FANDOM

175px-Luffychibi.png

Wstrząs-Wstrząsowoc to Diabelski Owoc typu Paramecia pozwalający władającemu na tworzenie wibracji lub "wstrząsów", sprawiając, że osoba ta staje się Człowiekiem-Wstrząsem (震動人間 Shindō Ningen). Został zjedzony przez Edward "Białobrodego" Newgate'a, lecz po jego śmierci moc została skradziona przez Marshall D. "Czarnobrodego" Teacha.

Powszechnie uważa się, że moc tego owocu potrafi zniszczyć świat, a sam owoc uważany jest za najsilniejszy Diabelski Owoc typu Paramecia, a jego moc równa się Logii.

Etymologia

  • Gura gura to japońska onomatopeja określająca trzęsienie.
  • W tłumaczeniu Viz Manga i dubbingu FUNimation, owoc nazwany jest Tremor-Tremor Fruit.

Mocne i słabe strony

Główną mocą tego owocu jest to, że pozwala na generowanie ogromnych drgań i fal uderzeniowych, które mogą się przemieszczać, praktycznie w każdym środowisku, na ziemi, na dnie morza, a nawet w powietrzu. W związku z tym Admirał Floty Sengoku stwierdził, że Białobrody posiada moc, która może zniszczyć świat. Choć ten owoc ma bardzo potężną moc wydaje się, że opis może być przesadzony.

Moc tego owocu może z łatwością zniszczyć całą wyspę, choć jego ograniczenia są zauważalne: trzeba było powtarzać ataki żeby zbliżyć się do zniszczenia bazy Marynarki w Marineford (Białobrody nie zdążył przed śmiercią a Czarnobrody prawie zniszczył wyspę), fale uderzeniowe, które zostały zablokowane przez ścianę oblężenia (choć zostały one wykonane z metalu, zapewne z najwyższej klasy stali lub Kairoseki) i Admirał Aokiji był zdolny do zatrzymania tsunami. Należy zauważyć jednak, że dopiero po śmierci Ace'a Białobrody naprawdę próbował zniszczyć Marineford w gniewie, ale dopiero Teach naprawdę był gotów użyć mocy Gura Gura no Mi do tego celu. Chociaż nie udało się zatopić wyspy (obie osoby posiadające tą moc zostały zatrzymane a ostatni nie miał wystarczającej kontroli nad mocą), wynikające z tego wstrząsy i tsunami były odczuwalne daleko od Marineford.

Wnioski Sengoku, który mówi o późniejszych skutkach owocu, ponieważ on rzeczywiście ma "moc, aby zniszczyć świat". Należy również zauważyć, że wiceadmirał Tsuru stwierdziła, że nawet jeśli wycofałby się do krańców oceanu, nie byłoby bezpiecznego miejsca na świecie. Zarówno Sengoku i Tsuru słyną jako wielcy taktycy, więc jest to bardzo mało prawdopodobne, że przesadzili w swoich opisach i naprawdę wierzą, że Gura Gura no Mi posiada moc zniszczenia świata.

Blackbeard with Yami Yami no Mi and Gura Gura no Mi

Czarnobrody, władający zarówno mocami Ciem-Ciemnowocu (prawa ręka) i Wstrząs-Wstrząsowocu (lewa ręka).

Kiedy Czarnobrody zabrał moc owocu Białobrodego  nieznanym sposobem twierdził, że dzięki mocy wstrząsów i mocy ciemności był on naprawdę niepokonany i najsilniejszy.

Moc tego diabelskiego owocu  jest szkodliwa zarówno dla przyjaciół i wrogów podobnie, jak zauważył zarówno Białobrody i piraci Czarnobrodego. To jest głównie z powodu, że chociaż wydaje się, że użytkownik będzie w stanie kontrolować zarówno wielkość fali uderzeniowej i jej punkt uderzenia, wstrząsy wytwarzane przez wspomniane fale uderzeniowe są bezkrytyczne w swoich wpływach. Z tego powodu, sojusznicy użytkownika muszą być przygotowani na skutki, jeśli nie chcą stać się niezamierzonymi ofiarami.

Gura Gura no Mi ma standardowe słabości diabelskiego owocu. Jednakże trzej admirałowie byli w stanie zatrzymać fale uderzeniową Białobrodego żeby nie miał wpływu na platformę egzekucji w Marineford ewentualnie poprzez połączenie ich Busoshoku Haki. Również ściany oblężenie które Sengoku kazał zamontować są zrobione się z materiału które fale uderzeniowe Białobrodego nie mogą zniszczyć. I jak już wcześniej wspomniano, ataki Białobrodego mogłyby uderzyć, jego sojuszników i członków załogi. Z tego powodu musieli walczyć w pewnej odległości od niego.

Zastosowanie

Białobrody do tej pory pokazał trzy oddzielne, różne umiejętności z jego diabelskiego owocu. Był również w stanie nasycić swoje techniki z Busoshoku Haki żeby atakować użytkowników Logii z bliskiej odległości. Czarnobrody był również w stanie wykorzystać wszystkie z nich, a także w połączeniu z jego mocami Yami Yami no Mi ale wciąż brakuje mu pełnego opanowania owocu jak jego stary kapitan.

Techniki

Techniki Edward Newgate'a

Techniki Marshall D. Teacha

Ciekawostki

  • To pierwszy Diabelski Owoc który należy do dwóch oddzielnych użytkowników, zdobyty i zjedzony przez Czarnobrodego po śmierci Białobrodego w nieznany sposób. Ponadto obecnie Czarnobrody jest jedynym znanym człowiekiem który posiada moc dwóch diabelskich owoców.
  • Nazwa tego Diabelskiego owocu jest podobna do śmiechu Białobrodego w stylu, "Gurarara". Tak samo jak z Horo Horo no Mi który zjadła Perona.
  • Moc Gura Gura no Mi jest jednym z trzech aspektów, przez które Białobrody jest podobny do greckiego boga Posejdona (dwa pozostałe to jego bisento [pomimo iż w mitologii greckiej, jest zwykle przedstawiany z trójzębem] a jego stan jako Yonko, jako cesarza mórz, który może spowodować trzęsienia ziemi i tsunami).
  • Pomysł utworzenia Diabelskiego Owocu, który pozwoliłby stworzyć tsunami został po raz pierwszy wspomniany gdy Morgan wyjaśnił, co to są Diabelskie Owoce.

Nawigacja