Wikia

One Piece Wiki

Gol D. Roger

Komentarze0
1356stron na
tej wiki
175px-Luffychibi.png

Young roger
Gol D. Roger
Kanji

ゴール・D・ロジャー

Wymowa

Gōru D Rojā

Inaczej zwany

Złoty Roger (ゴールド・ロジャー Gōrudo Rojā)
Król Piratów (海賊王 Kaizoku-Ō)

Charakterystyka
Rasa

Człowiek

Płeć

Mężczyzna Mężczyzna

Kolor Włosów

Czarne

Kolor Oczu

Czarne

Status profesjonalny
Przynależność

Roger Flag Symbol 1 Piraci Rogera

Zawód

Pirat
Kapitan

Status personalny
Status

Martwy

Krewni

Portgas D. Ace (syn)
Portgas D. Rouge (Ukochana)

Pierwsze wystąpienie
Manga (Debiut)

Rozdział 1

Anime (Debiut)

Odcinek 3

Głosy
Seiyū

Chikao Ōtsuka
Takeshi Kusao (młody)

Angielski głos

Wersja 4kids: David Brimmer
Wersja Funimation: Sean Hennigan

Gol D. Roger (ゴール・D・ロジャー, Gōru D Rojā) zwany też Złoty Roger, był Królem Piratów i osobą, do której należał One Piece. Przed swoją śmiercią ukrył wszystko na Grand Line. Został zabity 22 lata przed fabułą w swoim rodzinnym mieście.

WyglądEdytuj

Kiedy Roger był młody chodził w słomianym kapeluszu oraz w czarnej koszuli. Wskazuje na to moment, w którym spotkał swojego pierwszego oficera na łodzi, którą ukradł. Nie miał wtedy wąsów. Kiedy został królem piratów miał czarne długie wąsy dłuższe czarne włosy. Nosił czerwony kapelusz kapitański oraz płaszcz w tym samym kolorze. W takim płaszczu został stracony w swoim rodzinnym mieście. Ponadto nosił niebieską koszule, białe spodnie oraz szal w takim samym kolorze. Przepasany był także złotym pasem.

CharakterEdytuj

Gol D. Roger uważany jest za nieustraszonego, a ci, którzy brali udział w jego egzekucji twierdzą, że przed śmiercią się uśmiechał. Sama osobowość Złotego Rogera jest często porównywana z osobowością Luffy'ego. Ich największe podobieństwo można dostrzec, gdy Roger po raz pierwszy spotkał Rayleigha i pyta, czy chciałby dołączyć do jego załogi, mimo, iż nie zna jego umiejętności ani jaką rolę mógłby pełnić na statku. Ace uważa, że jego prawdziwym ojcem nie jest były Król Piratów, ale Białobrody, który zauważa, że Ace nie ma charakteru po swoim biologicznym ojcu. Jednakże oboje mieli swoją żelazną zasadę, która głosiła, iż nie mogą uciec z pola walki. Sam Garp stwierdził, że Roger nigdy nie uciekał od wroga, aby ochronić swoją załogę przed niebezpieczeństwem. 

Roger był też człowiekiem, który uwielbiał duże, krzykliwe rzeczy i rozkoszował się swoim tytułem Króla Piratów pomimo nadchodzącej śmierci. Choć nie jest to ukazane w żadnym z jego wystąpień, potrafi być bezlitosnym wrogiem gdy wpada w złość. Zostało to dowiedzione, gdy zabił wszystkich członków załogi Squarda z nieznanych przyczyn.

Król Piratów bardzo łatwo popadał w złość, a brał odwet za coś tak prostego, jak obraza jego załogi, niezależnie od tego, jak mała ona mogła być. Garp stwierdził, że rozwścieczony Roger może być gwałtowny, samolubny i porywczy, ale jego działania były tak czyste i proste, jak u dziecka. Uważał też, że Roger miał niezwykłe szczęście przetrwać i stać się tak cenioną postacią, jak Król Piratów, pomimo jego lekkomyślnego charakteru. 

RelacjeEdytuj

ZałogaEdytuj

Najwyraźniej Roger miał silne więzi ze swoją załogą. Rayleigh, jego partner, określił go jako "człowieka wspaniałego". Shanks i Buggy ze smutkiem wspominali dzień egzekucji ich kapitana. Nie wiadomo zaś, czy ktoś z jego załogi wiedział, że ma syna, zanim Sengoku nie oznajmił tego publicznie. Według Garpa, chociaż cały świat go znienawidził, członkowie załogi Rogera ufali mu całkowicie. Prawdopodobnie Roger zniszczył militarne siły jednego kraju za obrazę jego załogi.

PrzyjacieleEdytuj

Większość postaci, które osobiście spotkały się z Rogerem, mówili o nim tylko dobre rzeczy. Wydaje się, że znalazł wielu przyjaciół podczas swoich podróży.

Gan FallEdytuj

Roger zaprzyjaźnił się z bogiem Skypiea'i i spędzili razem wiele wspaniałych chwil.

Tom i KokoroEdytuj

Król Piratów zaprzyjaźnił się też z Tomem i Kokoro, a także darzył Toma wystarczającym szacunkiem i podziwem, że poprosił go o zbudowanie dla niego statku, Oro Jackson. Ryboludź przed aresztowaniem powiedział, że jest dumny z tego powodu, mimo, że taka deklaracja doprowadziła go do śmierci.

WrogowieEdytuj

Monkey D. GarpEdytuj

Gol D. Roger będąc aresztowanym powiedział Garpowi, że powierza mu swojego nienarodzonego syna i prosi, aby o niego dbał. Oznajmił mu też, że ufa mu jak członkowi swojej załogi.

Edward NewgateEdytuj

Mimo, że Białobrody i Król Piratów byli rywalami, ich relacje były stosunkowo dobre. Roger nawet zapytał Newgate'a, czy chciałby poznać prawdziwą lokalizację One Piece oraz wyjaśnił znaczenie "D.".

ShikiEdytuj

O powiązaniu Rogera z Shikim dowiadujemy się w Rozdziale 0, gdzie Złoty Lew Shiki proponuje Rogerowi zostanie swoją prawą ręką, co powoduje bitwę pomiędzy Rogerem a Shikim. Później, gdy Złoty Lew dowiaduje się o egzekucji Rogera, postanawia go zabić własnymi rękoma z powodu szacunku do niego. Shiki wierzył, że śmierć z rąk Marynarki nie była godna dla Króla Piratów.

RodzinaEdytuj

Portgas D. RougeEdytuj

Portgas D. AceEdytuj

HistoriaEdytuj

Mój skarb? Mój One Piece? Znajdziecie go! Ukryłem go w Grand Line. Te słowa, skierowane do ludzi oglądających egzekucję, rozpoczęły wielką piracką erę.

—Gold Roger przed egzekucją

Gol D. Roger był pierwszym i jedynym królem piratów. Pewnego dnia poddał się i oddał w ręce Marine w swoim rodzinnym mieście, w którym także później odbyła się jego egzekucja. Kilka minut przed śmiercią zdążył wypowiedzieć słowa o swoim skarbie One Piece. Nie wiadomo jakie bogactwa pozostawił po sobie Złoty Roger.

Ciekawostki Edytuj

  • Światowy Rząd nazwał go Gold Roger'em choć jego prawdziwe imię to Gol D. Roger.
  • Nie do końca pewnym jest czy Gol D. Roger posiadał moc Diabelskiego Owocu jednak Rayleigh w odcinku 400 ,,Roger i Rayleigh. Król piratów i jego prawa ręka'' wspomina ,że miał on ,,Moc słyszenia każdej rzeczy"
  • Egzekucja Gol D. Rogera odnosi się do egzekucji prawdziwego pirata Olivera Levasseura, znanego jako Myszołów. Przed swoją egzekucją Oliver zdradził, że ukrył on wielki skarb, a ten komu uda się odszyfrować kod, który zawierał miejsce położenia skarbu, zgarnie go dla siebie.
  • Roger pochodził z East Blue

Nawigacja Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Gol D. Roger

Więcej od Wikii

Losowa wiki