FANDOM

175px-Ohara_Poneglyph.png

Została zbudowana przez użytkowników tej Wiki. Zobacz Epoida na tej Wiki i jej historię edycji użytkowników.

Epoida[1] - jest niesławnym piratem z Nowego Świata, który sprzymierzył się z Białobrodym.

Wygląd

Epoida jest ogromnym pulchnym mężczyzną o długich kręconych pomarańczowych włosach, sięgających do pasa i zasłaniającymi oczy podobnie do wyglądu Sadi-chan. Ma również okrągły nos, podobny do nosa Buggy'ego, jednak nieco mniejszy i jasno różowy. Jego ramiona są stosunkowo długie i cienkie w porównaniu do reszty ciała. Nosi biały kapelusz z rondem, oraz pasiastą koszulę z lekko udekorowanym kołnierzykiem przypominającą drobną biżuterię.

Osobowość

Epoida wydaje się być odważnym piratem, który nie traci pewności siebie nawet w najtrudniejszych sytuacjach, uśmiechając się wyzywająco, podczas walki pewnie prze do przodu.

Fabuła

Saga Wojna Szczytów

Akt Marineford

W przeszłości Epoida był zdolny sprzymierzyć się z załogą Piratów Białobrodego. Widzimy go po raz pierwszy w towarzystwie swojej załogi, gdzie razem z flotą czterdziestu dwóch niesławnych załóg pirackich sprzymierzonych z Piratami Białobrodego atakują Marineford, aby przerwać ceremonię egzekucji Portgas D. Ace'a. Jest zaskoczony kiedy Sengoku ujawnia, że Monkey D. Luffy jest synem lidera Rewolucjonistów Monkey D. Dragona. Nieco później Epoida wraz z częścią piratów zostaje zaatakowany przez oddział Pacifistów.

Gdy mur oblężenia zostaje podniesiony, a lód zniszczony przez Magmę Admirała Akainu, Epoida wraz z innymi dowódcami dociera na pokład ukrytego statku Białobrodego i z małą pomocą Oarsa dostają się ponownie na pole bitwy. Później wspierają Monkey D. Luffy'ego z rozkazu Białobrodego, a młodemu chłopakowi udaje się uwolnić Ace'a.

Niestety ich radość była krótka, bowiem Akainu celowo prowokuje Ace'a i odbiera mu życie. Od tego momentu priorytetem Epoidy i sojuszników staje się ochrona życia Luffy'ego. Po przybyciu Shanksa i wezwaniu do zawieszenia broni. Epoida w żałobie, wraz z pozostałymi piratami wycofuje się.

Akt po Wojnie

Epoida razem ze swoją załogą uczestniczy w ceremonii pogrzebowej Ace'a i Białobrodego w nieokreślonym miejscu w Nowym Świecie.

Walki

Moce i Umiejętności

Epoidzie udaje się zdobyć pewną niesławną reputacje w Nowym Świecie, dodatkowo sprzymierzając się z załogą Piratów Białobrodego. Jako kapitan posiada pewien autorytet wśród własnej załogi.

Diabelski Owoc

Główna strona: Zoan Gąsienicy
Epoida Caterpillar.png

Epoida zmienia się w gąsienice.

Epoida może zmienić się w sporą gąsiennicopodobną kreaturę. Prawdopodobnie jest to efekt działania Diabelskiego Owocu typu Zoan. W tej formie zachowuje swoją ludzką głowę oraz ręce, jednak reszta ciała zmienia się bardziej w formę gąsienicy. Dodatkowo jego ramiona stają się nieco większe i bardziej masywne.

Broń

230px-Epoida Attack.png

Lanca Epoidy.

Był widziany jak władał dwustronną włócznią, prawdopodobnie jest biegły w jej użyciu. Na statku Białobrodego miał ze sobą dwa miecze, które wyglądały jak z jego Pirackiej Bandery.

Ciekawostki

Epoida's Ship.png

Piracki okręt Epoidy.

  • Statek Epoidy był widziany w Nowym Świecie wśród innych statków piratów sprzymierzonych z Białobrodym. Jest to ogromny, uzbrojony okręt z figurą gąsienicy na dziobie. Bandera piratów jest reprezentowana na największych żaglach: zielony i jasno niebiesko-szara gąsienica z głową czaszki i parę skrzyżowanych mieczy za nim.

Przypisy

  1. One Piece Green: Secret Pieces strona 337, Imię Epoidy

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki