FANDOM

Grom-GromowocDiabelski Owoc typu Logia pozwalający władającemu na tworzenie, kontrolowanie i przemianę w elektryczność zgodnie z własną wolą. Owoc sprawia, że władający staje się człowiekiem-błyskawicą (雷人間 Kaminari Ningen) Został zjedzony przez Boga Enela. Nico Robin wspomniała, że jest to jeden z owoców posiadających rangę "niepokonanych".

Etymologia

  • Goro goro to japońska onomatopeja określająca grzmienie, często używana w kontekście grzmotu.
  • W tłumaczeniu Viz Manga i dubbingu FUNimation, owoc nazwany jest Rumble-Rumble Fruit, co nawiązuje do dźwięku wydawanego przez błyskawicę.

Mocne i słabe strony

Goro Goro no Mi Intagibility

Enel po przecięciu i przebiciu głowy.

Bardzo potężny owoc dający użytkownikowi moce pioruna. Owoc pozwala posiadaczowi na bycie piorunem co za tym idzie możliwość przenikania przez obiekty, które mają jakąkolwiek przewodność, reanimowanie samego siebie oraz poruszanie się z prędkością pioruna i generowanie ogromnej energii elektrycznej (w przypadku Enela 200 milionów woltów dla porównania dla człowieka niebezpiecznym jest przekraczać napięcie 48 woltów).

Luffy Kicks Enel

Luffy, dzięki gumowemu ciału, może niwelować efekt elektrycznego ciała Enela.

Mocy Diabelskiego Owocu można używać także jak w przypadku Enela do podsłuchiwania rozmów. Umiejętność ta polegała na przenoszeniu drgań falami elektromagnetycznymi, które potem Enel odbierał i odczytywał. To dzięki tej umiejętności Enel wzmacniał swoją Mantrę i mógł wiedzieć co się dzieje na całej wyspie Skypiea. Moc pioruna pozwala na kontrolę w pewnym stopniu nad złotem jak w czasie walki Luffy'ego i Enela. Słabością Goro Goro no Mi jest natomiast całkowita bezbronność w stosunku do izolatorów, nie tylko nie działają ataki elektryczne, ale i użytkownik nie potrafi przez nie przenikać, dlatego Luffy jako człowiek z gumy mógł bez problemu uderzyć w ciało Enela.

Zastosowanie

Techniki

Różnice między mangą a anime

Enel 2007 Calendar

Elektryczność Enela w mandze.

W anime i grach elektryczność wytwarzana przez Diabelski Owoc Enela ma kolor jasnoniebieski, jednak w mandze i kalendarzu z 2007 roku jest ona żółta.

Ciekawostki

Nawigacja