FANDOM

Energetyczne Sterydy to specjalne pigułki z Wyspy Ryboludzi, które zwiększają twoją moc dwukrotnie, ale skraca życie. Pigułki te uważane są za legendarne i skarb narodowy, a ich zdobycie jest trudne. Posiadają je Nowi Piraci Ryboludzi. Były zawartością Tamatebako.

Opis

Są to owalne tabletki w niebiesko-czerwony wzór. Nie rozpuszczają się w wodzie.
Energetyczne Sterydy.png

Skutki zażycia

Pozytywne

W wyniku zażycia pigułek można niemal natychmiast zwiększyć kilkukrotnie swoją siłę (w anime również szybkość) by móc uzyskać przewagę nad przeciwnikiem. Poza tym zwiększ też się masa mięśniowa. Hody wykazał moc tych pigułek pokonując Kraborękiego Gyro i jego załogę bez używania rąk.

Poza poprawianiem siły i mocy tabletki wydają się mieć moc pobudzającą i regenerującą, bo sprawiły, że nieprzytomny po walce z Zoro Hody Jones od razu odzyskał przytomność. Wydają się również działać przeciwbólowo, bo Hody kilkakrotnie brał pigułkę, aby rana zadana przez Zoro przestała boleć.

Po przedawkowaniu Hody stał się większy i silniejszy, a jego skóra i włosy stały się całkowicie białe. Jego siła stała się monstrualna. Mógł rzucić kroplę wody tak mocno, że przebiła Ryboludzia i parę budynków, zanim straciła impet. Był w stanie również dogonić syrenę Shirahoshi, chociaż syreny są najszybszymi stworzenia w głębinach.

Negatywne

Po dłuższym zastosowaniu Energetycznych Sterydów dają o sobie znać skutki uboczne. Negatywnym skutkiem zażycia pigułek jest szybsze starzenie się organizmu: w pewnym momencie organizm zażywającego zaczyna bardzo szybko się starzeć. Hody i jego oficerowie w ciągu zaledwie kilku godzin postarzeli się o kilkadziesiąt lat. Widać, wtedy, że kapitan Nowych Piratów Ryboludzi wziął najwięcej pigułek, bo jako jedyny musiał używać laski i złamał sobie rękę, próbując złamać metalowe pręty więzienia. Mówiąc w skrócie po zażyciu dużej ilości pigułek, zostanie po tobie cień dawnego ciebie.

New Fishman Pirates Old.png

Oficerowie i kapitan Nowych Piratów Ryboludzi po przedawkowaniu Energetycznych Sterydów.

Po zażyciu dużej ilości zwiększa się masa mięśni, siła i szybkość, ale zaczyna się też siwieć. Podczas tej przemiany Hody zaczął się dusić i nie mógł ruszyć ani jednym mięśniem z bólu. Podobnie było z Hyouzou.

Historia

Dawniej

Energetyczne Sterydy zostały uznane za skarb narodowy Wyspy Ryboludzi i zamknięte w Tamatebako. Ich istnienie było tajemnicą i nawet rodzina królewska wiedziała o nich tylko z legend i opowieści. Jedna legenda głosi, że przyśpieszają one wiek danej osoby, a inna, że dają moc tysiąca ludzi. Nikt nie próbował brać ich, aby dowiedzieć się skutków.

10 lat temu

Zanim Hody opuścił Armię Neptuna udało mu się ukraść kilka próbek Energetycznych Sterydów. Nikt nie wiedział kto je wziął, ale aby zapobiec zamieszaniu utrzymano to w tajemnicy, a Minister Lewicy zamienił zawartość skrzynki na bombę. Z małej ilości ukradzionej przez Hody'ego Zeo zdołał zrobic wystarczająco dużo, by starczyło na używanie ich przez 70 tys. ryboludzi.

Saga Wyspa Ryboludzi

Podczas buntu na Wyspie Ryboludzie, Nowi Piraci Ryboludzi brali sterydy, aby walczyć np, z Zoro lub np. Dosun ,aby się wydostać z więzów. Dzięki sterydom byli w stanie pokonać Książęta Królestwa Ryugu. Hody brał je jako środki przeciwbólowe oraz, aby pokonać Luffy'ego. Mimo silnego przedawkowania, nie udało im się pokonać Piratów Słomianego Kapelusza.

Gdy walka skończyła się i zamknięto oficerów, to Energetyczne Sterydy dopiero pokazały swoje skutki, przekształcając byłyh już oficerów w słabych staruszków. Neptun dowiedział się wtedy skąd  Hody wziął sterydy i gdzie zniknęła zawartość Tamatebako.

Rożnicę między anime, a mangą

W anime po zażyciu sterydów dostaje się krwisto-czerwonych oczu i białych lub niebieskich żrenic, a w mandze nie widać takich szczegółów.

W anime, energetyczne sterydy zwiększają również prędkość użytkownika, przez Nowi Piraci Ryboludzi poruszają się w tempie Soru, przez co książęta nie mogą zareagować.

Ciekawostki

  • W Alabaście Woda Bohatera dawała podobną moc do Sterydów, tylko, że skutek był bardziej ekstremalny. Po pięciu minutach pijący umierał.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki