Wikia

One Piece Wiki

Gol D. Roger

1902strony na
tej wiki
Komentarze2
175px-Luffychibi.png

Young roger
Gol D. Roger
Kanji

ゴール・D・ロジャー

Wymowa

Gōru D Rojā

Inaczej zwany

Złoty Roger (ゴールド・ロジャー Gōrudo Rojā)
Król Piratów (海賊王 Kaizoku-Ō)

Charakterystyka
Rasa

Człowiek

Płeć

Mężczyzna Mężczyzna

Urodzony/a

31 Grudnia

Kolor Włosów

Czarne

Kolor Oczu

Czarne

Status profesjonalny
Przynależność

Roger Flag Symbol 1 Piraci Rogera

Zawód

Pirat
Kapitan

Status personalny
Status

Martwy

Krewni

Portgas D. Ace (syn)
Portgas D. Rouge (Ukochana)

Pierwsze wystąpienie
Manga (Debiut)

Rozdział 1

Anime (Debiut)

Odcinek 3

Głosy
Seiyū

Chikao Ōtsuka
Takeshi Kusao (młody)

Angielski głos

Wersja 4kids: David Brimmer
Wersja Funimation: Sean Hennigan

Gol D. Roger (ゴール・D・ロジャー, Gōru D Rojā) zwany też Złoty Roger, był Królem Piratów i osobą, do której należał One Piece. Przed swoją śmiercią ukrył wszystko na Grand Line. Został zabity 22 lata przed fabułą w swoim rodzinnym mieście.

WyglądEdytuj

Kiedy Roger był młody chodził w słomianym kapeluszu oraz w czarnej koszuli. Wskazuje na to moment, w którym spotkał swojego pierwszego oficera na łodzi, którą ukradł. Nie miał wtedy wąsów. Kiedy został Królem Piratów miał czarne długie wąsy dłuższe czarne włosy. Nosił czerwony kapelusz kapitański oraz płaszcz w tym samym kolorze. W takim płaszczu został stracony w swoim rodzinnym mieście. Ponadto nosił niebieską koszule, białe spodnie oraz szal w takim samym kolorze. Przepasany był także złotym pasem.

GaleriaEdytuj

Gol D. Roger Face Obscured
Gol D. Roger przed ujawnieniem jego pełnej twarzy.
Roger at the Edd War
Twarz Rogera podczas bitwy Edd War.
Roger in His Youth
Młody Roger noszący słomiany kapelusz podczas jego pierwszego spotkania z Rayleigh'em.
Roger Sprite
Portret Rogera w One Piece: Gigant Battle!.

CharakterEdytuj

Gol D. Roger uważany jest za nieustraszonego, a ci, którzy brali udział w jego egzekucji twierdzą, że przed śmiercią się uśmiechał. Sama osobowość Złotego Rogera jest często porównywana z osobowością Luffy'ego. Ich największe podobieństwo można dostrzec, gdy Roger po raz pierwszy spotkał Rayleigha i pyta, czy chciałby dołączyć do jego załogi, mimo, iż nie zna jego umiejętności ani jaką rolę mógłby pełnić na statku. Ace uważa, że jego prawdziwym ojcem nie jest były Król Piratów, ale Białobrody, który zauważa, że Ace nie ma charakteru po swoim biologicznym ojcu. Jednakże oboje mieli swoją żelazną zasadę, która głosiła, iż nie mogą uciec z pola walki. Sam Garp stwierdził, że Roger nigdy nie uciekał od wroga, aby ochronić swoją załogę przed niebezpieczeństwem. 

Roger był też człowiekiem, który uwielbiał duże, krzykliwe rzeczy i rozkoszował się swoim tytułem Króla Piratów pomimo nadchodzącej śmierci. Choć nie jest to ukazane w żadnym z jego wystąpień, potrafi być bezlitosnym wrogiem gdy wpada w złość. Zostało to dowiedzione, gdy zabił wszystkich członków załogi Squarda z nieznanych przyczyn.

Król Piratów bardzo łatwo popadał w złość, a brał odwet za coś tak prostego, jak obraza jego załogi, niezależnie od tego, jak mała ona mogła być. Garp stwierdził, że rozwścieczony Roger może być gwałtowny, samolubny i porywczy, ale jego działania były tak czyste i proste, jak u dziecka. Uważał też, że Roger miał niezwykłe szczęście przetrwać i stać się tak cenioną postacią, jak Król Piratów, pomimo jego lekkomyślnego charakteru. 

RelacjeEdytuj

ZałogaEdytuj

Najwyraźniej Roger miał silne więzi ze swoją załogą. Rayleigh, jego partner, określił go jako "człowieka wspaniałego". Shanks i Buggy ze smutkiem wspominali dzień egzekucji ich kapitana. Nie wiadomo zaś, czy ktoś z jego załogi wiedział, że ma syna, zanim Sengoku nie oznajmił tego publicznie. Według Garp'a, chociaż cały świat go znienawidził, członkowie załogi Rogera ufali mu całkowicie. Prawdopodobnie Roger zniszczył militarne siły jednego kraju za obrazę jego załogi.

PrzyjacieleEdytuj

Większość postaci, które osobiście spotkały się z Roger'em, mówili o nim tylko dobre rzeczy. Wydaje się, że znalazł wielu przyjaciół podczas swoich podróży.

Gan FallEdytuj

Roger zaprzyjaźnił się z bogiem Skypiea'i - Gan Fall'em i spędzili razem wiele wspaniałych chwil.

Tom i KokoroEdytuj

Król Piratów zaprzyjaźnił się też z Tomem i Kokoro, a także darzył Toma wystarczającym szacunkiem i podziwem, że poprosił go o zbudowanie dla niego statku, Oro Jackson'a. Ryboludź przed aresztowaniem powiedział, że jest dumny z tego powodu, mimo, że taka deklaracja doprowadziła go do śmierci.

WrogowieEdytuj

Monkey D. GarpEdytuj

Gol D. Roger będąc aresztowanym powiedział Garpowi, że powierza mu swojego nienarodzonego syna i prosi, aby o niego dbał. Oznajmił mu też, że ufa mu jak członkowi swojej załogi.

Edward NewgateEdytuj

Mimo, że Białobrody i Król Piratów byli rywalami, ich relacje były stosunkowo dobre. Roger nawet zapytał Newgate'a, czy chciałby poznać prawdziwą lokalizację One Piece oraz wyjaśnił znaczenie "D.".

ShikiEdytuj

O powiązaniu Roger'a z Shiki'm dowiadujemy się w Rozdziale 0, gdzie Złoty Lew Shiki proponuje Roger'owi zostanie swoją prawą ręką, co powoduje bitwę pomiędzy Roger'em a Shiki'm. Później, gdy Złoty Lew dowiaduje się o egzekucji Roger'a, postanawia go zabić własnymi rękoma z powodu szacunku do niego. Shiki wierzył, że śmierć z rąk Marynarki nie była godna dla Króla Piratów.

RodzinaEdytuj

Portgas D. RougeEdytuj

Rouge była kochanką Gol D. Roger'a. Nie wiadomo, czy w ogóle kiedyś byli małżeństwem, ani jakie dokładnie relacje ich łączyły. Jednak płakała, gdy dowiedziała się z gazety o śmierci Roger'a. Zmarła po urodzeniu Ace'a z powodu długotrwałego utrzymywania ciąży, która trwała nienaturalnie dwadzieścia miesięcy, po to, by ochronić Ace'a przed ściganym go Światowym Rządem, także z powodu jego imienia "Gol D. Ace", dowodząc, że chce mu dać życie z nazwiskiem jego ojca.

Portgas D. AceEdytuj

Ace był synem Roger'a. Roger nie chciał, by Ace urodził się jako poszukiwany ze względu na więzi rodzinne, poprosił Garp'a, aby jego narodziny utrzymał w sekrecie, mówiąc, że jego jeszcze nienarodzone dziecko nie ma w sobie żadnej winy. Jednak Ace nie widział w tym miłości i nienawidził go.

Mimo swej nienawiści do ojca, wydawało się, że Ace ma do niego szacunek, gdy pokonywał każdego, kto obraził Roger'a. Jednak może to być również ze względu na fakt, że wspomniani przestępcy zaczynali od oczerniania "syna Gol D. Roger'a", tym samym nieświadomie odwołując się do Ace. Dadan zauważyła, że Ace ma wiele cech upodobniających go do ojca. Ponadto Shanks w miejscu pochówku Płomiennej Pięści mówi, że był on taki sam jak jego kapitan, nigdy nie uciekając nawet w krytycznych sytuacjach. Najbardziej znaną cechą, jaką Ace odziedziczył po Królu Piratów jest bezlitosność dla każdego, kto obraził lub groził jego bliskim.

HistoriaEdytuj

Mój skarb? Mój One Piece? Znajdziecie go! Ukryłem go w Grand Line. Te słowa, skierowane do ludzi oglądających egzekucję, rozpoczęły wielką piracką erę.

—Gold Roger przed egzekucją

Gol D. Roger był pierwszym i jedynym Królem Piratów. Pewnego dnia poddał się i oddał w ręce Marynarki, w swoim rodzinnym mieście, w którym także później odbyła się jego egzekucja. Kilka minut przed śmiercią zdążył wypowiedzieć słowa o swoim skarbie One Piece. Nie wiadomo jakie bogactwa pozostawił po sobie Złoty Roger, ani gdzie dokładnie się one znajdują.

Ciekawostki Edytuj

  • Światowy Rząd nazwał go Gold Roger'em choć jego prawdziwe imię to Gol D. Roger.
  • Nie do końca pewnym jest czy Gol D. Roger posiadał moc Diabelskiego Owocu jednak Rayleigh w odcinku 400 ,,Roger i Rayleigh. Król piratów i jego prawa ręka'' wspomina ,że miał on "Moc słyszenia każdej rzeczy"
  • Egzekucja Gol D. Roger'a odnosi się do egzekucji prawdziwego pirata Olivera Levasseura, znanego jako Myszołów. Przed swoją egzekucją Oliver zdradził, że ukrył on wielki skarb, a ten komu uda się odszyfrować kod, który zawierał miejsce położenia skarbu, zgarnie go dla siebie.
  • Roger pochodził z East Blue.
  • Posiadał dziwną umiejętność podobną do Starożytnej Broni Posejdon, którą jest Shirahoshi, ale nie mógł rozkazywać Królom Mórz tylko potrafił je słyszeć. Luffy też to potrafi.

Nawigacja Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Gol D. Roger

  • Czy Gol D. Roger posiadał moc diabelskiego owocu?

    15 wiadomości
    • I tu się przydaje "język polski"   "Co autor miał na myśli? Zinterpretuj słowa autora, jak ty rozumiesz ten tekst."
    • 83.28.97.70 napisał(a):Moim zdaniem była to przenośnia, myslę że branie tego na poważnie jest trochę na wyrost, uważam że Król pirat...

Więcej od Wikii

Losowa wiki