FANDOM

175px-Luffychibi.png

"Nikt nie będzie przejmował się śmiercią East Blue."
Shiki w "Strong World"

East Blue jest oceanem w świecie One Piece i miejscem akcji pierwszych 6 aktów w mandze, w anime i w filerze Wyspa Okręt wojenny. East Blue jak jego siostrzane oceany zbudowany jest z kilku wysp otoczonych wodą i wielkiego brzegu zwanego Red Line.

Na East Blue piraci są uważani za mało groźnych w porównaniu do tych pływających po Grand Line takich jak Dracule Mihawk. Słabość ta pokazana była na Don Krieg gdy Mihawk jednym uderzeniem miecza rozwalił wszystkie okręty Don Kriega (z wyjątkiem statku flagowego, który jednak później został wytropiony i zniszczony). Jednakże East Blue jest miejscem narodzin wielu wspaniałych piratów (co jest absurdalne ponieważ jest to „najsłabszy ocean”) takich jak Monkey D. Luffy, Roronoa Zoro, Monkey D. Dragon i późniejszy Król Piratów Gol D. Roger.

Historia

Miejsca na East Blue

  • Wyspa Dawn - rodzinna wyspa Monkey D. Luffy'iego gdzie dorastał w spokojnej wiosce Foosha, a także trenował na Wzgórzu Colubo.
  • Królestwo Goa - miasto, gdzie urodził się m.in. Sabo, jest zamieszkiwane przez rodzinę królewską i szlachtę
  • Szary Terminal położone tuż obok Królestwo Goa wyspypisko zamieszkiwane przez margines społeczny
  • Miasto Shells - miasto kontrolowane przez Marine Kapitana Morgana, został pokonany przez Luffiego i Zoro.
  • Wioska Shimotsuki - wioska gdzie znajduje się dojo, trenowali tu Zoro i Kuina.
  • Miasto Orange - miasto zaatakowane przez piratów Buggiego, został pokonany przez Luffiego i Zoro, tutaj także Luffy poznał Nami.
  • Wioska Syrup - rodzinna wioska Usoppa, jest to także miejsce gdzie został zbudowany pierwszy statek Słomianych Kapeluszy.
  • Baratie - pływająca restauracja, tutaj pracował Sanji.
  • Wyspy Conomi - rodzinna wyspa Nami, a także miejsce gdzie znajdowała się baza Arlonga i jego piratów ryboludzi.
    • Wioska Cocoyashi - rodzina wieś Nami
    • Wioska Gosasąsiednia wieś, spustoszona przez piratów Arlonga na 8 lat przed wydarzeniami w fabule.
    • Arlong Parkbaza załogi Arlonga. Została zburzona przez Luffy'ego i jego załogę.
  • Loguetown - najpopularniejsza wyspa na East Blue, jest to miejsce gdzie urodził się, a także został ścięty król piratów Gol D. Roger.
  • Wyspa Warship (tylko anime) - wyspa leżąca przed Grand Line.
  • Wyspa Mirrorball
  • Tequila Wolf - wyspa na której budowany jest most.

Ludzie z East Blue

Ciekawostki

  • East Blue jest uważane za najsłabsze z mórz, ponieważ średnia nagroda za głowę pirata wynosi tylko Bsymbol.gif3,000,000.
  • Najbardziej niebezpieczny piratem na East Blue (zanim Luffy go pokonał) był ryboludź Arlong, za którego nagroda wynosiła Bsymbol.gif20,000,000. Obecnie najwięcej dają za Monkey'a D. Luffy'ego, aż Bsymbol.gif500.000.000 co wydaje się być astronomiczną sumą w porównaniu z typowym piratem z East Blue.
  • Największa flota piratów na East Blue należała do Don Kriega.
  • Najlepiej ceniony szermierz na East Blue to Roronoa Zoro.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki