FANDOM

175px-Ohara_Poneglyph.png

Została zbudowana przez użytkowników tej Wiki. Zobacz Gancho na tej Wiki i jej historię edycji użytkowników.

Gancho to gnom, król Królestwa Tontatta znany również jako "Szef Tonta" (トンタ長 Tonta-Chō?). Jest ojcem Manshelly.[1]

Wygląd

Król Gnacho jest starym gnomem. Ma siwe włosy, bardzo długą i bujną siwą brodę i krzaczaste brwi. Jego ogon również jest siwy Zawsze widzimy go w okularach przeciwsłonecznych z różową oprawką. Na głowie nosi koronę, która mówi o jego pozycji w swoim królestwie. Nosi bordowy płaszcz i coś w rodzaju niebieskiej tuniki. W ręku dzierży królewską laskę. Na nogach ma szpiczaste brązowe buty.[1]

Osobowość

O osobowości Gancho wiemy, tyle co o osobowości innych gnomów. Jest on naiwny, uwierzy nawet w najbardziej zmyślone kłamstwo mimo swojej królewskiej pozycji.[1]

Fabuła

Saga Piracki Sojusz

Akt Dressrosa

Gancho widzimy po raz pierwszy, podczas przeszukiwania Robin przez pozostałe gnomy, domagając się odpowiedzi, dlaczego Leo ją uwolnił. Początkowo będąc sceptycznym wobec kobiety, że jest dobrą osobą, niemal natychmiast akceptuje opinie Leo iż jest przyjazna i przedstawia się jej. Mówi również, że zazwyczaj nie ma okazji widzieć człowieka z tak bliska. Kiedy Robin patrzy na zegarek i uświadamia sobie, że nadszedł czas wymiany za Ceasara, Gancho pyta się czy coś się stało. Dziewczyna pyta się króla gdzie znajdował się jej Den Den Mushi.[1]

Gancho i pozostałe gnomy wierzą, że Usopp jest potomkiem bohatera Montblanc Nolanda. Gdy Usopp i Robin uczestniczą w uczcie Gancho komentuje iż przybycie Usoppa musi być zrządzeniem losu, a pozostałe gnomy proszą o pomoc w walce przeciwko Rodzinie Donquixote.[2]

Gnomy przygotowują się do ataku na podziemną fabrykę pod Koloseum Corrida, aby uwolnić uwięzionych 500 gnomów. Gdy przygotowania kończą się, Robin, Usopp oraz reszta armii gnomów kieruje się podziemnym przejściem. Gancho pojawia się wychodząc z Dekoltu Robin i wyjaśnia, że historia gnomów na Dressrosie sięga 900 lat.[3]

Gdy wszyscy gromadzą się w kwaterze armii króla Riku ukrytej pod kwiatowym polem, słuchają przemówienia Zabawkowego Żołnierzyka o obaleniu rządów Donquixote Doflamingo.[4] Później Gancho wyjaśnia historię gnomów dla Robin, Usoppa i Franky'ego. Mówi iż wieki temu pracowali niewolniczo dla Rodziny Donquixote i zostali wyzwoleni za czasów władzy Rodziny Riku. Dodaje, że Doflamingo dąży do przywrócenia tych mrocznych czasów i stwierdza, że gnomy nigdy więcej nie dadzą się niewoli i będą walczyć o wolność swoją i 500 przyjaciół uwięzionych w fabryce. W tym jego córki Manshelly.[5]

Po tym jak Żołnierzyk wyjawia mroczną Tragedię Dressrosy, trzem Słomianym kapeluszom, Gancho dodaje iż gnomy zostały oszukane jako pierwsze i nie powinni wątpić w swojego dawnego króla Riku.[6]

Moc i Umiejętności

Możemy założyć, że ta postać podobnie jak reszta gnomów jest niezwykle silny mimo swojego niskiego wzrostu. Prawdopodobnie jest również bardzo zwinny. Jako król również posiada władze nad swoim ludem i prawdopodobnie może im wydawać rozkazy, choć nie zostało to oficjalnie pokazane.[1]

Ciekawostki

  • Gancho oznacza po hiszpańsku i portugalsku "hak", ale i również jeden z ruchów tanecznych.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 One Piece Manga i Anime — Tom 71 Rozdział 711 i Odcinek 641.
  2. One Piece Manga i Anime — Tom 72 Rozdział 713 i Odcinek 643.
  3. One Piece Manga i Anime — Tom 72 Rozdział 718 (str. 7) i Odcinek 648.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki