FANDOM

175px-Luffychibi.png

Dym-DymowocDiabelski Owoc typu Logia pozwalający władającemu na tworzenie, kontrolowanie i przemianę w dym zgodnie z własną wolą. Został zjedzony przez Smokera.

Etymologia

  • Moku moku to japońska onomatopeja określająca dźwięk wznoszącego się dymu.
  • Moku to anagram słowa kumo, które po japońsku oznacza "chmurę".
  • Moku może też pochodzić od smoke, japońskiej wymowy angielskiego słowa smoke oznaczającego "dym".
  • W tłumaczeniu Viz Manga i dubbingu FUNimation, owoc nazwany jest Plume-Plume Fruit, w dubbingu 4kids Smoke-Smoke Fruit, w dubbingu Odex Seed of Smoke, a w grze One Piece: Grand Adventure Steam-Steam Fruit.

Mocne i słabe strony

Smokersmokering

Smoker używający mocy Dym-Dymowocu.

Użytkownik tego owocu jest w stanie generować, manipulować i stać się dymem. Podobnie jak większość innych owoców typu Logia, gdy może zostać trafiony przez pocisk lub przecięty mieczem, to może użyć mocy owocu, aby stać się dymem, uniknąć ataku co pozwoli mu pozostać bez jakichkolwiek obrażeń. Podobnie jak niektóre inne owoce tego typu, ten pozwala użytkownikowi "latać", unosząc go nad podłożem pozwalając mu szybciej się poruszać.

Dym może być również stosowany jako broń obuchowa, uderzając z dużą siłą we wrogów. Jednakże, możliwe jest uniknięcie schwytania przez dym poprzez wywołanie silnej eksplozji (taki jak to zrobił Luffy używając Gomu Gomu no Fusen).

Smoke and Fire Collide

Starcie mocy Dym-Dymowocu i Płom-Płomieniowocu.

Wydaje się, że konfrontacji z ogniem, wygląda tak, że oba żywioły prą na siebie nie odnosząc żadnych skutków (bo dym powstaje z ognia). Okazuje się także że ta logia jest słabsza od Gasu Gasu no Mi, gdyż dym jest jednym z rodzaju gazów. Dzięki temu władający gazowym owocem ma całkowitą władzę nad władającym Dym-Dymowocem. Aby zranić użytkownika tego owocu przeciwnik musi mieć opanowane Haki Uzbrojenia. Posiada też podstawowe słabości Diabelskich Owoców.

Zastosowanie

Techniki

Gry wideo

Ciekawostki

  • Jest to pierwsza ukazana Logia w One Piece.
  • Jest to ostatni Diabelski Owoc wprowadzony w Sadze East Blue
  • Jest jedyna Logia, którą nie można skrzywdzić przeciwnika.
  • Początkowo dym był koloru ciemnoszarego. Jednak z czasem mocno pojaśniał; teraz kolor podchodzi pod biel.

Nawigacja

Szablon:Dym-Dymowoc