Fandom

One Piece Wiki

Eiichiro Oda

2285stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij
175px-Luffychibi.png

Eiichirō Oda urodził się 1 stycznia 1975 w Kumamoto (Japonia). Twórca mangi i anime "One Piece". Komiksy Eiichiro Ody odzwierciedlają fascynację autora piratami. Na jego twórczość miały wpływ "Kinniku-man" i "Hokuto no Ken". W wywiadzie dla Grand Line wskazał jednak na Akirę Toriyama (twórcę mangi Dragon Ball) jako na autora, którego twórczość miała wpływ na jego własną. Zadebiutował w wieku 17 lat, jako twórca "Wanted". Inne jego mangi to: "Kami kara mirai no Present", "Ikki Yakō", "Monsters", "Romance Dawn", "Cross Epoch". Jest mężem Chiaki Inaby.

Wcześniejsze Życie

Jako dziecko Oda interesował się wikingami i chciał zostać mangaką. Stworzył Pandamana na podstawie klasycznych zapasów mang Yudeamago'ego, Kinnikuman. Pandaman znany jest jako Easter Egg w mandze, razem z Doskoi Pandom. Oda był inspirowany na twórcy Dr. Slump i Dragon Balla, Akira Toriyamy. Kiedy był młody lubił grać w piłkę nożną i był przez przyjaciół nazywany Odacchi. Podkładam później głos do Odacchi'ego w "Dream Soccer King!" krótkiego dołączenia do 3 Filmu One Piece.

Mangowa Kariera

Lata asystenckie (1992-1997)

One Piece (1997-obecnie)

Przyszłość

Oda stwierdził w wywiadzie, że chciałby zrobić mangę o robotach po zakończeniu One Piece. Później stwierdził, że jak skończy One Piece, obierze taką samą ścieżkę jak Toriyama i będzie robi mangowe krótkie opowieści.

Asystenckie Prace

  • Suizan Police Gang z Shinobu Kaitani (1994)
  • Jungle King Ta-chan z Masaya Tokuhiro (1992–1995)
  • Mizu no Tomodachi Kappaman z Masaya Tokuhiro (1995–1996)
  • Rurouni Kenshin z Nobuhiro Watsuki (1996–1997)

Prace

  • God's Gift for the Future (1993)
  • Ikki Yako (1994)
  • Monsters (1994)
  • Romance Dawn, Version 1 (1996)
  • Romance Dawn, Version 2 (1996)

Pisarz

Oda napisał scenariusz do dziesiątego filmu One Piece Strong World w 10 rocznicę anime. To był pierwszy raz kiedy pisał scenariusz do filmu.

W Jump Festynie 2011 powiedział, że będzie bezpośrednio zaangażowany w tworzenie 12 filmu, który został wydany 15 grudnia 2012.

Wystąpienia

  • Grał Shanks'a w Jump Festynie 2008.
  • Jego imię pojawiło się w odcinku 21 (min. 02:53), na książce w odcinku 70 (min. 18:08) i wśród książek Ohary w odcinku 278.
  • Avatar Ody (ryba z ciałem człowieka) jest wsparciem w Gigant Battle i Gigant Battle 2: rysuje panele mangi i robi pułapki na przeciwników.
  • O dziwo, Oda jest w Japońskim Plebiscycie Fanów w kategorii na Najbardziej Popularną Postacią One Piece, mimo, że nigdy nie wystąpił w żadnym wydaniu mangi (poza SBS
    • W drugim Plebiscycie jest dwudziesty piąty.
    • W trzecim jest czterdziesty ósmy.
    • W czwartym jest trzydziesty pierwszy.
    • W piątym jest pięćdziesiąty, razem z Marguerite
Odachi.PNG
Oddachi w Dream Soccer King!
Easter Egg Books.png
Imię Ody na książce w odcinku 70.
Ohara's Books.png
Kolejny Easter Egg z imienien Ody, w książkach z Ohary

Metody Pracy

Fabuła

Ewolucja Rysunku

Na początku One Piece Ody zostało zgłoszone, za zły styl rysunku. Wtedy większy przywilej miały wielkie oczy, niż zwykłe, staroświeckie, kropkowe oczy. One Piece jest również znany ze swoich dziwacznych i ekstremalnych wzorów postaci, które z biegiem serii stawały się bardziej powszechne. One Piece ma własny styl, który zmienił się trochę w ciągu dekady. Na początku było dużo grubych lin, a z biegiem czasu linie stały się cieńsze, a crosshatching i cieniowanie są bardziej używane.

Cechy bohaterów też stały się bardziej luźne od momentu, gdy np. Zoro na jednym kadrze wyglądał na pajaca, a na następnym na twardego szermierza. Luffy może wyglądać w jednym momencie jak dorosły, a później stać się jak dziecko. Tak było z wieloma innymi bohaterami. Chopper nie zaczynał wyglądając jak chibi, a robi to teraz, choć zawsze był uważany za słodkiego.

Tła były bardziej proste w porównaniu do nowszych. Choć były funkcjonalne i dobrze narysowane wcześniejsze tła nie mogły dotrzeć do zawiłości, które teraz mają.

Zmiana stylu jest bardzo stosowna, bo rysunek wydaje się być bardziej szczegółowy i intensywniej emocjonalny, gdy historia staje się ciemniejsza i bardziej dojrzała.
Romance Dawn Version 1 Luffy.png
Luffy w Romance Down Wersja 1
RD2Luff.png
Luffy w Romance Down Wersja 2
RD3Luff.png
Luffy w One Piece Romance Down
Red Hair Pirates Romance Dawn V.1.png
Ludzie w Romance Down Wersja 1
Red Hair Pirates Finalized.png
... i podobni ludzie w One Piece Romance Down.
Wanted Infobox.png
Okładka Wanted! pokazująca wzory najbardziej znanych postaci.
Dragon Slayer.PNG
Ryuma powala smoka w Monster.
Zoro Defeats Ryuma.png
... i Zoro goniący kogoś podobnego do Ryumy w Rozdziale 467 One Piece
Chapter 1.png
Luffy, Nami i Piraci Czerwonowłosego w Rozdziale 1
Chapter 598.png
Piraci Słomianego Kapelusza na okładce rozdziału 598.

Podpis

Eiichiro Oda Sig.png

Podpis Ody

Chiaki Inaba

Chiaki Inaba (稲葉ちあき Inaba Chiaki?) to żona Ody i byłą modelką. Robiła cosplay Nami podczas Jump Festynu w 2002. To właśnie wtedy spotkali się i zaczęli się spotykać. Wzięli ślub w 2004 i urodziła córkę w 2006.
Chiaki Inaba.png
Chiaki Inaba
Chiaki Inaba Cosplays Nami.png
Chiaki robi cosplay Nami

Ciekawostki

  • Avatarem Ody jest ryba z ciałem człowieka.
    Oda avatar.png
  • Ulubionym piratem Ody, który istnieje jest Czarnobrody (Edward Teach).
  • Jest fanem rakugo, Eminema i meksykańskiego jedzenia.
  • Zna innego mangake Mitsutoshi Shimabukuro, twórce Toriko.
  • Oda zna również twórcę mangi "Naruto", Masashi Kishimoto. Traktuje go zarówno jak przyjaciela, jak i rywala. Kiedy w tym samym tomie Shonen Jumpa wyszły dwa ostatnie rozdziały Naruto i 766 rozdział One Piece (na okładce którego był hołd złożony Naruto), Oda napisał w komentarzu, że cieszył się, że przez 15 lat wspólnie wydawali swoje mangi.
    • W ostatnim rozdziale Naruto jest hołd złożony One Piece'owi.
  • Na pytanie Shounen Jumpa "Jeśli mógłbyś być jedną osobą z mangi, kim byś był?" odpowiedział Nico Robin bo mógłby "tworzyć dłonie i rysować mangę dwadzieścia razy szybciej".

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki