FANDOM

Gear Fourth – technika Luffy'ego pokazana po raz pierwszy w walce przeciwko Donquixote Doflamingo. Została wypracowana przez Luffy'ego podczas treningu na wyspie Rusukaina.

Opis

Luffy uaktywnia tę technikę, gryząc się w przedramię nasycone wcześniej Haki Uzbrojenia. Działanie jest podobne jak w przypadku Gear Third, lecz nie kości tylko mięśnie użytkownika zostają napompowane powietrzem w skutek czego ciało jest znacznie większe niż normalnie. Przy wykorzystaniu tej techniki użytkownik staje się mniej więcej dwukrotnie większy, a kończyny zostają nasycone Haki Uzbrojenia. Niewątpliwą zaletą tej techniki jest fakt, że Luffy może poruszać się w powietrzu ze sporą szybkością, dzięki czemu może walczyć na równi przeciwko Doflamingo. Sam Królewski Wojownik Mórz przyznaje, że Luffy jest zdecydowanie silniejszy niż w swoich pozostałych trybach. Słabością techniki jest fakt, że Luffy nie może w tym trybie normalnie chodzić.

Formy

Boundman

Luffy Activates Gear Fourth

Pierwsza forma Luffy'ego w Gear Fourth nazwana została Boundman (弾む男 (バウンドマン) Baundoman, dosłowne znaczenie: "Odbijający Człowiek"). Proporcje Luffy'ego stają się karykaturalne. Jego ciało jest dużo większe, a ręce, klatka piersiowa i nogi pokryte są Busoshoku Haki. Jest efekt uboczny, nie jest w stanie ustać na ziemi, gdyż nieustannie się od niej odbija. Forma ta została wypracowana podczas walk z wieloma silnymi i wielkimi zwierzętami na wyspie Rusukaina.

Tankman

Podczas walki z Charlotte Crackerem, Luffy zaprezentował drugą formę Gear Fourth: Tankman (タンクマン Tankuman).

Tankman: Wersja Manpuku

Gear Fourth Tankman

Gear Fourth: Tankman: Wersja Manpuku.

Snakeman

Snakeman

Gear Fourth: Snakeman.

Podczas walki z Charlotte Katakurim, Luffy zaprezentował trzecią formę Gear Fourth: Snakeman (蛇男 (スネイクマン) Suneikuman, dosłowne znaczenie: "Człowiek Wąż").

Galeria

Techniki

Boundman

Tankman

Snakeman

Słabości

Słabością Gear Fourth jest to, że forma posiada limit czasowy. Po osiągnięciu limitu użytkownik jest wyczerpany i nie jest w stanie używać swojego Haki przez dziesięć minut co czyni go podatnym na ataki wrogów. Ze względu na specyficzną budowę ciała Gear Fourth normalny bieg i chód są niemożliwe. Z tego też powodu użytkownik musi odbijać się od podłoża niczym balon lub też kopać powietrze stosując technikę podobną do Geppo.

Ciekawostki

  • Ten tryb przypomina nieco formę Nightmare Luffy z Thriller Bark.
  • Jest to jedyny bieg posiadający kilka form.
  • Nazwa pochodzi od angielskich słów gear i fourth, które oznaczają kolejno "bieg" i "czwarty".

Ankieta

Która forma Gear Fourth jest przez ciebie najbardziej lubiana?
 
3
 
1
 
6

Ankieta stworzona dnia maj 23, 2018, o godzinie 19:56.
Oddanych głosów: 10

Nawigacja