FANDOM

175px-Luffychibi.png

"Król Piratów" Gol D. Roger, znany szerzej jako Gold Roger, był legendarnym kapitanem Piratów Rogera i posiadaczem legendarnego skarbu zwanego "One Piece". Był też kochankiem Portgas D. Rouge i biologicznym ojcem Portgas D. Ace'a.

Roger wsławił się jako człowiek, który dokonał niemożliwego. Podbił Grand Line i zdobył ogromną fortunę. Wiedział jednak, że niedługo umrze z powodu nieuleczalnej choroby. Nim poddał się egzekucji, rozwiązał swoją załogę. Globalny Rząd chciał, by egzekucja Rogera zakończyła piractwo, ale jego ostatnie słowa miały odwrotny skutek. Powiedział, że ten, kto zdobędzie jego skarb, będzie mógł go wziąć.

To sprawiło, że Roger jest odpowiedzialny za początek ery piratów.

Wygląd

Roger był wysokim mężczyzną. Jego najbardziej rozpoznawalnymi fizycznymi cechami były zakręcone czarne wąsy, wieczny szeroki uśmiech i skupione oczy. Miał też średnie czarne włosy i krótką szyję.

Podobnie jak wiele innych znanych piratów, nosił czerwony kapitański płaszcz. Pod płaszczem miał niebieską koszulę i żółtą chustę zawiązaną wzdłuż pasa. Miał też biały krawat wokół szyi, ciemnoniebieskie spodnie i czarne morskie buty. Zanim poddał się egzekucji nosił piracki kapelusz z Jolly Rogerem i żółtą bandanę w kropki. Podczas Edd War miał jednak ciemnoniebieską kamizelkę i żółtą szarfę.

Podczas pierwszego spotkania z Rayleighem, Roger miał na sobie słomkowy kapelusz, który obecnie jest w posiadaniu Monkey D. Luffy'ego.

Galeria

Osobowość

Są rzeczy, których nie da się powstrzymać. Przekazywana z pokolenia na pokolenie silna wola, marzenia oraz nieunikniony bieg czasu. Dopóki ludzie ze wszystkich sił pragną wolności, żadna siła nie zdoła powstrzymać tych zjawisk.

—Słynna przemowa Gol D. Rogera.

Gol D. Roger uważany jest za nieustraszonego, a ci, którzy brali udział w jego egzekucji twierdzą, że przed śmiercią się uśmiechał. Sama osobowość Rogera jest często porównywana z osobowością Luffy'ego. Ich największe podobieństwo można dostrzec, gdy Roger po raz pierwszy spotkał Rayleigha i pyta, czy chciałby dołączyć do jego załogi, mimo, iż nie zna jego umiejętności ani jaką rolę mógłby pełnić na statku. Ace uważa, że jego prawdziwym ojcem nie jest jego prawdziwy biologiczny, ale Białobrody, który zauważa, że Ace nie ma charakteru po swoim ojcu. Jednakże oboje mieli swoją żelazną zasadę, która głosiła, iż nie mogą uciec z pola walki. Sam Garp stwierdził, że Roger nigdy nie uciekał od wroga, aby ochronić swoją załogę przed niebezpieczeństwem. 

Roger był też człowiekiem, który uwielbiał duże, krzykliwe rzeczy i rozkoszował się swoim tytułem Króla Piratów pomimo nadchodzącej śmierci. Choć nie jest to ukazane w żadnym z jego wystąpień, potrafi być bezlitosnym wrogiem gdy wpada w złość. Zostało to dowiedzione, gdy zabił wszystkich członków załogi Squarda z nieznanych przyczyn.

Król Piratów bardzo łatwo popadał w złość, a brał odwet za coś tak prostego, jak obraza jego załogi, niezależnie od tego, jak mała ona mogła być. Garp stwierdził, że rozwścieczony Roger może być gwałtowny, samolubny i porywczy, ale jego działania były tak czyste i proste, jak u dziecka. Uważał też, że Roger miał niezwykłe szczęście przetrwać i stać się tak cenioną postacią, jak Król Piratów, pomimo jego lekkomyślnego charakteru. 

Relacje

Załoga

Najwyraźniej Roger miał silne więzi ze swoją załogą. Rayleigh, jego partner, określił go jako "człowieka wspaniałego". Shanks i Buggy ze smutkiem wspominali dzień egzekucji ich kapitana. Nie wiadomo zaś, czy ktoś z jego załogi wiedział, że ma syna, zanim Sengoku nie oznajmił tego publicznie. Według Garpa, chociaż cały świat go znienawidził, członkowie załogi Rogera ufali mu całkowicie. Prawdopodobnie Roger zniszczył militarne siły jednego kraju za obrazę jego załogi.

Przyjaciele

Większość postaci, które osobiście spotkały się z Rogerem, mówili o nim tylko dobre rzeczy. Wydaje się, że znalazł wielu przyjaciół podczas swoich podróży.

Gan Fall

Roger zaprzyjaźnił się z bogiem Skypiei, Gan Fallem i spędzili razem wiele wspaniałych chwil.

Tom i Kokoro

Król Piratów zaprzyjaźnił się też z Tomem i Kokoro, a także darzył Toma wystarczającym szacunkiem i podziwem, że poprosił go o zbudowanie dla niego statku, Oro Jackson'a. Ryboludź przed aresztowaniem powiedział, że jest dumny z tego powodu, mimo, że taka deklaracja doprowadziła go do śmierci.

Wrogowie

Monkey D. Garp

Gol D. Roger będąc aresztowanym powiedział Garpowi, że powierza mu swojego nienarodzonego syna i prosi, aby o niego dbał. Oznajmił mu też, że ufa mu jak członkowi swojej załogi.

Edward Newgate

Mimo, że Białobrody i Król Piratów byli rywalami, ich relacje były stosunkowo dobre. Roger nawet zapytał Newgate'a, czy chciałby poznać prawdziwą lokalizację One Piece oraz wyjaśnił znaczenie "D.".

Shiki

O powiązaniu Rogera z Shikim dowiadujemy się w Rozdziale 0., gdzie Złoty Lew Shiki proponuje Rogerowi zostanie jego prawą ręką, co powoduje bitwę pomiędzy Rogerem a Shikim. Później, gdy Złoty Lew dowiaduje się o egzekucji Rogera, postanawia go zabić własnymi rękoma z powodu szacunku do niego. Shiki wierzył, że śmierć z rąk Marynarki nie była godna dla Króla Piratów.

Rodzina

Portgas D. Rouge

Rouge była kochanką Gol D. Roger'a. Nie wiadomo, czy w ogóle kiedyś byli małżeństwem, ani jakie dokładnie relacje ich łączyły. Jednak płakała, gdy dowiedziała się z gazety o śmierci Rogera. Zmarła po urodzeniu Ace'a z powodu długotrwałego utrzymywania ciąży, która trwała nienaturalnie dwadzieścia miesięcy, po to, by ochronić Ace'a przed ściganym go Globalnym Rządem, także z powodu jego imienia "Gol D. Ace", dowodząc, że chce mu dać życie z nazwiskiem jego ojca.

Portgas D. Ace

Ace był synem Roger'a. Roger nie chciał, by Ace urodził się jako poszukiwany ze względu na więzi rodzinne, dlatego poprosił Garp'a, aby jego narodziny utrzymał w sekrecie, mówiąc, że jego jeszcze nienarodzone dziecko nie ma w sobie żadnej winy. Jednak Ace nie widział w tym miłości i nienawidził go.

Mimo swej nienawiści do ojca, wydawało się, że Ace ma do niego szacunek, bo pokonywał każdego, kto obraził Rogera. Jednak może to być również ze względu na fakt, że wspomniani przestępcy zaczynali od oczerniania "syna Gol D. Roger'a", tym samym nieświadomie odwołując się do Ace. Dadan zauważyła, że Ace ma wiele cech upodobniających go do ojca. Ponadto Shanks w miejscu pochówku Płomiennej Pięści mówi, że był on taki sam jak jego kapitan, nigdy nie uciekając nawet w krytycznych sytuacjach. Najbardziej znaną cechą, jaką Ace odziedziczył po Królu Piratów jest bezlitosność dla każdego, kto obraził lub groził jego bliskim.

Historia

Co, chcecie moje skarby? Weźcie je sobie. Jeśli tylko zdołacie dotrzeć tam, gdzie ukryłem wszystkie bogactwa tego świata.

—Słowa Gol D. Rogera przed egzekucją, które poskutkowały erą piratów.

Gol D. Roger był pierwszym i jedynym Królem Piratów. Pewnego dnia poddał się i oddał w ręce Marynarki, w swoim rodzinnym mieście, w którym także później odbyła się jego egzekucja. Kilka minut przed śmiercią zdążył wypowiedzieć słowa o swoim skarbie One Piece. Nie wiadomo jakie bogactwa pozostawił po sobie Złoty Roger, ani gdzie dokładnie się one znajdują.

Ciekawostki

  • Jego imię zostało zapisane w fanbooku Vivre Card jako Gol.D.Roger.
  • Globalny Rząd nazwał go Gold Rogerem choć jego prawdziwe imię to Gol D. Roger.
  • Nie do końca pewnym jest czy Gol D. Roger posiadał moc Diabelskiego Owocu jednak Rayleigh w odcinku 400. wspomina, że miał on "moc słyszenia każdej rzeczy". Moc tę posiadają też członkowie plemienia Trójokich.
  • Egzekucja Gol D. Rogera odnosi się do egzekucji prawdziwego pirata Olivera Levasseura, znanego jako Myszołów. Przed swoją egzekucją Oliver zdradził, że ukrył on wielki skarb, a ten komu uda się odszyfrować kod, który zawierał miejsce położenia skarbu, zgarnie go dla siebie.
  • Roger pochodził z East Blue.
  • Posiadał dziwną umiejętność podobną do starożytnej broni Posejdon, którą jest Shirahoshi, jednak nie mógł rozkazywać Królom Mórz, ale potrafił je słyszeć. W tej umiejętności również można wyszukiwać podobieństw Luffy'ego do Rogera, który kilka razy słyszał stwory w Aktu Wyspa Ryboludzi.
  • Gol D. Roger był pierwszym właścicielem Słomkowego Kapelusza.
  • W szóstym rankingu popularności zajął 38. miejsce.

Nawigacja