FANDOM

Dominacja Obserwacji – znana także jako Mantra - Osnowa Umysłu (心綱 (マントラ) Mantora) na Skypiei, to forma Dominacji pozwalająca użytkownikowi na wykrycie czyjejś obecności, nawet, gdy osoba ta jest daleko poza zasięgiem wzroku.

Opis

Obserwacja pozwalająca użytkownikowi przewidzieć, w którym kierunku poruszy się przeciwnik oraz w jaki sposób zaatakuje. Znane są także szersze możliwości jak to, że Enel potrafił wyśledzić co dzieje się na całej Skypiei, albo przewidzieć wynik walki. Oznacza to, że użytkownicy tego typu Dominacji mają swojego rodzaju moc prekognicji. Prawdopodobnie użytkownicy Dominacji Obserwacji potrafią też czytać w myślach.

Za pomocą obserwacji można także poznać siłę przeciwnika. Zostało to ukazane kiedy Rayleigh "wyczuł" 500 stworów na wyspie Rusukaina, które były silniejsze od Luffy'ego.

Słabością obserwacji jest to, że jest zależne od naturalnego refleksu użytkownika. Oznacza to, że nawet gdy użytkownik jest w stanie odczytać wszystkie planowane ruchy przeciwnika, ale reaguje za wolno, to w chwili gdy wróg przewyższy go szybkością jest wtedy w stanie zadać mu ciosy.  Monkey D. Luffy był w stanie uderzyć i pokonać użytkowników obserwacji – Boa Sandersonia i Enela – gdyż był w stanie stać się szybszy od ich prędkości reakcji.

Użytkownicy

[v · e · ?]
Użytkownicy Dominacji Obserwacji
Satori Shura Gedatsu Aisa Enel
Ohm Boa Hancock Boa Sandersonia Boa Marigold Edward Newgate (martwy)
Monkey D. Luffy Coby Silvers Rayleigh Roronoa Zoro Vinsmoke Sanji
Otohime (martwa) Kin'emon Rebecca Usopp Issho
Charlotte Katakuri Helmeppo Shanks Trafalgar D. Water Law Dracule Mihawk
Sakazuki Borsalino Sentoumaru Smoker Tashigi
Marco Jozu Vista Jinbe Crocus
Niekanoniczni użytkownicy
Patrick Redfield Sabo

Ciekawostki

  • Jinbe jest jedynym znanym Ryboludem używającym obserwacji.

Nawigacja