FANDOM

175px-Luffychibi.png

175px-TS_construct.png

Ktoś właśnie przeprowadza gruntowną edycję tego artykułu.

Aby zapobiec konfliktom edycji inni użytkownicy proszeni są o niedokonywanie w nim zmian do czasu usunięcia tego komunikatu lub skontaktowanie się z administratorem lub z użytkownikiem o nicku Haard.

175px-Luffychibi.png

Flintlock (フリントロック) - pistolet skałkowy używany na wszystkich morzach.

Opis

Flintlock

Krótka broń palna z zamkiem skałkowym, rozpowszechniona na przełomie XVII i XVIII wieku. Zasięg wynosił 50 m. W kawalerii używany powszechnie, w piechocie posiadali je głównie oficerowie. Kawaleria saska strzelała z odległości 20 m. Zastąpiony przez rewolwery i pistolety kapiszonowe.

Muszkiet

Gładkolufowa broń palna długa, ładowana od wylotu lufy czyli odprzodowo, kalibru od 13 do 25 milimetrów. Termin "muszkiet" odnosił się do wielu broni, począwszy od długich i ciężkich rusznic z zamkiem lontowym bądź kołowym, których lufę opierano na forkiecie, po lekkie XIX-wieczne wersje z zamkami skałkowymi i bagnetami, strzelające pociskami typu Minié

W One Piece

Pocisk.PNG

Pociski używane w większości broniach palnych.

Flintlock to główny typ pistoletu jaki możemy zobaczyć w serii. Są one znacznie bardziej zaawansowane niż tradycyjne flintlocki z prawdziwego życia, a także nie mają takiego samego czasu przeładowania i liczby posicków. Większość broni skałkowy w One Piece są również półautomatyczne. Yasopp, Lucky Roo oraz większość postaci drugoplanowych używa tego typu broni. Jednak broń w serii w większości posiada pociski małe i okrągłe, jak te stosowane przez w pierwszych karabinach.

Typy pistoletów skałkowych

Ze względu na bardziej zaawansowane modele zwykłych Flintlocków, są ich różne typy i amunicja.

  • Flintlock .44 Caliber 6 Shot Revolver (フリントロック式44口径6連発リボルバー Furintorokku Shiki Yonjūyon Kōkei Rokurenpatsu Riborubā): Nowy model z South Blue, używany przez Mr. 5.
  • Yellow Gun (黄色い銃 Kīroi Jū): Pistolet o kształcie cyfry "7". Używany przez Mr. 7.
  • Gero Gero Gun (ゲロゲロ銃 Gerogero Gan): Żabi pistolet używany przez Miss Father's Day.
  • Flash Gun (閃光銃(フラッシュガン) Furasshu Gan?): Dwulufowy, błyskowy pistolet używany przez Brahama.
  • W niektórych flintlockach są instalowane z dwiema lufami, dzięki czemu można strzelać dwoma pociskami na raz. Krieg ma dwa takie, a Caesar Clown ma jeden.
  • Światowa Szlachta używa zwykłych, pozłacanych, jednolufowych pistoletów.Niezależnie od ich wyglądu nie mają innych właściwości od standardowych Flintlocków. Czcigodny Charloss posiadał taką broń oraz (w anime) Czcigodny Mjosgard.
  • Donquixote Doflamingo posiada jednolufowy, czarny, obsydianowy, luksusowy, pozłacany pistolet. Używa do niego ołowianych zatrutych pocisków.

Inne Typy broni palej

Oprócz standardowych flintlocków i muszkietów (oraz tych zmodyfikowanych), istnieją inny rodzaj broni palnej wprowadzone w serii, choć pojawiają się one rzadziej niż Flintlocki. Większość ich projektów opartych jest własnie na flintlocku, mając podobny wygląd i mechanizm.

Tłumaczenie

W wersji 4Kids pistoletom zmieniono kolory np. na zielony czy niebieski, usunięto je lub zamieniono na coś innego (młotko-gun, pistolety na wodę lub nawet łopatę). Jednakże, należy zauważyć, że jest to powszechna modyfikacja wszystkich broni, a nie tylko flintlocków.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki