Fandom

One Piece Wiki

Donquixote Homing

2285stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
175px-Ohara_Poneglyph.png

Została zbudowana przez użytkowników tej Wiki. Zobacz Donquixote Homing na tej Wiki i jej historię edycji użytkowników.

Donquixote Homing - ojciec Donquixote Doflamingo i Donquixote Rosinante, były członek światowej szlachty z domu Rodziny Donquixote. Wycofał się ze swojego stanowiska i opuścił Mariejois, aby prowadzić normalne życie ze swoją rodziną. Został zabity przez dziesięcioletniego Doflamingo.[1]

Wygląd

Homing był wysokim mężczyzną, o jasnych kręconych włosach w stylu typowym dla niebiańskich smoków. Posiadał imponujące wąsy i w przeciwieństwie do pozostałych Światowych Szlachciców, miał niezwykle miłe rysy twarzy. Podczas jego pobytu w Mariejois nosił typowy strój niebiańskiego smoka. Po rozpoczęciu zwykłego życia, nosił zwyczajne ubranie i nieco skrócił włosy. Podczas pobytu w North Blue odzienie stało się bardziej postrzępione i brudne.[2]

Osobowość

W odróżnieniu od typowego Światowego Szlachcica, Homing nie wykazywał żadnych oznak arogancji i postrzegał siebie jako zwykłego człowieka. Był skromny i chciał prowadzić normalne życie wśród zwykłych ludzi. Był bardzo opiekuńczy i troszczył się o swoją rodzinę. Pokazał też oznaki odwagi, gdy oddał się w ręce wściekłego tłumu wioski by tylko chronić swoje dzieci. Pomimo jego dobroci, był postrzegany jako swoisty Niebiański Smok, a sami mieszkańcy miasta potępiali go nawet dlatego, że bluźnierczo porównywał siebie do reszty ludzkości.[2]

Jednak po doświadczeniu nienawiści i dyskryminacji ze strony wściekłych mieszkańców wioski na światową szlachtę, zrozumiał że był naiwny nie znając stopnia nienawiści i niechęci zwykłych ludzi do Niebiańskich smoków.[2] W swoich ostatnich słowach przeprosił swoje dzieci za to, że zawiódł jako ojciec.[3]

Relacje

Rodzina

Homing został pokazany jako postać troskliwa i dobra w swojej ojcowskiej roli. Żona kochała go na tyle, aby razem rozpocząć zwyczajne życie poza Mariejois.[2]

Doflamingo

Doflamingo jest pierworodnym synem Hominga. Ojciec dołożył wszelkich starań by dbać o niego i reedukować go, gdyż przywyknął do szlacheckiego stylu życia. To działanie było punktem zwrotnym w relacji ojciec-syn. Kiedy Homing zabrał całą rodzinę, by prowadzić życie pełne prześladowań i bólu, Doflamingo przeklął i obwiniał za to swojego ojca. Gniew i oburzenie ostatecznie doprowadziło, do tego, że syn odebrał życie ojcu. Mimo przeprosin Hominga za zrujnowanie życia swoich dzieci, nie wpłynęło to ostatecznie na jego stosunek do ojca.[3] Brak szacunku ze strony Doflamingo oznacza, że łatwo oczernia go wśród innych nazywając Hominga głupim i beznadziejnym.[1]

Rosinante

Rosinante był drugim synem Hominga. Podobnie jak z Doflamingo troszczył się mocno o swojego syna. Rosinante żywił głębokie uczucia do swojego ojca i uważał go za miłego człowieka. Rosinante przeszedł traumę, gdy Doflamingo strzelił ojcu w tył głowy.[3] Był zaszokowany, jak tak miły człowiek mógł stworzyć takiego potwora.[4]

Światowa Szlachta

Kiedyś niebiańskie smoki traktowały go z pewnym szacunkiem, jednak zawsze byli zaniepokojeni jego odmienną postawą do zwykłych ludzi. Z czasem wzrastała pogarda do jego ideałów i byli urażeni tym, że porównuje siebie do reszty ludzkości. Kiedy zwrócił się do nich o pomoc, chcąc aby jego żona i dzieci mogli wrócić do Mariejois, nie rozumiał dlaczego oni mają cierpieć za jego decyzję o rezygnacji. Smoki jednak chłodno odwróciły się od niego traktując go jako marnego mieszkańca.[2]

Historia

Donquixote Family's Poverty.png

Żona Hominga umiera przez chorobę, jeden z synów ją opłakuje, a drugi obwinia Hominga

33 lata przed rozpoczęciem fabuły, Homing wysyła rezygnację ze swojej pozycji Niebiańskiego Smoka, Żądanie zostaje spełnione i Homing traci status szlachcica, a reszta niebiańskich smoków ostatecznie uznaje go za zdrajcę, za postrzeganie siebie jako zwykłego normalnego człowieka, jak reszta ludzkości. Przeniósł się do nieznanego miasta poza kontrolą Światowego Rządu wraz z żoną i dwoma synami. Mimo iż miał nadzieje na zwyczajne szczęśliwe życie nie był świadomy wrogości mieszkańców wobec Światowej Szlachty. Byli prześladowani przez mieszkańców miasta. Ich dom został spalony, a sama rodzina została zmuszona do ucieczki i życia w nędzy będąc ścigana i torturowana. Kiedy Homing zwraca się o pomoc do Światowej Szlachty dla swojej rodziny, ci chłodno się od niego odwracają. W konsekwencji żona zapada na śmiertelną chorobę z powodu warunków mieszkalnych i niedługo później umiera. Pozostała trójka dalej jest torturowana. Kiedy Homing błaga obywateli by oszczędzili jego dzieci, Rosinante błaga o śmierć z bólu, Doflamingo poprzysięga przetrwać i zabić ich wszystkich w zemście. Czym szokuje ojca i brata.[4]

Doflamingo, Rosinante, Przepraszam, że mieliście ojca takiego jak ja.

— Ostatnie słowa Homing'a[3]

Doflamingo Kills Homing.png

Doflamingo strzela do Ojca

Dwa lata po opuszczeniu Świętej Ziemi, Doflamingo postanawia zabić swojego ojca by odzyskać utracony tytuł Niebiańskiego Smoka.[5] Obwinia on swojego ojca za wszystko co przydarzyło się im przez ostatnie 2 lata. Ostatnimi słowami z uśmiechem na twarzy Homing przeprosił synów, za to, że zawiódł jako ojciec. Następnie Doflamingo strzela ojcu w tył głowy, ignorując błagania swojego brata by tego nie robił.[3] Wraca z głową Hominga do Mariejois aby odzyskać status szlachcica. Nie udaje mu się to, a cała rodzina, zostaje uznana za zdrajców.[1]

Dziedzictwo

Pomimo bycia dobrym człowiekiem i dobrym ojcem, akt rezygnacji ze stanowiska Szlachcica sprowadził nienawiść starszego syna, oraz ekstremalne trudności w dalszym życiu, które cała rodzina musiała znosić. Doflamingo w dalszym ciągu żywi do ojca głęboką urazę z powodu tamtych wydarzeń.[1] Młodszy syn natomiast postrzegał ojca jako dobrego człowieka. Ciężko mu było uwierzyć, że ktoś tak przesiąknięty złem jak Doflamingo może pochodzić od tak dobrych ludzi jak Homing i jego żona.[4]

Moce i umiejętności

Jako członek światowej szlachty, może robić co mu się żywnie podoba bez żadnych konsekwencji. Posiada przywilej nasłania admirała marynarki, jeżeli od kogokolwiek wyczuje zagrożenie. Posiada też nieograniczone bogactwo i wysokie wpływy polityczne nad całym światem.

Kiedy zrezygnował ze swojej pozycji społecznej, stracił wszystkie powyższe przywileje, zabierając ze sobą ograniczoną ilość pieniędzy. W połączeniu z dość rozrzutną przeszłością i brakiem wiedzy o stosunku zwykłych ludzi do Niebiańskich Smoków, oraz braku ochrony światowego rządu, Homing miał trudności z życiem w North Blue. Ledwo udaje mu się zebrać żywność by utrzymać siebie i swoich synów przy życiu. Przy agresji ze strony mieszkańców miasta.[2]

Różnice pomiędzy Mangą a Anime

Anime pokazuje, jak Homing przedstawił się jako były Niebiański Smok, a mangą nie.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 One Piece Manga — Tom. 76 Rozdział 760 (Str. 12-13), Doflamingo publicznie wyraża jak bardzo nienawidzi ojca.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 One Piece Manga — Tom. 76 Rozdział 763 (Str. 2-9), Doflamingo ma koszmary z przeszłości.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 One Piece MangaRozdział 767 (Str. 2), Ostatnie słowa Homing'a przed śmiercią z rąk Doflamingo.
  4. 4,0 4,1 4,2 One Piece MangaRozdział 764, Rosinante twierdzi, że jego ojciec był dobrym człowiekiem.
  5. One Piece Manga Tom 75 — Rozdział 747, Doflamingo wyjawia, że zabił ojca w wieku 10 lat.

Nawigacja Strony

Więcej w Fandom

Losowa wiki