Fandom

One Piece Wiki

Gnomy

2300stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Gnomy to jedna z ras występująca w świecie One Piece. Po raz pierwszy został wspomniane przez Duvala kiedy mówił Sanjiemu o wartości pieniężnej za osobnika poszczególnych ras. W przypadku gnomów to Bsymbol.gif700,000 za sztukę. Po raz pierwszy zostały pokazane na Green Bit, kiedy porwali Usoppa i Robin.

Wygląd

Gnomy są bardzo małe oraz bardzo szybkie i zwinne. Ich wielkość jest do siebie bardzo przybliżona i wzrostem są niemal tacy sami w odróżnieniu od gigantów lub ryboludzi. Wyglądem przypominają człowieka. Większość z nich ma szpiczaste nosy. Każdy gnom posiada gruby i puszysty ogon.

Moce i umiejętności

Pomimo niewielkich rozmiarów oraz niepozornego wyglądu gnomy są bardzo silne. Pojedynczy gnom jest w stanie zniszczyć budynek. Gnomy są także bardzo szybkie potrafią w mgnieniu oka zniknąć. Dla zwykłego człowieka niekiedy dostrzeżenie gnoma jest to nie możliwe. Jedną z ich umiejętności jest to iż gnom potrafi wyhodować każdą roślinę  o czym świadczy bogactwo roślin w Green Bit. Gnomy są strasznie naiwne i ufne. Można ich przekonać praktycznie do wszystkiego nawet perfidne kłamstwa oraz rzeczy trudne do uwierzenia robią na nich wrażenie. Często działa to na ich niekorzyść.

Historia

Członkowie

[v · e · ?]
Gnomy
Gancho Mansherry Leo Bomba Rampo
Kabu Bian Flapper Bobomba Maujii
Nubon Pellini Wicca Inhel Cotton
Baxcon Daikon Chao Grabar

Ciekawostki

  • W prawdziwym świecie (szczególnie w kulturze Germańskiej i Skandynawskiej) gnomy są przedstawione jak istoty z nadludzką mocą, zajmujące się często obróbką metali.
  • Już podczas Aktu Skypiea (w retrospekcji) został wspomniany "Kraj Gnomów" przez podróżnika Nolanda. Twierdzi on, że odwiedził tą krainę.
  • Spotkanie Nico Robin i Gnomów bardzo przypomina pierwsze spotkanie Lemuela Gullivera i Liliputów w "Podróży Guliwera".

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki