FANDOM

Hasshoken - jest sztuką walki używaną przez Rodzinę Chinjao

Opis

Jak stwierdził Gatz ten styl walki pozwala użytkownikowi na kontrolę wibracji wokół kończyn, wytwarzając wstrząsy. Wstrząs jest wystarczająco silny, aby zniszczyć metalową tarczę lub łatwo pokonać silnego przeciwnika. Sai stwierdził, że taki atak nie jest możliwy do zatrzymania lub odbicia i rozbija obronę wroga.

Wariacje

Ten styl walki może być wykorzystany przez dowolną część ciała przeciwnika. Bez względu na to czy jest to kopnięcie, uderzenie pięścią, głową czy łokciem.

Sai's Hasshoken Anim.gif
Sai używa Hasshoken z wykorzystaniem kopniaków.
Boo's Hasshoken Anim.gif
Boo używa Hasshoken z wykorzystaniem łokci.

Techniki

  • Buto (武頭 Butō?, dosłownie oznacza "Militarna Głowa"): Chinjao skacze i odwrócony atakuje główką przeciwnika. Cios jest wystarczająco silny by zatrzymać miecz Cavendisha - Durandal i stworzyć falę uderzeniową podczas zderzenia. Atak po raz pierwszy użyty przeciwko Cavendishowi w Koloseum Corrida.
Kiryu Kirikugi.png

Kiryu Kirikugi.

  • Hasshoken Ogi: Kiryu Kirikugi (八衝拳奥義 錐龍錐釘 Hasshō-ken Ōgi: Kiryū Kirikugi?, dosłownie oznacza "Sekretna Technika Pięści Ośmiu Zderzeń: Gwóźdź Świdrowego Smoka"): Sekretna technika Chinjao którą może wykonać dzięki swojej głowie w kształcie świdra. Utwardza swoją głowę Haki Uzbrojenia i atakuje świdrem w jeden punkt celu. Atak jest dość silny, by rozdzielić dolinę lodu, która bez trudu wytrzymywała ciosy bronią czy ogniem. "Klucz" do skarbu rodziny Chinjao. Po tym jak jego głowa została spłaszczona podczas pojedynku z Garpem, stracił on możliwość wykonywania tej techniki. Po pojedynku z Luffym głowa odzyskała swój oryginalny kształt i ponownie widzimy wykorzystanie tej techniki gdy razem z Elizabello II i jego słabszą wersją "King Punch" rozbijają ramie Pici.
  • Hasshoken Ogi: Mukiryu Mukirikugi (八衝拳奥義 無錐龍無錐釘 Hasshō-ken Ōgi: Mukiryū Mukirikugi?, dosłownie oznacza "Sekretna Technika Pięści Ośmiu Zderzeń: Niewiercący Gwóźdź Smoka bez Świdra"): Po tym jak głowa Chinjao została spłaszczona i ten uświadomił sobie że nie może już dostać się do swojego skarbu, Chinjao zmienia nazwę swojej techniki. Widzimy ją podczas walki w Koloseum przeciwko Luffiemu, gdzie staruszek próbuje zabić młodego pirata. Podobnie do prawdziwej techniki, Don utwardza swoją głowę Haki Uzbrojenia i atakuje przeciwnika. Jednak moc ataku jest znacznie słabsza i podczas kontaktu widoczne są charakterystyczne okrągłe linie wibracyjne jak przy innych atakach Hasshoken. Została anulowana kiedy głowa Chinjao powróciła do swojego normalnego świdrowego kształtu.

Tylko w Anime

  • Buto Kaiten (武頭回転 Butō Kaiten?, dosłownie oznacza "Obrót Militarnej głowy"): Chinjao staje na głowie, łączy razem ręce, rozdziela nogi i zaczyna się obracać. Następnie rusza na przeciwników jak tornado i posyła wszystkich nieświadomych gladiatorów w powietrze.
  • Buto Kaiten: Ranbu (武頭回転乱舞 Butō Kaiten: Ranbu?, dosłownie oznacza "Obrót Militarnej Głowy: Dziki Taniec): Odmiana ataku Buto Kaiten w której Chinjao obraca się szybciej i ma większą kontrolę nad poruszaniem się, która pozwala mu skręcać szybciej i nacierać na przeciwnika z dużą szybkością. Okazjonalnie skacze na przeciwnika z powietrza. Atak został zatrzymany przez Luffiego który owinął swoją rękę wokół ciała Chinjao.

Ciekawostki

  • Zdolność generowania i kontroli wibracji jest podobna do mocy owocu Gura Gura no Mi.
  • Styl walki jest używany wyłącznie przez Rodzinę Chinjao mimo iż należą do Floty Happo.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki