Fandom

One Piece Wiki

Enies Lobby

2290stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
175px-Luffychibi.png

Enies Lobby (エニエスロビー Eniesu Robī) - Była siedzibą główną CP9, a także Wyspa Sądownictwa (司法の島 Shihō no Shima). Słomiane Kapelusze wyruszyły tam w celu odbicia Robin.

Enies Lobby prowadzi bezpośrednio do Impel Down i siedziby Marynarki. W związku z tym, istnieje wiele czynników rządowych aby stacjonowało tutaj, około 10000 ludzi, zarówno od rządu światowego jak i marynarki. Wyspa ma również budynek sądu, co sprawia, że łatwo przenieść skazanych przestępców z Enies Lobby bezpośrednio do Impel Down, lub siedziby Marynarki. W związku z ostatnimi wydarzeniami, wyspa została całkowicie zniszczona i pozostaje w ruinie z powodu Buster Call.

Wyspa Sprawiedliwości

Enies Lobby posiada liczne dziwactwa, nawet jak na wyspę na Grand Line. Wśród nich jest duży wodospad pod wyspą, który prowadzi do ogromnej dziury, choć nie ma na dole wody. Z jakiegoś powodu większość wyspy znajduje się nad tą przepaścią, pozostaje ona połączona z bardziej stabilną częścią jedynie dzięki wąskiemu pasowi ziemi. Nad Enies Lobby nigdy nie zapada noc, nawet podczas dużych sztormów, takich jak Aqua Laguna, słońce nadal przebija się przez chmury. Istnieją również wielkie wiry za wyspą spowodowane przez Bramę Sprawiedliwości, która blokuje przepływ prądów morskich, wiry znikają kiedy Brama się otwiera.

Day Station

Jest to Wodny Dworzec , który służy Enies Lobby, znajduje się naprzeciwko głównej bramy.

Główna Brama

Jest to brama najbliżej Wodnego Dworca. Umożliwia ona dostęp do Głównej Bramy Wyspy.

Główna Brama Wyspy

Bezpośrednio za Bramą Główną znajduje się Główna Brama Wyspy, oferuje dostęp do głównej części wyspy. Jest to obszar nad wodospadem, znajduje się tam budynek sądu i miasto gdzie stacjonują marynarka. Przez 50 lat była broniona przez dwójkę gigantów Kashi i Oimo.

Siedziba Sądu

Enies Lobby posiada duży budynek sądu, którego sędzia jest trzy głowy gigant Sędzia Baskerville. Są to w rzeczywistości trzy różne osoby, każdy z nich ma nieproporcjonalne kończyny. Każdy z nich używa innej nazwy, lewy to Bas, prawy to Kerville i środkowy zwykle nazywa się "Księżniczka", ale sporadycznie wybiera różne nazwy. Baskerville Lewy zwykle chce uniewinnienia dla oskarżonego, podczas gdy Baskerville Prawy często chce natychmiast dać surową karę. Centrum Baskerville mimo, że ma być doskonale sprawiedliwy zwykle skazuje na śmierć za co obrywa od pozostałych głów. Mimo, że to sąd tak naprawdę wszyscy zostają skazani i wysłani do Impel Down. Sędzia Baskerville utrzymuje mimo wszystko, że cała procedura procesu odbywa się zgodnie z prawem ale po prostu ława przysięgłych, która również ma głos w sprawie wyroku, uznaje wszystkich oskarżonych za winnych. Wiąże się to z tym, że wszyscy ławnicy są kryminalistami skazanymi na śmierć którzy chcą pociągnąć ze sobą wszystkich innych aresztowanych.

Wieża Sprawiedliwości

Justizturm-1-.jpg
Zarówno Wieża Sprawiedliwości jak i mieszcząca się w niej siedziba CP9 znajdują się za główną wyspą, z którą łączy się za pomocą zwodzonego mostu. Składa się z dużej wieży, z napisem "Enies Lobby", jest to najwyższy budynek na całej wyspie. Znane jest wiele pięter choć nie jest jasne co dokładnie się tam znajduje poza pokojami Spandama i członków CP9.

Jest to miejsce gdzie odbywały się pojedynki pomiędzy Słomianymi, a członkami CP9, w trakcie których budynek doznał wielu szkód. Podczas Rankyaku 'Amane Dachi' Kaku wieża została podzielona na dwie części. Podczas każdego silniejszego ataku górna połowa obsuwała się coraz bardziej. Innym przykładem zniszczenia wieży są otwory w ścianach spowodowane pojedynkiem Franky’ego z Fukuro, i Nami z Kalifą. Wiele wewnętrznych uszkodzeń jest spowodowanych walką Sanji’ego z Jyabaru oraz utratą panowania nad mocami diabelskiego owocu przez Choppera. Wieża jest obecnie zniszczone, wraz z resztą Enies Lobby .

Tunel

Podziemny tunel prowadzący z piwnicy Wieży Sprawiedliwości do Mostu Niepewności. Całe przejście prowadzi pod wodą.

Most Niepewności

Bridge of hesitation.png
Pierwszy odcinek mostu niepewności prowadzi od przejścia podziemnego do bram Sprawiedliwości, a druga przechodzi przez bramę. Most niepewności to ostatni przystanek dla zbrodniarza przed bramami Sprawiedliwości. Jest tak nazwany ponieważ to ostatnie miejsce zanim więźniowie trafią do Impel Down, mogą się zawahać lecz nie mają dokąd uciec. Następnie są prowadzeni na statek, który ma ich przenieść za Bramę Sprawiedliwości. Tak jak całe Enies Lobby to miejsce także pozostaje zniszczone.

Bramy Sprawiedliwości

Architektura

Architektura Lobby Enies jest jak żadna inna, i wyróżnia się. To jest normalne dla wysp o takich rozmiarach.

Architektura w centrum głównej wyspy mieszczącej się na d wodospadem składa się z prostych, brązowych budynków wykonanych prawdopodobnie z gliny. Każdy z nich wydaje się różnić od innych wysokością bądź rozmiarem.

Budynek Sądu i kwatery CP9 są jednymi z najlepiej znanych budynków na Enies Lobby. Są to duże, marmurowe budynki z blankami na dachach. Każdy pokazany pokój członków CP9 różnił się znacząco od innych, szczególnie wyróżnik się pokój Jyabaru, który wyglądał jak ogród. Zielony kamień przypominający jadeit jest na górnej części budynków, takich jak sądu.

Pracownicy Enies Lobby

Po Buster Call

Po ataku Buster Call Enies Lobby pozostaje martwą wyspą. Marines ewakuują się na statkach Buster Call, członkom CP9 udaje się uciec dzięki mocom diabelskiego owocu Blueno Doa Doa.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki