Fandom

One Piece Wiki

Edward Newgate

2289stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze15 Udostępnij
175px-Luffychibi.png

Edward Newgate (エドワード・二ューゲート Edowādo Nyūgēto) Znany bardziej jako "Białobrody". Mówiono o nim iż jest osobą znajdującą się najbliżej skarbu "One Piece". Był jednym z Yonko, został zabity przez Marshalla D. Teacha podczas wojny na Marineford.

Wygląd

W młodości, nie miał blizny na klatce piersiowej. Później z powodu swoich wąsów otrzymał przydomek "Białobrody" (spotykane jest tłumaczenie Białowąsy). Gdy miał 52 lata, miał na sobie niebiesko żółty piracki kapelusz z jego "Jolly Roger" noszony na długie, blond włosy. Białobrody był wyjątkowo wysoki, mniej więcej trzy razy wyższy od normalnego człowieka. Miał podłużną twarz, oraz (z powodu wieku) wiele zmarszczek wokół oczu, był też bardzo umięśniony. Posiadał również wiele blizn, przebiegających wzdłuż jego klatki piersiowej; jedną, szczególną, otrzymał w pojedynku z Rogerem. Podobnie jak inni członkowie jego załogi miał wytatuowany Jolly Roger. W mandze, jego oczy są brązowe, ale w anime ich kolor jest postrzegany jako żółty. Miał czarną chustkę na głowie i biały płaszcz kapitana, który luźno zwisa z jego szerokich ramion. Zawsze był widziany z nagim torsem i nosił lekkie, luźne spodnie wpuszczone do wewnątrz swoich dużych czarnych butów oraz ciemną piracką szarfę wokół talii. W mandze, po ataku Akainu topi się część jego twarzy, Białobrody stracił lewe oko i lewą stroną wąsów (scena ta w anime została zmieniona, po prostu traci lewą stronę wąsów), jak również ogromną dziurę w jego tułowia (druga, większa rana w brzuchu została również pokazana w anime). Jednak przez całe 72 lat ani razu nie otrzymał rany na plecach, bo nigdy nie uciekł od walki. Jako dziecko, nosił koszulę bez rękawów, miał na sobie również szorty i białą chustkę.

Galeria

Whitebeard calendar.png
Edward Newgate w kolorowej mandze.
Edward Newgate as a Child.png
Edward Newgate jako dziecko.
Edward Newgate as a Young Pirate.png
Edward Newgate we wczesnej młodości, przez zdobyciem przydomka.
Middleaged Edward Newgate.png
Edward Newgate w wieku 52 lat.
Edward Newgate Film Z.png
Białobrody w One Piece Film: Z.
Whitebeard Wax.png
Figura woskowa Białobrodego wykonana przez Diego.
Regis's First Statue.png
Figurka Białobrodego wykonana przez Regisa.

Gry wideo

Whitebeard Unlimited Adventure.png
Whitebeard Unlimited Cruise SP.png
Whitebeard One Py Berry Match.png
Edward Newgate w One Py Berry Match.
Whitebeard Unlimited World Red.png
Newgate Super Grand Battle X.png
Whitebeard Pirate Warriors 3.png

Osobowość

Edward Newgate wydawał się być osoba wesołą i beztroską podczas swoich młodszych lat. W przeciwieństwie do swych kolegów, którzy kochali skarby i bogactwa, tylko Newgate życzył sobie rodziny i zobaczył, że to największy skarb.

Śmiech Białobrodego opiera się na nazwie Diabelskiego Owocu Gura Gura no mi, a brzmi: "Gurararara".

Relacje

Załoga

Białobrody wszystkich członków załogi traktował jak synów, podczas Wojny na Szczycie dobrze widać, że oddanie i miłość były obustronne.

Portgas D. Ace

Białobrody traktuje Ace'a jak swojego rodzonego syna. Mimo, że początkowo Ognista Pięść próbowała go zabić Newgate ciągle chciał aby dołączył do jego załogi. Chłopak bardzo zżył się ze swoim staruszkiem i nie wyobrażał sobie zdrady. Po zabójstwie Thatcha przez Czarnobrodego mimo odradzania pomysłu z odnalezieniem Teach'a, Ace postanowił czym prędzej pomścić nie tylko podwładnego, ale również zemścić się za okrycie hańbą imienia swojego kapitana. Podczas egzekucji Ace'a uznał, że głupio się zachował Białobrody wszystko mu wybaczył i uznał, że to on kazał mu to zrobić co było oczywiście nieprawdą. Dla Białobrodego nie ma to jednak żadnego znaczenia, gdyż postanawia zabić każdego, kto tylko zgładzi jego syna. To jak bardzo blisko siebie są te postacie, widać również doskonale, w sytuacji, gdy Ognista Pięść mówi Yonko, kto tak naprawdę jest jego biologicznym ojcem. Białobrody mówi mu wtedy, że nie ma znaczenia kto go spłodził, bo wszyscy są synami morza. Ace tuż przed śmiercią, również Białobrodemu podziękował za okazaną mu miłość. Usłyszał od swojego załoganta, że był najlepszym ojcem.

Sprzymierzeńcy

Piraci z Nowego Świata

Białobrody musiał być bardzo szanowany przez wielu piratów z Nowego Świata. Na jego wezwanie przybyły 43 pirackie których załogi gotowe były zaryzykować dla niego życie.

Squard

Nawet kiedy Squard (oszukany przez Sakazukiego) zaatakował i zranił Białobrodego ten zamiast jak wroga traktował go jak dziecko, które popełniło błąd.

Jinbe

Ze względu na rolę jaką odegrał Białobrody na Wyspie Ryboludzi, wielu ryboludzi uznało Edwarda Newgate za bohatera w tym Jinbe. Jinbe wiele razy wyraża wdzięczność do Białobrodego nawet odmówił uczestniczenia w wojnie przeciwko niemu co doprowadziło do stracenia statusu Shichibukai i zamknięcia w Impel Down.

Monkey D. Luffy

Białobrody początkowo wyrażał formę szacunku w stosunku do Słomianego Kapelusza po usłyszeniu o tym, że jest on bratem Ace. Po zaciętej wytrwałości Słomianego Kapelusza, Luffy'emu udało się zdobyć szacunek Białobrodego. Edward Newgate posuną się do tego, że nakazał Marco chronić Luffy'ego i nie pozwolić mu zginąć. Podczas wojny szacunek Białobrodego do Luffy'ego stopniowo zwiększał się do tego stopnia, że Białobrody postanowił przypisać całe swoje siły by w pełni wesprzeć Słomianego Kapelusza, ta decyzja zdziwiła nawet samych piratów Białobrodego. Luffy uważał, że osoba którą Ace podziwia nie może być zła więc uchronił Białobrodego przed atakiem Crocodile.

Uciekinierzy Impel Down

Obok Luffy'ego było wiele uciekinierów z Impel Down takich jak Emporio Ivankov, dowódca Armii Rewolucjonistów i Buggy, były członek załogi Gold Rogera. Początkowo większość skazańców walczyła przeciwko Białobrodemu z powodu tego iż za jego głowę można było zyskać pokaźną sumę. Lecz Edward Newgate zaproponował sojusz Buggy'emu widząc jaką armię posiada klaun. Lecz Białobrody nie uważał Buggy'ego za zagrożenie.

Neptun

Białobrody był starym przyjacielem Neptuna, ich przyjaźń wynikła z sytuacji w której razem pili i kiedy Białobrody wyzwolił wyspę Ryboludzi z niewoli. Do końca nie wiadomo w jaki sposób Neptun i Białobrody stali się przyjaciółmi, wiemy tylko tyle, że znali się już w młodości i często pomagali sobie.

Wrogowie

Gol D. Roger

Dawno temu byli rywalami o tytuł Króla Piratów. Mimo, że Edward przegrał ten pojedynek nie żywił urazy do Roger'a, jako jednego z niewielu darzył go ogromnym szacunkiem. Niedługo po tym jak Roger ostał okrzyknięty królem spotkali się na pewnej wyspie i rozmawiali ze sobą na spokojnie. Król Piratów bezowocnie chciał mu zdradzić gdzie znajduje się One Piece i odpowiedział na pytanie dotyczące Woli D..

Marynarka

Darzył szacunkiem jedynie Sengoku i Monkey D. Garp'a, innych nazywał "bachorami", którzy nie znają prawdziwego życia na morzu. Nawet admirałowie nie byli dla niego wystarczająco respektowani. Jedynie Sakazuki po zabiciu Ace'a zaczął być traktowany jak wróg, którego trzeba natychmiast wyeliminować.

Yonko

Shanks

Żaden z Yonko nie uznaję siebie jako towarzysza, każdy inny Yonko jest zagrożeniem dla niego i jego załogi to tyczy się także Shanksa. Gdy Rockstar dostarcza list dla Białobrodego od Shanksa, Edward Newgate przed przeczytaniem listu niszczy go i mówi, że jeżeli Czerwonowłosy czegoś od niego chce to powinien z nim rozmawiać twarzą w twarz. Białobrody mówi Rockstarowi by ten załatwił drogą butelkę Sake by mogli przy niej negocjować. Gdy pojawia się Shanks, Białobrody uważa go za szczeniaka i twierdzi, że Shanks jest o 100 lat za młody by powiedzieć mu, co ma robić.

Mimo, że są wrogami Shanks ma wielki szacunek do Białobrodego. Shanks uniemożliwił Kaido powstrzymanie Edwarda Newgate przed dopłynięciem na Marinefor. Po śmierci Białobrodego, Shanks zakończył wojnę ratując przy tym sojuszników i załogę Białobrodego przed śmiercią. Następnie godnie pochował Ace i Białobrodego.

Marshall D. Teach

Marshall D Teach znany jako Czarnobrody stał się największym wrogiem Białobrodego po tym jak zabił Thatcha i do prowadził do tego, że Ace został uwięziony w Impel Down. Przed zdradą Czarnobrodego, Białobrody uznawał go za swojego syna. Tuż przed śmiercią Białobrody oznajmia, że Teach nie jest godny by być następcą Rogera. Po jego śmierci Czarnobrody nie tylko przeją moc Białobrodego ale także podbił i przywłaszczył sobie jego terytoria i stanowisko jako Yonko.

Historia

Nie jest nam znane jego pochodzenie, ale wiemy o nim tyle,że nigdy nie był zainteresowany znajdowaniem skarbów, a od młodych lat chciał założyć rodzinę. Swój cel realizuje tworząc 16 dywizji, w której każda miała 100 ludzi. Białobrody jest znany z tego, że jako jeden z nielicznych znał Króla Piratów, a nawet walczył z nim i przeżył. Początkowo można zrazić się do jego postaci, ze względu na to jak traktuje innych ludzi, przykładowo Shanksa z Yonko. Jednakowoż jest pierwszą postacią o wielkim znaczeniu, która zginęła od początku mangi, odgrywając tym sam bardzo ważną rolę w wydarzeniach, które zmieniły trwale porządek na świecie. Białobrody chronił wiele wysp np. wyspę ryboludzi, nad którą władzę po jego śmierci przejmuje inny członek Yonko - Big Mom.

Fabuła

Saga Skypiea

Akt Jaya

Saga Water 7

Akt Po Enies Lobby

Saga Wojna Szczytów

Umiejętności

Whitebeard otrzymał tytuł "najsilniejszego człowieka na świecie" będący hołdem dla jego niezrównanej siły fizycznej, był jednym z niewielu ludzi na świecie, którzy pasują na następnego Króla Piratów.

Był jednym z Yonko , czterech z najgroźniejszych piratów, którzy rządzą drugą połową Grand Line, wraz z Shanksem , Kaido i Charlotte LinLin . Są oni uważani za największe zagrożenia dla rządu panującego na świecie, nie licząc rebeliantów.

Białobrody był kapitanem Piratów Białobrodego , bezpośrednio kontrolując ogromną piracką flotę 1600 piratów podzielony na 16 oddziałów, z których każdy jest prowadzony przez niezwykle potężnego dowódce. Świadectwem jego mocy, jest fakt, że Shichibukai i Świat Rząd wykorzystywali praktycznie całą swoją moc, aby przygotować się do walki z nim. Sam aktualny Admirał floty miał poważne problemy w walce z nim.

Potęga Białobrodego była tak rozległa, że niewielu ośmielało zakwestionować go, czy kogoś z jego załogi, co zrobiło jedynie kilka bardzo odważny i wpływowych ludzi jak Ace, Krokodyl, Aokiji, Kizaru, Akainu, Czarnobrody, Kaido, i Luffy. W przeszłości, Ace próbował zaatakować Białobrodego ponad sto razy, z każdej próby, w wynikały kolejne porażki. Odwety dla Białobrodego było tak łatwe, że był on w stanie kontratakować, nawet podczas snu. Po tym jak Akainu zabił Ace, Edawrd brutalnie ranni go, a Admiral jest praktycznie bezradna w odpowiedzi na mocy Białobrodego.

Innym przykładem jego mocy jest to jak Białobrody potrafi wysoko skakać, czy sprawnie walczyć mimo, swojego podeszłego wieku. Jest również w stanie powalić giganta na ziemię dokonać innych cudów, o których inni mogę pomarzyć. Przez całe swoje życie otrzymał 267 ran ciętych, 152 ran postrzałowych i 46 ran od kul armatnich w sumie 465 obrażeń. Mimo to, w momencie śmierci nie było ani jednej blizny na plecach pokazującej tchórzostwo Białobrodego. Dodać również należy, że zginął on na stojąco i nawet po śmierci nie upadł, stał dalej jego wola była nie do zgięcia, przed śmiercią wypowiedział słowa będące jednym z najważniejszych w serii, że One Piece, jest prawdziwe.

Poza jego brutalną siłą Białobrody jest niezwykle wykwalifikowanym strategiem wojskowym. Jego sprawność taktyczną wykazano kiedy rozkazywał i kierował ogromną ilością piratów, podczas wojny na Marinfort Czy wyborem swoich ostatnich słów, które podniosły ludzi na duchu i zapewne stworzyło wiele nowych piratów i rozgrzało wiele marzeń ludzi, którzy w przyszłości mogą obalić Światowy Rząd.

Diabelski Owoc

Główna strona: Gura Gura no Mi

Gura Gura no Mi, owoc pozwalający na tworzenie fal sejsmicznych, bardzo niebiezpieczny i jeden z najbardziej niszczycielskich owoców. Owoc ten ma nie wiele zastosowań, po prostu niszczy wszystko na swojej drodze, czy jest to żywe jak ludzie, czy martwe jak góry nie nic nie oprze się sile tego owocu. Akainu jeden z najsilniejszych postaci One Piece, został dzięki temu owocowi, ostro poturbowany. Sam Białobrody był w stanie niszczyć za jego pomocą wszystko co chciał, zbroje wrogów, całe oddziały, a nawet grunt pod stopami czy to swoimi czy wroga.

Haki

Posiada umiejętność Haki Uzbrojenia co da się zauważyć gdy zaatakował Akainu i go zranił, mimo, że Admirał jest użytkownikiem diabelskiego owocu typu logia. Czym sprawił Admirałowi nie lada problemy.

Broń

Walki

  • Edward Newgate kontra Gol D. Roger (niepokazano)
  • Edward Newgate kontra Crocodile (niepokazano)
  • Edward Newgate kontra najeźdźcy Wyspy Ryboludzi
  • Edward Newgate kontra Piraci Spade
  • Edward Newgate kontra Portas D. Ace (100 pojedynków)
  • Edward Newgate kontra Shanks
  • Edward Newgate kontra Admirał Aokiji
  • Edward Newgate kontra Wice Admirał Ronse
  • Edward Newgate kontra Wice Admirał John Giant
  • Edward Newgate kontra Admirał Aokiji
  • Edward Newgate kontra Akainu
  • Edward Newgate kontra oficerowie marynarki
  • Edward Newgate kontra Admirał Kizaru
  • Edward Newgate kontra Admirał Akainu (Po śmierci Ace'a)
  • Edward Newgate kontra Marshall D. Teach
  • Edward Newgate kontra Piraci Czarnobrodego

Ciekawostki

  • Przez całe swoje życie otrzymał 267 ran ciętych, 152 ran postrzałowych i 46 ran od kul armatnich w sumie 465 obrażeń. Mimo to, w momencie śmierci nie było ani jednej blizny na plecach pokazującej tchórzostwo Białobrodego.
  • Jest najwyższym i najsilniejszym człowiekiem w swojej załodze.
  • W 4 Japońskim "Fan Poll" Białobrody okazał się 69 najbardziej popularną postacią w One Piece.
  • W piątym rankingu popularności zajął 26 miejsce.
  • Zmarł stojąc pokazując swoją siłę i honor.
  • Jego ostatnie słowa przed śmiercią brzmiały: "One Piece istnieje!"

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki