ー カ マ ー ラ ン ド Nyūkamā Rando) Jest ukrytym poziomem  są tam wszyscy więźniowie, którzy zostali rzekomo "porwani". Tajny obszar znajduje się wewnątrz skały między poziomami 5 i 6. Został on wykuty dawno temu przez więźnia z tunelującą mocą Diabelskich Owoców i jest tajnym miejscem nieznanym przez strażników. Rządzi nim "Królowa" Emporio Ivankov i nazywa się to Okama Paradise, gdzie wszyscy okama i więźniowie imprezują i bawią się przez cały czas. Zostało opisane przez Ivankov jako "raj w piekle", i prawdą jest, że żaden więzień z tego ukrytego poziomu nie jest skłonny do ucieczki z więzienia. Ponieważ jednak sam poziom jest ukryty, mieszkańcy zdają się przestrzegać bardzo surowych zasad, które zabraniają im aktywnie wchodzić w interakcje z innymi poziomami, przynajmniej nie bez ukrytego ruchu. Mimo to nie wydają się dyskryminować, jeśli nowi przybysze odnajdą tu swoją drogę, czego dowodzi ciepłe powitanie, jakie dali Bon Kurei.

Jednym z jego głównych pokoi jest połączenie kawiarni z dyskoteką, a główną atrakcją jest scena wystepowa , w której występuje Emporio Ivankov i jego zwolennicy. Wygląda na to, że istnieją również tajne wejścia z innych poziomów (z wyjątkiem poziomu 6), które prowadzą bezpośrednio do tego ukrytego poziomu, który mieszkańcy mogą wykorzystać na swoją korzyść w zdobywaniu wszelkich potrzebnych zasobów. Na poziomie znajduje się także Den Den Mushi, który przechwytuje informacje z głównego systemu nadzoru Impel Down, dzięki czemu więźniowie mogą zobaczyć, co dzieje się na wszystkich poziomach więzienia. Kradną też gazety z śmieci w więzieniu, aby być na bieżąco z aktualnymi wydarzeniami.

Po masowym buncie Impel Down mieszkańcy Newkama Land uczestniczyli w wojnie Białobrodów i wyjechali do Kamabakka Kingdom, pozostawiając poziom 5.5 pusty. Jednak po dwóch latach wielu więźniów zostaje ponownie zajętych, jedyną różnicą jest to, że teraz rządzi nim "Królowa" Bentham.

Jego nazwa to gra słów "nowy przybysz" i okama, i odnosi się do okama, którzy są całkowicie w stanie zmienić płeć dzięki mocy Ivankov. W Japonii "Nowa połowa" to człowiek, który przechodzi operację "zmiany płci".

Poziom 6 Wieczne Piekło

Wieczne Piekło(無限 地獄 Nyūkamā Rando ) Jest najniższym poziomem Impel Down. To tam więźniowie, którzy są szalenie potężni oraz niebezpieczni. Sengoku powiedział, że nawet jeden więzień na poziomie szóstym może być niesamowitym niebezpieczeństwem dla społeczeństwa. Więźniowie na tym poziomie mają karę śmierci lub dożywocie. Zasadniczo są oni "wymazani" z historii.

Ace był trzymany tutaj w celi śmierci, w oczekiwaniu na swoją egzekucję. Ponieważ większość ludzi odrzuca poziom jako zwykłą plotkę (aż do jej faktycznego odkrycia),inni więźniowie uważali że Ace był przetrzymywany na Poziomie 5. Jinbe został również umieszczona w celi śmierci i była trzymana w tej samej celi co Ace. w okuł nich było wielu zanaych osób w tym crocodile. W pobliżu jest wielu innych legendarnych piratów.

U boku więźniów znajdował się były szef Shiliew. Ponieważ stale masakrował więźniów, uznano go za więźnia. Za nadużycie władzy został skazany na Poziom 6, a następnie na wyrok śmierci. Co ciekawe, chociaż poziom 6 uważany jest za najgorsze piekło, więźniowie nie byli faktycznie torturowani.

Nawigacja