FANDOM

175px-Ohara_Poneglyph.png

Została zbudowana przez użytkowników tej Wiki. Zobacz Fossa na tej Wiki i jej historię edycji użytkowników.

Fossa[2] - jest dowódcą 15 Dywizji załogi Piratów Białobrodego.

Wygląd

Fossa jest wysokim umięśnionym mężczyzną w średnim wieku z łysiną na głowie, białych wąsach (czarnych w anime) oraz widocznej bliźnie w poprzek twarzy. Na prawym ramieniu nosi wytatuowany symbol przynależności do załogi Białobrodego. Nosi na sobie granatowy rozpięty bezrękawnik z jaśniejszymi brzegami, oraz lekkie jasne spodnie przepasane czerwonobrązowym pasem. Swoją broń nosi w dwojaki sposób; jest to katana z kwadratową tsubą noszona przy pasie krótkim pasem, bądź przerzuconą przez lewe ramię z długim pasem. Podczas wszystkich swoich występów pali cygaro.

Osobowość

Fossa wydaje się być wyjątkowo lojalny wobec swojej załogi i samego Białobrodego chcąc ryzykować własne życie w próbie uratowania Ace'a przed egzekucją w Marineford.

Fabuła

Saga Wojna Szczytów

Akt Marineford

Fossa pojawia się w czasie kiedy Białobrody przybywa na Marineford aby uratować Ace'a od egzekucji. Wylądował na lodzie stworzonym przez Aokiji'ego i razem z pozostałymi dowódcami ruszył do ataku tnąc wrogów przy pomocy swojej płonącej katany. Fossa pojawił się później kiedy Kizaru wyrzucił Luffy'ego; zaatakował wtedy wysokich rangą oficerów Marynarki razem z pozostałymi dając tym samym szanse dla chłopaka na kontynuowanie odsieczy.

Dowódca był zaskoczony widząc Squarda przeszywającego na wylot klatkę piersiową kapitana, oraz to, że fala uderzeniowa Newgate'a nie zdołała zniszczyć murów oblężniczych. Skomentował zatem wyjątkowy rodzaj żelaza zastosowany przy ich budowie. Ostatecznie dostał się na pole bitwy za murami i razem z pozostałymi dołączył do walki. Nieco później dołączył do Jinbe i pozostałych dowódców ochraniających plecy Białobrodego, przy czym skomentował, że zarówno jego kapitan jak i Czerwonowłosy są w stanie używać Haoshoku Haki.

Fosse zszokował fakt, że Białobrody zdecydował się poświęcić siebie w obronie swoich "synów". Był również świadkiem momentu w którym magmowa pięść Akainu przeszyła ciało Ace'a w skutek czego ten ostatni zmarł. Wściekł się mówiąc, że to nie może być prawda. Kiedy Piraci Czarnobrodego zabili Białobrodego, Fossa rozpłakał się i w tym momencie jego cygaro po raz pierwszy wylądowało na ziemi. Kiedy Akainu wrócił z podziemi Fossa skomentował jego zdolność topienia skał po czym dołączył do pozostałych w obronie Luffy'ego. Gdy atmosfera wojenna opadła, Fossa był widziany z pozostałymi członkami Piratów Białobrodego. Po przybyciu Shanksa i zakończeniu wojny przez Sengoku Fossa wraz z pozostałymi piratami wycofuje się z pola bitwy.

Akt Po Wojnie

Fossa wraz z pozostałymi członkami załogi Piratów Białobrodego uczestniczy w uroczystościach pogrzebowych Edwarda Newgate'a i Portgas D. Ace'a, na nienazwanej wyspie gdzieś w Nowym Świecie.

Przeskok

Rok po wydarzeniach z Marineford, pozostali członkowie załogi pod wodzą Marco konfrontują się z Piratami Czarnobrodego gdzie ponoszą sromotną klęskę. Od tamtej pory ukryli się i nikt nie wie, gdzie obecnie się znajdują.[3]

Główne Walki

Moce i Umiejętności

Jako dowódca 15 dywizji, Fossa stanowi autorytet dla swoich podopiecznych i jest w pełni odpowiedzialny za działanie swojego oddziału.

Bronie

Fossa's Flaming Katana.png

Płonąca katana Fossy.

Fossa wydaje się być szermierzem, chociaż dokładny poziom tej umiejętności nie jest znany. Możemy przypuszczać, że jest doświadczony posługując się kataną o kwadratowej rękojeści, którą dodatkowo może pokryć żywym ogniem. Nie jest wiadome, czy ogień na mieczu spowodowany jest mocą jakiegoś diabelskiego owocu, diala, czy też innej umiejętności. Spekuluje się, że jeżeli Fossa widoczny jest z cygarem we wszystkich swoich występach, to ostrze katany pokryte jest łatwopalną substancją.

Przypisy

  1. One Piece Blue Deep: Characters World Strona 146, Data urodzin Fossy
  2. SBS One Piece Manga - SBS Tom 58, imiona dowódców 16 dywizji Białobrodego ujawnione.
  3. One Piece Manga — Rozdział 820.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki