FANDOM

"Żelazny Człowiek" Franky jest cieślą załogi Słomkowego Kapelusza.

Jest cyborgiem z Water 7, gdzie był przywódcą rodziny Franky'ego, grupy rozbierającej statki. Pochodzi z South Blue, ale opuścił to morze 32 lata temu jako czteroletnie dziecko. Urodził się jako "Cutty Flam", ale porzucił swoje imię na prośbę Iceburga, by ukryć swoją tożsamość.

Franky i jego podwładni byli początkowo wrogami Słomkowych, póki pewne okoliczności nie zmusiły ich do sojuszu. Na prośbę rodziny, Franky zdecydował się dołączyć do załogi Słomkowego Kapelusza, by spełnić swoje marzenie stworzenia i poprowadzenia statku, który dopłynie na koniec świata, Thousand Sunny.

Jest ósmym członkiem załogi Słomkowego Kapelusza i siódmym, który dołączył do Luffy'ego. Obecnie nagroda za jego głowę wynosi Bsymbol94,000,000. Wcześniej znany był pod mianem "Cyborg", póki nie zaczęto go nazywać "Żelaznym Człowiekiem".

Wygląd

Główna strona: Franky/Galeria

W młodości Franky wyglądał jak niemal normalny nastolatek. Jedyne czym się różnił to ubiór: chodził w samych majtkach i hawajskiej koszuli. Po tym jak próbował zatrzymać morski pociąg, by uratować swoje życie przemodelował częściowo swoje ciało i stał się cyborgiem. Jako cyborg jest potężnie zbudowany, ma 225 cm wzrostu. Ubiera się tak jak w młodości. Tylko na Thriller Bark był ubrany w żółtą koszulkę zamiast hawajskiej. Po wysadzeniu laboratorium Vegapunka utracił skórę.

Po dwóch latach widzimy go jak niemal robota. Ma ścięte włosy, które może mechanicznie kontrolować. Ma na dwa szwy obie idą równolegle przez klatkę piersiową i brzuch, co oznacza, że Franky sobie przyszył skórę z powrotem. W dodatku jego modyfikacje obejmują teraz części ciała, które nie zostały zmodyfikowane w wersji BF-36 (m.in. pośladki). Jego ramiona i tułów są większe niż wcześniej. Franky posiada teraz wielkie mechaniczne ręce. Nogi też są wzmacniane mechanicznie.

Osobowość

Emotional Franky

Franky płacze

Jest on bardzo uczuciowym mężczyzną. Bardzo często się wzrusza, co z kolei doprowadza go do płaczu. Zauważyć to możemy chociażby poprzez jego reakcje, gdy dowiedział się, że aby go uratować, do Enies Lobby, przybyła cała jego „rodzina”.

Franky od dziecka lubił majstrować przy statkach i tym podobnych. Jest wspaniałym cieślą, a jego statki zawsze są obsiane różnorakimi bajerami. Przed zbudowaniem dla słomianych Thousand Sunny, budował mini statki i oznaczał je napisem Battle Franky oraz numerkiem.

Super-franky

Poza Franky'ego

Uważa siebie za zboczeńca i nie lubi nosić spodni. Ma swoją pozę przy której zawsze krzyczy "SUPER!".

Jego unikalny śmiech to "Uhahaha".

Ciekawostki

  • Franky ma dwa Jolly Rogers. Jeden został stworzony przez Toei Animation, a drugi został opracowany przez Odę w jednym z SBS.
  • Pierwszym statkiem, którym udało mu się pokonać morskiego króla jest Battle Franky 35.
  • Według SBS w Tomie 43, jego urodziny są 9 marca. Pochodzi to od słowa サイボーグ (cyborg): サ można interpretować jako "san", czyli numer 3, a グ można interpretować jako "kyu" czyli numer 9. Daje to 3-9 ( 9 marca).
  • Ulubionymi potrawami Franky’iego są frytki, hamburgery i wszystko co można zjeść z colą.
  • W Japońskich ankietach jest 8 najbardziej lubianą postacią.
  • Franky jest określany jako ojciec w rodzinie.
  • Gdyby Franky żył w prawdziwym świecie, pochodziłby z USA.
  • Franky jest jedynym Słomianych, który dołączył do załogi na Grand Line i nie jest władającym.
  • W trzecim rankingu popularności zajął 13 miejsce, w czwartym ponownie uplasował się na 13 miejscu, lecz w piątym spadł na pozycję 16, utrzymał tendencję spadkową również w szóstym rankingu w którym zajął 20 miejsce.
  • Jako zwierzę byłby bykiem-nosorożcem.
  • Jego specyficzny kolor to jasny błękit.
  • Pachnie jak cola.
  • Ulubiona wyspa i pora roku to lato i Wyspa Wiosenna (tak samo jak u Nami).
  • Jako kobieta jego hasło brzmiałoby "Jestem super w tym tygodniu?"
  • Jego myśli to; "Dziwne, dziwne, dziwne, taniec, żelazo"
  • Według aktorki podkładającej głos Robin, najbardziej pasujący do Franky'ego kwiat, to Zawilec.
  • Bierze kąpiel raz na trzy dni.
  • Nielubi pianek (nie są twarde)
  • Jego harmonogram to 8 godzin (od 1 rano do 9 nad ranem)
  • We współczesnym świecie pełniłby zawód pilota.
  • Jego popisowe danie to Barbecue.
  • Na jego autografie widniałoby jego imię z dedykacją i wielką gwiazdą na środku kartki.
    Franky's Autograph

Nawigacja