Fandom

One Piece Wiki

Grand Battle! 2

2285stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Grand Battle! 2 to druga gra w serii Grand Battle!. Grand Battle! 2 została wydana na konsole PlayStation. Gra została stworzona i wydana 20 marca 2002 roku przez Namco Bandai.

Fabuła

Po pokonaniu piratów z East Blue, Słomiane Kapelusze w końcu docierają do Grand Line, ale tym razem Luffy i jego załoga muszą stawić czoła najlepszym tajnym agentom Baroque Works i ich przywódcy Crocodile'a, jednego z Shichibukai.

Rozgrywka

Jak w każdej wielkiej grze bitewnej, bohater walczy z inną, sterowaną komputerowo postacią. Każda postać ma różną strategię i moc, aby zmienić losy bitwy. Jeśli wygrasz, walczysz przeciwko innemu bohaterowi, aż do głównego, czyli szefa, który uzupełnia fabułę. Gra jest podobna do 2.5D w serii Super Smash Bros.

Wprowadzenie

Ta gra oferuje alternatywne słowa do głównej piosenki One Piece "We are..". Jest to pierwsza gra Grand Battle, która z tego korzysta. Alternatywne teksty piosenek będą później ponownie wykorzystane w Grand Battle! Rush!.

Animacja

Opening rozpoczyna się sceną, gdzie pokazany jest prostokąt uprzędzony z gwiazd. Na miejscach gwiazd są: Luffy, Nefertari Vivi, Smoker, Miss All Sunday i Crocodile. Następna scena rozpoczyna się wejściem rebeliantów do Alabasty i Pałacu Królewskiego. Pojawia się Shanks i mówi do gracza, przez wygaśnięciem.

Luffy stoi na głowie posągu Going Merry, a po chwili pojawia się krótko na ekranie reszta załogi Słomkowych z bandażami na rękach jak na logo Grand Battle! 2.

Zmiana sceny, w której Brogy jest w trakcie posiłku przerywa Kuro, który atakuje Arlong'a. Jango próbuje uśpić Buggy'ego (który razem z piratami zapada w sen), a Don Krieg ucieka przez las przed atakami Smoker'a. Alvida atakuje Miss Goldenweek, co kończy się na wspólnym piciu herbaty (podczas, gdy w tle widać ściganego Pandaman'a przez Mr. 5 i Miss Valentine). Scena przerywa pole walki Mr. 3 i Wapol'a oraz walkę Tashigi i Miss All Sunday.

Widzimy Zoro podczas starcia z Mr. 1 i Mr. 2, który pojawił się na scenie tańczą przed trafieniem na Sanji'ego. Nami oprze się o ścianę przed zniszczeniem przez Miss Doublefinger. Chopper walczy z Miss Merry Christmas i cios Usopp'a ląduje na Mr. 4. Vivi kieruje się do Chaka, a Luffy przysiada na plecach Pell'a i lecą w stronę Crocodile'a. Ace'a widzimy z Super Spot-Billed Duck Squad uruchomionego po użyciu Hiken na ekranie. Ekran powiększa Shanks trzymając miecz w stronę nieba, a Mihawk'a trzymającego miecz w stronę Shanks'a.

Ostateczny cios jest pokazany w kolorach Ody (odtworzony) z załogą relaksującą się przy basenie, Sanji znalazł ryby, a Luffy, Zoro i Usopp rzucają się na niego.

  • Całkowita długość animacji: ok: 1.50

Zakończenia

To pierwszy raz, gdy pojawiają się animowane końcówki w serii Grand Battle.

Grafika

Grand Battle 2 in game.png

Screen z gry.

Mimo że było wiele elementów 3D w grze to zasadniczy styl walki oraz rodzaj gry to 2D podobnie jak jego poprzednik: Grand Battle!. Postacie w tle są zazwyczaj animacją 2D pojawiające się na krajobrazie. Wiele efektów specjalnych, takich jak użycie broni są produkowane w animacji 2D.

Ponieważ jest to ostatnia gra z Grand Battle w stosunku do pierwszego PlayStation, grafika Grand Battle! 2 jest uważana w dużym stopniu za niższą, ponieważ została porównana do następnej generacji gier.

Bohaterowie

Bohaterowie w kolejności na oficjalnej stronie Grand Battle! 2. Istnieje 24 grywalnych postaci.

  1. Luffy
  2. Shanks - z Yasopp'emBenn Beckman'em i Lucky Roo'em jako wsparcie.
  3. Zoro
  4. Sanji
  5. Chopper
  6. Dracule Mihawk
  7. Smoker
  8. Nami
  9. Kuro - z Jango i Buchi-Sham'em jako wsparcie.
  10. Mr. 2 Bon Kurei - z Mr. 4 i Miss Merry Christmas jako wsparcie.
  11. Usopp
  12. Tashigi
  13. Arlong - z Hatchan'emKuroobi'm i Chew'em jako wsparcie.
  14. Crocodile - z Miss Doublefinger i Mr. 1 jako wsparcie.
  15. Wapol - z KuromarimoChess, i Chessmarimo jako wpsarcie.
  16. Vivi - z Chaka i Pell jako wsparcie.
  17. Don Krieg - z Gin'em jako wsparcie.
  18. Mr. 3 - z Miss GoldenweekMr. 5 i Miss Valentine jako wsparcie.
  19. Miss All Sunday - z Banchi'm jako wsparcie.
  20. Carue - z członkami Super-Spot Billed Duck jako wsparcie.
  21. Alvida
  22. Buggy - z Mohji'm i Cabaji'm jako wsparcie.
  23. Pandaman - z Rekinami Panda jako wsparcie.
  24. Portgas D. Ace

Etapy

Gra toczy się na różnych arenach, na podstawie fabuły. Każda arena ma niepowtarzalny wygląd i niepowtarzalne pułapki podczas bitw. Na każdej arenie znajdują się również przedmioty, ukryte w beczkach (uzdrawiające), skrzyniach (dla broni) i skarby (dla podniesienia statusu).

  • Wioska Foosha. Rodzinne miasteczko Luffy'ego. Arena z niektórymi platformami do skoków. Jest on otoczony wodą z Going Merry na molo. Wood Slap'a i Makino widać w tle, a niekiedy Makino będzie wyrzucać różne przedmioty do podniesienia. To etap Luffy'ego i Shanks'a.
  • Wioska Syrup. Rodzinne miasteczko Usopp'a. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Usopp zastawił pułapkę na Piratów Czarnego Kota. Po prawej stronie areny jest morze. Czarny Benzan widać daleko na morzu, a od czasu do czasu bombardują arenę. Członków Piratów Czarnego Kota widać w tle obok Kayi i Piratów Usopp'a. To etap Usopp'a, Kuro i Jango.
  • Baratie. Zniszczona pływająca restauracja obok rozbitego statku Don Krieg'a. Statek czasem przemieszcza się zgodnie z ruchem fal. Na Baratie można zobaczyć Zeff'a, a Pearl'a na statku Krieg'a. To etap Sanji'ego, Don Krieg'a o Dracule Mihawk'a.
  • Arlong Park. To zniszczony Arlong Park w przeciwieństwie do pierwszej gry Grand Battle!. Jest to płaski teren z wodą w środku. Kuroobi'ego, Hatchan'a i Chew'a można zobaczyć jak Genzo, Nojiko, Johnny i Yosaku. To etap Arlong'a i Nami.
  • Loguetown. Dragon i Piraci Buggy'ego mogą być postrzegani w tle. Niekiedy błyskawice uderzają w arenę. To etap Buggy'ego, Alvidy, Smoker'a i Tashigi.
  • Wewnątrz Laboona. Widoczny jest dom Crocus'a od czasu do czasu pojawia się on i strzela do bojowników. To etap Pandamana.
  • Whiskey Peak. Baza Baroque Works. Niektórych z ich agentów widać w tle. Jest to etap Zoro i Carue.
  • Little Garden. Giganci walczą w oddali, a niekiedy ich broń upada na arenę. Mr. 5, Miss Valentine i Miss Goldenweak są w tle. To etap Mr. 2 i Mr. 3.
  • Zamek Drum. Laphans i Kureha są widoczni. Niekiedy śnieżki toczą się po arenie. To etap Chopper'a i Wapol'a.
  • Na Hasami. To arena z widocznymi w tle wieloma miastami, w Alabaście. To etap Ace'a, Vivi i Miss All Sunday.
  • Alubarna. To etap w kryjówce poneglyph'u. Widać Cobrę leżącego na ziemi. Jest to etap Crocodile'a.
  • Marynarka. Sekretna arena, która może zostać tylko używa w trybie treningu. Prosty etap bez beczek, skrzynek i skarbów. To pokój widoczny w historii Coby'ego i Helmeppo.

Ciekawostki

  • Grand Battle 2 była popularną grą i na PlayStation Awards 2002 odebrała Złotą Nagrodę obok Grand Battle, to sprawiło serię zwycięzcą podwójnej nagrody.
  • W specjalnym ataku Bon Kurei'a Mane Mane Memory, przypadkowo zmienia się on w Zeff'a, Morgan'a lub Kurehę.
  • Arlong nie otrzyma obrażeń od upadku do wody w dowolnym momencie. Użytkownicy Diabelskich Owoców otrzymują podwójne obrażenia, a Crocodile poczwórne.
  • Jest to jedyna gra akcji, gdzie Mr. 3 jest grywalną postacią.
  • Wprowadzony kolor z rozdziału 198 można zobaczyć w grze.
  • Jeśli gracz lub lub komputer użyje znaki wsparcia w ich odpowiednim etapie (jak Mr. 3 w Little Garden), postać wsparcia zniknie z tłem podczas animacji, aż do powrotu.

Linki zewnętrzne

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki