FANDOM

Gekko Moriah (ゲッコー・モリア Gekkō Moria) to kapitan załogi Thriller Bark, a także były Shichibukai. Zasłynął także tym iż posiada największy statek na świecie - Thriller Bark. Jego była nagroda za głowę wynosiła Bsymbol.gif 320,000,000. Był także głównym antagonistą aktu Thriller Bark, gdzie ukradł cienie wielu ludziom (w tym także Brookowi, Nico Robin oraz członkom Potwornego Trio z Piratów Słomianego Kapelusza) przy pomocy swojego diabelskiego owocu - Kage Kage no Mi. Brał udział w wojnie Białobrodego, gdzie jako Shichibukai stał po stronie marynarki. Jego aktualny stan tuż po wojnie jak i po dwuletnim przeskoku czasowym jest nieznany.

Wygląd

Moriah to groteskowo duży mężczyzna o diabelsko wyglądających rysach twarzy. Przez swój wzrost (692cm) był najwyższym z Shichibukai.

Jego nieproporcjonalna budowa ciała wyróżnia go wśród innych Wojowników Mórz. Jego wielki brzuch kontrastuje z małymi nogami, długą szyją i małą głową. Ręce Gekko są tak długie, iż sięgają mu one do kostek.

Jego blada twarz ozdobiona jest szwami, które dzielą jego twarz i szyje na dwie połowy. Jego włosy, koloru fioletowego (czerwonego w mandze), sterczą na baczność. Jego usta są tego samego koloru. Kolejną rzeczą upodobniającą go do diabła, są nietoperze uszy i dwa małe rogi po bokach głowy.

Gekko ubrany jest w czarny płaszcz z bardzo wysokim kołnierzem i złotymi guzikami. Na rękawach płaszczu ubrane ma 4 bransolety, po 2 na każdy rękaw. Podobnie jest z jego rękawiczkami, które są także tego samego koloru co płaszcz. Pod płaszczem ubraną ma koszulkę siatkową, długą, falbaniastą chustę i naszyjnik w kształcie krzyża. Spodnie Moriah są koloru pomarańczowego z kraciastym wzorem w kolorze żółtym. Na nich ubrany ma czarny pasek ze srebrnymi ozdobami i klamrą. Gekko nosi na stopach nosi skurzane buty.

Galeria

Główna Seria

Gekko Moriah's Manga Color Scheme.png
Kolory Gekko w mandze.
Moriah as a Child.png
Moriah jako dziecko.
Moriah as a Female.png
Moriah jako kobieta.
Gekko Moriah at Age 26.png
Dwudziestotrzyletni Moriah.
Moriah Adventure Island.png
130x130px
Strój Gekko w czasie wojny o Marineford.

Gry Wideo

Osobowość

Gekko Moriah jest cierpliwy i leniwy, a do walki staje jedynie w ostateczności (wcześniej nawet uciekał przed Luffy'm i wysługiwał się swoim cieniem - klonem). Docenia kompetencje swoich podwładnych, których umiejętności czesto wykorzystuje do własnych celów. Jest też bardzo beztroski i rzadko bierze coś na poważnie. Często się śmieje swoim oryginalnym charakterystycznym śmiechem: "kishishishi".

Relacje

Załoga

Shichibukai wydaje się mieć dobre stosunki z podwładnymi. Zawsze wysłuchuje, co mają mu do powiedzenia i nigdy nie podnosi na nich ręki, ani głosu. Wielokrotnie jednak nie traktuje ich uwag i ostrzeżeń na poważnie. Mimo to wszyscy mieszkańcy Thriller Bark są wobec niego bezwzględnie oddani i wyrażają się o nim z szacunkiem, niektórzy nawet nazywają go swoim mistrzem. 

Shichibukai

Przed Wojną na Marineford Moria nie wydawał się mieć dobrych stosunków z innymi Shichibukai. Rozmawiał raz z Kumą którego pomoc odrzucił a po wojnie został zaatakowany przez Doflamingo z rozkazu zwierzchników Sengoku.

Przeciwnicy

Historia

Wczesne lata

Moria był pokazany na egzekucji Gol D. Rogera. Prawdopodobnie to wydarzenie wzbudziło w nim chęć zostania nowym Królem Piratów. Moria zawiesił swą piracką flagę i wyruszył na podboj Nowego Świata.

Przed zostaniem Shichibukai

Podczas swojej podróży stoczył bitwę z Kaido, jednym z Yonkou, który zabił całą jego załogę. Ich śmierć zmieniła perspektywę z jakiej patrzył na swoich podwładnych. Skupił się na zbieraniu sił, dzięki którym mógłby pokonać nawet Kaido. Nie długo po tym wydarzeniu został jednym Shichibukai. Wkrótce Moria wraz z Peroną, Absalomem i Hogbackiem utworzyli pływającą wyspę „Thriller Bark”, która dryfowała w wiecznych mgłach Trójkąta Florianckiego. Porywali każdego, szukając piratów z wysokimi nagrodami za głowę. Moria rozpoczął tworzyć armię zombie z cieniami, które ukradł i ciałami dostarczonymi przez Hogbacka. 

Fabuła

Saga Thriller Bark

Akt Thriller Bark

Po czterech dniach snu, Morię budzi trzech służących, którzy mówią mu o przybyciu Załogi Słomianego Kapelusza. Wraz z sygnałem rozpoczęcia ataku, Shichibukai zabiera cienie, Sanjiego i Zora, po czym wszczepia je w zombie o imionach Innapu i Jigoru. Później ten sam los spotkał również Luffiego. Moria zdecydował, że jego cień umieści w gigantycznych zombie o numerze 900, nazwanym Oz. Miał być on najsilniejszym zombie, który nawet byłby w stanie pokonać Kaido. Po krótkiej walce z Luffy'm, władca Thriller Bark został powitany przez Oza, teraz już kompletnie posłusznego. Zombie dostaje rozkaz od niego, aby znaleźć całą załogę, pobić ich, a następnie zostawić ich na statku. Moria zaczyna uciekać przed Luffim. Wyprowadza go w las, po czym zamienia się miejscami z Doppelmanem. Tym sposobem Luffy pozostaje sam w lesie. Moria cały czas ukrywał się w sali tanecznej. Tam zostaje przywitany przez Shichibukai, Bartholomew Kumę. Informuje on Morię o nowym Shichibukai, oraz ostrzega go przed Słomianym Kapeluszem. Ten nie może uwierzyć w to co powiedział Kuma. Używając Doppelmana, dostaje się do ciała Oza. Dzięki zdolnościom Diabelskiego Owocu, Moria zmienia kształt cienia olbrzyma, co pozwala mu się rozciągać. Po tym jak zombie pokonał już prawie wszystkich Słomianych Kapeluszy, pojawia się Mroczny Luffy, który pokonuje Oza. Załoga nie cieszy się długo zwycięstwem, ponieważ Moria nie został jeszcze pokonany. Otóż pochłonął on tysiąc cieni. Niestety nie mógł opanować tak wielu cieni w swoim ciele, przez co każde uderzenie w brzuch, powodowało wydostanie się kilkunastu cieni. W ostateczności Moria przegrywa.

Saga Wojna Szczytów

Akt Marineford

Podczas wojny na Marineford, po zobaczeniu Oz Jr., Moria wykazał zainteresowanie w wzięciu jego martwego ciała. Więc gdy Doflamingo odcina mu prawą nogę, ten wściekł się i sam wykończył olbrzyma. Później nasłał na Luffiego zombie, mówiąc, że użyje jego cienia do ożywienia Oza Jr. Jednak ten plan nie powiódł się, ponieważ Jinbei oblał umarlaków morską wodą. Moria przystępuje do próby odebrania cienia ryboludowi, lecz bezskutecznie. Jinbei po uniku atakuje swego wroga jednym z ataków ze swojego karate, co skutkuje utratą przytomności Shichibukai. Podczas bitwy jest widziany, jak walczy z Piratami Białobrodego i jego sojusznikami, dopóki Białobrody nie utworzył szczeliny, która rozdzieliła piratów od marines. Kiedy Białobrody umiera, na twarzy Morii jest widziany uśmiech, który nie znika do oficjalnego zakończenia wojny. Po walce, na tylnych uliczkach Marineford, Moria został zaatakowany przez Doflamingo i grupkę Pacyfistów. Powodem ataku Shichibukai jest fakt, że jest on za słaby, aby nosić ten tytuł, a właśnie teraz jest najlepsza okazja, aby go zabić, ponieważ świat uwierzy, że mógł zginąć podczas wojny. Gdy Moria pyta, kto mu to kazał zrobić, Doflamingo odpowiada, że jest to ktoś, kto jest jeszcze wyżej nad Sengoku. Nie wiadomo czy rzeczywiście Moria jest martwy 

Akt Po Wojnie

Moce i Umiejętności

Diabelski Owoc

Główna strona: Kage Kage no Mi
Kage Kage no Mi Infobox.png

Doppelman, cień Gekko, uformowany dzięki mocy Kage Kage no Mi.

Moriah zjadł Diabelski Owoc, o nazwie Kage Kage no Mi, który daje użytkownikowi moc panowania nad cieniami. Ta moc pozwoliła mu zbudować armię zombie, poprzez kradzież cieni żywych istot i wszczepienie ich martwe ciała. Gekko woli unikać walki, jednak kiedy do tego dojdzie wysługuje się on jednym ze swych zombie lub swoim cieniem, Doppelmanem, a sam obserwuje walkę z boku. Cień Morii posiada umiejętność zmiany kształtu, np. w małe nietoperze. Doppelman może zostać zniszczony, jednak jego moc regeneracji sprawia, że po jakimś czasie jest on zdolny dalej walczyć. Moriah jest wstanie zmieniać swoje położenie ze swym cieniem, co wykorzystuje do unikania ataków przeciwników.

Gekko jest wstanie ukraść cień dowolnej osobie, dzięki jego owocowi Kage Kage no Mi. Utrata cienia skutkuje zgonem osoby bez cienia, gdy zostanie ona wystawiona na promienie słoneczne (Brook mógł przeżyć na opuszczonym wraku statku, dzięki gęstej mgle, która przysłaniała słońce). Ludzie po kradzieży ich cieni zapadają na dwudniową śpiączkę. Dodatkowo, nie mają oni swojego odbicia i nie mogą przejrzeć się np. w lustrach.

Moriah wykorzystuje cienie głównie do tworzenia wszelakiego typu zombie, które są mu całkowicie oddane. Przy pomocy Dr. Hogbacka przygotowuje przeróżne formy zombich, od wielkich i silnych do małych i szybkich.

Moriah Shadow Asgard.png

Forma Shadow Asgard

Moriah może również umieścić zebrane przez siebie cienie w żywe stworzenie, co skutkuje wielkim przyrostem mocy nosiciela cieni. Technikę tę może wykonać także na samym sobie. Zrobił tak na końcu aktu Thriller Bark, gdzie w ramach desperackiego ataku o nazwie "Shadow Asgard", wchłonął w siebie wszystkie 1000 cieni z Thriller Bark. To spowodowało, iż Gekko urósł do rozmiarów giganta, a także dostał ogromny przypływ mocy, wystarczający by jednym uderzeniem przeciąć Thriller Bark na pół.

W czasie gdy Luffy mógł pomieścić w sobie 100 cieni (forma znana jako Nightmare Luffy), Moriah mógł pomieścić ich aż 1000. Jednak nawet z pomocą jego owocu, wciąż był to jego limit. Cios Gear Second Luffiego wystarczył, by Gekko zaczął stopniowo tracić nagromadzone cienie. Zoro zauważył, iż jest to bardziej rozpaczliwy ruch, niż karta atutowa.

Broń

Moria dzierży Wielkie Nożyce, które używa, w kombinacji z jego Kage Kage no Mi, do kradzieży cieni. Nosi je on cały czas przy sobie, więc może ukraść cień przeciwnikowi nawet w środku walki, co widzimy kiedy ukradł cień Robin, aby też pozbawić jej przytomności.

Nożyce Gekko zdolne są do odczepienia się od siebie i stania się dwoma samodzielnymi ostrzami. Nie wiemy jak dobrym szermierzem jest Moriah, jednak jako iż nie jest to jego główny styl walki, można wywnioskować, iż jest on przynajmniej na średnim poziomie.

Gecko Moria Scissors.png
Moriah używa nożyc do kradzieży cienia.
Moriah's Scissors As a Pair of Swords.png
Rozczepione nożyce, jako para mieczy.

Główne Walki

Wczesne One Piece

W One Piece Green: Secret Pieces, autor ujawnił wczesne szkice Morii. Możemy zauważyć, że wygląd Morii przeszedł długą drogę do obecnego stanu, jaki teraz znamy. Pierwsze zdjęcie pokazuje nam wczesne szkice niektórych Shichibukai, wliczając w to Gekko. Przedstawiony jest on tam jako normalnej postury mężczyzna w dziwnej masce i w kapturze. Wersja bardziej przypominającą obecny wygląd Morri, to ta na drugim zdjęciu. Gekko w tamtej wersji miał być pastorem z rozdwojeniem jaźni i podobnie jak Thriller Bark, jego teren miał być usiany pułapkami i innymi niebezpieczeństwami. Na tym zdjęciu znajduję się też wczesny wygląd Perony.

Early Shichibukai.png
Wczesne szkice Dracule Mihawka, Donquixote Doflamingo i Morii
Early Moriah.png
Szkice koncepcyjne Gekko i Perony

Różnice pomiędzy Mangą a Anime

W anime, Jinbe twierdził, że przez absorbowanie cieni innych ludzi, Gekko tak naprawdę nie staje się silniejszy.

Ciekawostki

  • W serii, która zwykle dba o ciągłością i dbałość fabuły, Moria ma wątpliwy zaszczyt posiadania jednych z najbardziej zauważalnych błędów logicznych, jeśli chodzi o jego moc diabelskiego owocu i sprzeczności z zasadami jej działania. Przykładem może być błąd występujący tylko w anime, gdzie w czasie wojny o Marineford Gekko wysyła na swych wrogów zombie.
    • Po pierwsze, ofiara, której zabierze się cień umiera gdy zostaje wystawiona na promienie słoneczne. Jednak za dnia, na tak otwartej powierzchni jak pole bitwy, piraci, którym Moriah zabrał cień w czasie walki, dalej mogli funkcjonować.
    • Kolejnym błędem jest to iż zombie wysłani do walki, nie powinni mieć na ciele mnóstwa szwów i blizn, jak jest w przypadku ciał operowanych przez Hogbacka. Nawet jeśli obrażenia zadane zwłokom były tak duże, że wymagały interwencji chirurga, Hogbacka nie było na polu bitwy.
  • W trakcie akcji na Thriller Bark, Moriah powiedział Luffiemu, że z ich aktualną siłą wkrótce czeka ich klęska. Niedługo po tym słowa Gekko ziściły się, a Słomkowi rozpadli się po ataku Bartholomew Kumy.
  • Moriah i inny były Shichibukai, Crocodile, dzielą tą samą datę urodzenia, 6 września.
  • Jinbe i Gekko dzielą tego samego seiyu, po śmierci oryginalnego aktora głosowego Jinbe, Daisuke Gōri.
  • W 4 rankingu popularności, Moriah uplasował się na 44 miejscu, w piątym spadł na 72.
  • W noweli Oscara Wilde'a, "Rybak i Jego Dusza", rybak musiał pozbyć się swojej duszy by żyć syrenami. Zrobił to poprzez odcięcie swojego cienia, nożycami.
  • Moriah to jedyny Shichibukai, który nie posiada swojego przydomka.
  • Jego imię i nazwisko mają związek z jego motywem przewodnim. Gekko, w japońskim znaczy światło księżyca, a także brzmi jak angielski wyraz gecko, co oznacza gekona, typ jaszczurki. Jego nazwisko, Moriah, pochodzi z wyrazu 蠑螈, co czyta się jako imori, a znaczy traszka. Dodatkowo po złączeniu imienia i nazwiska byłego Shichibukai, Gekko Moriah, ujawnia się nam ukryte słowo. Jest to komori, co oznacza po japońsku nietoperz.
  • Gekko Moriah był najstarszym i najwyższym z Shichibukai, jednak po jego odejściu, tytuł ten dostał Kuma.
  • Oryginalny kształt naszyjnika Gekko przedstawiał krzyż, jednak z powodów religijnych postanowiono go zmienić w grze One Piece Pirate Warriors 2. Zastąpiono go naszyjnikiem w kształcie nietoperza.
  • To że zombie po połknięciu soli traci swój cień, to nawiązanie do oryginalnego konceptu żywych trupów, które ożywione przez czarnoksiężnika VooDoo usługiwały swojemu panu do momentu połknięcia soli, wtedy zaś umarlak orientował się że jest martwy i wracał do swojego grobu.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki