Fandom

One Piece Wiki

Flevance

2285stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Flevance znane również jako Białe Miasto to kraj znajdujący się na North Blue, gdzie urodził się Trafalgar D. Water Law. Jest on znany dzięki specyficznemu surowcowi zwanego Bursztynowy Ołów. Nie wiemy, czy kraj należał do Globalnego Rządu. W wyniku wybuchu zatrucia bursztynowym ołowiem, który został uznany za epidemię, która jest zaraźliwa, kraj został spalony, a jego mieszkańcy wybici przez sąsiednie kraje.

Ważne miejsca

Szpital

Szpital to duża, żelazna i dobrze ogrodzona kamienica. Jak wiele innych miejsc jest z zewnątrz biały ze względu na złoża Bursztynowego Ołowiu. Najbardzej znaczącym pracownikiem był ojciec Law'a uważany za najlepszego lekarza w kraju. Kiedy wybuchła choroba związana z zatruciem Bursztynowym Ołowiem szpital nie był w stanie przyjąć wszystkich pacjentów, a nawet ich wyleczyć. Ostatecznie budynek został spalony, przez co życie straciła Lami.

Historia

Kraj był znany z wydobywania Bursztynowego Ołowiu który był bardzo popularnym produktem na światowym rynku. Sto lat przed wydarzeniami w serii Światowy Rząd odkrył, że wydobywanie Bursztynowego Ołowiu jest trujące, ale nie poinformowali o tym mieszkańców by nie przerwać dochodowego handlu z którego również czerpali zysk.

Ciekawostki

  • Flevance przypomina miasto Casale Monferrato ze względu na wydobycie surowca, który potem okazał się trujący (w tym przypadku to azbest).
  • Flevance jest drugim krajem w serii porzuconym przez własne rodziny królewskie . Pierwszym był Wyspa Drum kiedy został opuszczony przez Wapola i jego zwolenników po przybyciu Piratów Czarnobrodego.
  • Jest również drugim krajem w serii, z którego przeżyła tylko jedna osoba. Pierwszym była Ohara, gdzie jedyną ocalałą jest Nico Robin.

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki