Fandom

One Piece Wiki

Hobi Hobi no Mi

2285stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij
175px-TS_construct.png

Ktoś właśnie przeprowadza gruntowną edycję tego artykułu.

Aby zapobiec konfliktom edycji inni użytkownicy proszeni są o niedokonywanie w nim zmian do czasu usunięcia tego komunikatu lub skontaktowanie się z administratorem lub z użytkownikiem o nicku TreyuKun.

Hobi Hobi no Mi to Diabelski Owoc typu Paramecia, który pozwala władającemu na zamianie człowieka w zabawkę i wymazywanie wszystkich wspomnień o nim w umysłach innych ludzi. Posiada on efekt uboczny w postaci wiecznego odmłodzenia użytkownika. "Hobi" (ホビー) to japoński sposób wymowy słowa "hobby". Owoc ten został zjedzony przez Sugar.

Mocne i Słabe Strony

Główną mocą tego Owocu jest możliwość zmiany każdej żywej istoty w formę zabawki, równocześnie wymazując wspomnienia o jego istnieniu w świadomościach innych ludzi. Wymazanie pamięci jest natychmiastowe, nawet osoba, która była świadkiem zmiany z zabawkę momentalnie zapomina o całej sprawie i przyjmuje do wiadomości nagłe pojawienie się znikąd nowej zabawki. Zabawki wciąż posiadają swoje wspomnienia, jednak tak samo jak zwykli ludzie zapominają o innych osobach również zamienionych w zabawki.

Po transformacji ofiary w zabawkę władający musi zawrzeć z nią umowę, która zmusza zabawkę do wykonywania każdego polecenia wbrew jej woli. Jedyną zabawką, która była wolna od umowy był Kyros, na którym Sugar nie przeprowadziła kontraktu. Zabawka Hobi Hobi no Mi jest, tak samo jak zwykła zabawka, rzeczą nieorganiczną i jest podatna na takie czynniki jak rdza czy psucie się części. Zabawki wydają się nie odczuwać głodu czy zmęczenia, potrafiły one pracować w podziemnym porcie bez ustanku, wykonując pracę, która dla normalnego człowieka była by wielkim wysiłkiem. Czyni to z nich idealną siłę roboczą, wykonującą każde polecenie i mogącą pracować w nieskończoność. Zabawka po śmierci nie zamienia się z powrotem w człowieka.

Efektem ubocznym zjedzenia Hobi Hobi no Mi jest zatrzymanie procesu starzenia się władającego od momentu zjedzenia Owocu, co skutkuje jego wieczną młodością. Efekt ten działa także na zabawkach, które od momentu przemiany z człowieka nie starzeją się, można to zaobserwować na przykładzie Kyrosa, która po odczarowaniu się z klątwy Hobi Hobi no Mi był w tym samym wieku co przed jego transformacją 10 lat temu.

Największa słabością tego Diabelskiego Owocu jest to, iż kiedy doprowadzi się władającego do nieprzytomności cofną się wszystkie dokonane przez niego transformacje a usunięte wspomnienia powrócą. Przy tak wielkiej puli zabawek jakie stworzyła Sugar, doprowadzenie do tego wytworzyło wielki zamęt i niemal zniszczyło całą organizację Doflamingo. Z tego powodu przez większość czasu Sugar musiał towarzyszyć ochroniarz. Oprócz tego władający podatny jest na standardowe słabości Diabelskich Owoców, takie jak Haki, Kairoseki czy morska woda.

Zastosowanie

Sugar wykorzystuje swoją umiejętność do zamieniania obywateli Dressrosy i przegranych Koloseum Corrida w zabawki, po przez dotyk. Po transformowaniu ich w zabawki użytkownik tworzy z nimi kontrakt, który zmusza ich do różnych warunków, takich jak, nigdy nie krzywdzić ludzi i zawsze stosować się do poleceń członków rodziny Donquixote, aby służyły jako tania siła robocza w podziemnym porcie. Zabawki posiadają wszystkie wspomnienia o ich istnieniu zapomniane przez. Sugar uzyskała również wieczną młodość, przestała się starzeć w wieku dwunastu lat. Po tych wszystkich latach powinna mieć teraz 22 lata.

Techniki

Ciekawostki

  • Hobi Hobi no Mi jest jedynym diabelskim owocem, którego efekty mają natychmiastowy zasięg światowy: wspomnienia o osobie zamienionej w zabawkę, znikają natychmiast z umysłów wszystkich ludzi na świecie, bez względu na to jak daleko się znajdują.
  • Jest to jedyny owoc w całej serii, który daje użytkownikowi dwie niezwiązane ze sobą umiejętności: zdolność przemieniania ludzi w zabawki, a także zatrzymuje proces dorastania.
  • Rozkazy jakie Sugar wydawała zabawkom, mogą być odniesieniem do Trzech Praw Robotyki Asimova.
  • Nie wiadomo, kiedy wymazywane są wspomnienia o przemienionej osobie, ale pokazane zostało, że nawet jeśli ktoś ogląda cały ten proces nie będzie nic pamiętać.

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki