FANDOM

175px-Luffychibi.png

Iceburg - Jest założycielem Galley-La i burmistrzem Water 7, a także uczniem słynnego Toma.

Wygląd

Osobowość

Relacje

Globalny Rząd

Iceburg nienawidzi Globalnego Rządu za aresztowanie i skazanie na śmierć jego mistrza - ryboluda Toma. Wiedział jednak, że jeżeli chce zapewnić Water 7 przyszłość i chronić plany Plutona to musi, przynajmniej oficjalnie, współpracować z największą organizacją na świecie. Dlatego, gdy zjednoczył stocznie miasta w kompanie Galley-La, zaczął przyjmować zlecenie od Globalnego Rządu na budowę statków. Gdy wywiad Globalnego Rządu w końcu odkrył przeszłość Iceburga i doszedł do wniosku, że ma plany Plutona sytuacja była już dość skomplikowana. Iceburg był szefem największej firmy w mieście, został burmistrzem owego miasta, miał pełne poparcie mieszkańców i był oficjalnie sprzymierzeńcem Rządu. W tych warunkach oficjalne wystąpienie przeciw Iceburgowi byłoby bardzo trudne, gdyż występując przeciw osobie która oficjalnie była ich sprzymierzeńcem i producentem określonych towarów Globalny Rząd narażał na szwank swój własny prestiż. Również Spandam przyznał, że Iceburg był w stanie zabezpieczyć się bardzo dobrze. Globalny Rząd zdecydował się na podwójną strategię: z jednej strony wysław szpiegów-zabójców by zinfiltrowali firmę, zbliżyli się do Iceburga i go obserwowali by móc zlokalizować plany Plutona. Z drugie strony wysyłali oficjalnych przedstawicieli którzy składali hojne propozycje w zamian za dobrowolne oddanie planów. Ostatecznie Globalny Rząd rozkazał CP9 kradzież planów siłą i zabicie Iceburga. Oba zadania zakończyły się ostatecznie porażką przez interwencję Piratów Słomianego Kapelusza na których zabójcy próbowali zwalić winę.

Franky (Cutty Flam)

Iceburg nadał Cutty Flam jego drugie imię: Franky, gdyż twierdził, że prawdziwe imię brzmi dziwnie. Obaj byli pracownikami i uczniami ryboluda Toma ale relacje między nimi potrafiły być napięte. Iceburg, będąc cztery lata starszy, wrzeszczał często na Frankiego za to, że buduje niebezpieczne machiny zamiast pomagać w firmie. Franky natomiast mówił, że ma pozwolenie Toma więc nie musi się słuchać swojego starszaka. Franky i Iceburg obrzucali się często wyzwiskami będącymi połączeniem słowa Baka (jap. głupek) i ich imienia: Bakaburg (połączenie słów Baka i Iceburg) i Bakanky (połączenie słów Baka i Franky). Pomimo tych różnic byli kamratami budującymi razem statki i starali się dbać o siebie. Po incydencie w którym Tom został wrobiony z użyciem machin Frakiego Iceburg twierdził, ze nigdy nie wybaczy Frakiemu. Tego samego dnia Franky miał jednak wypadek z morskim pociągiem i został uznany za zmarłego. Kiedy po kilku latach Iceburg dowiedział się, że jego młodszy kamrat żyje udał się na spotkanie z nim. Chociaż powiedział Frankiemu, że nie jest w stanie mu wybaczyć za udział machin które zbudował we wrobieniu Toma to jednak powierzył mu plany Plutona i powiedział ze łzami w oczach, że cieszy się że żyje. Świadczy to o głębokim zaufaniu i trosce w stosunku do Frankiego.

Monkey D. Luffy

Historia

Fabuła

Akt Water 7

Umiejętności

Ciekawostki

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki