Fandom

One Piece Wiki

Doma

2290stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

"Cygański Rycerz" Doma jest niesławnym piratem z Nowego Świata, który sprzymierzył się z Białobrodym.

Wygląd

Doma jest człowiekiem z czarnymi, kręconymi włosami i brodą, z której wydają się wychodzić linie, ciągnące się do jego oczu. Nosi szeroką, czerwoną opaskę na głowie i naszyjnik z dużymi niebieskimi i żółtymi, kwadratowymi kamieniami. Wydaje się mieć bliznę na szyi po prawej stronie. Można go zobaczyć w długim, jasnobrązowym płaszczu z szerokim kołnierzem i bordowymi mankietami, w pasie zapiętym paskiem. Ma na sobie również luźne spodnie wpuszczone wewnątrz niebieskich, prostych butów.

Małpa siedzi na jego ramieniu. Widzimy ją zazwyczaj, gdy trzyma się Domy owijając swój ogon na jego lewym ramieniu. Nosi ona pistolet w imieniu Domy podczas walki.

Osobowość

Niewiele wiadomo na temat osobowości Domy oprócz tego, że jest on bardzo lojalny wobec Białobrodego, ponieważ był gotów zaryzykować życie, by ocalił Ace'a przed egzekucją.

Historia

Kiedyś w przeszłości Doma i jego załoga poddała się po przegranej walce z Ace'm.[1]

Fabuła

Saga Wojna Szczytów

Akt Marineford

Doma i jego załoga są po raz pierwszy widziani z flotą 42 załóg innych niesławnych piratów, którzy sprzymierzyli się z Białobrodym i zaatakowali Marineford, aby uratować Portgas D. Ace'a przed egzekucją.[2] Gdy Białobrody postanowił osobiście zaatakować, Doma jest postrzegany trzymając miecz, gotowy do walki i u boku swego "ojca".

Niedawno zauważono w walce z Marynarką, że dzierży on dwa miecze, podczas gdy jego zwierzątko - małpa, którą trzyma na ramieniu, nosi ze sobą pistolet wspomagając go w walce. Później widzimy go wśród grupy Kapitanów z Nowego Świata, którzy ochraniali Luffy'ego na prośbę Białobrodego.

Kiedy Piraci Czarnobrodego rozpoczęli ostrzał Białobrodego gradem kul, doprowadzając starca do śmierci, widać było płaczącego Domę. Po przybyciu Shanks'a i jego załogi wydaje się być zaskoczonym i zaniepokojonym. Gdy Admirał Floty Sengoku oznajmił koniec wojny, odszedł wraz z resztą załogi Białobrodego.

Akt Po Wojnie

On i reszta załogi uczestniczyli w pogrzebie Białobrodego i Ace'a na nieznanej wyspie, gdzieś w Nowym Świecie.

Umiejętności

Domie udało wyrobić sobie niesławną reputację w Nowym Świecie i sprzymierzyć z Białobrodym.

Doma with monkey.png

Doma walczący ze swoją małpką.

Doma jest szermierzem, który posługuje się stylem dwóch mieczy. Jego dokładny poziom walki pozostaje nieznany, jednak przypuszczalnie jest on dość wysoki. W anime był w stanie walczyć z Wiceadmirałem Momongą. Jest bardzo zwinny i wydaje się preferować ataki nogą.

Małpka siedząca mu na ramieniu, wygląda na dość dobrze posługującą się bronią palną i służy Domie jako jego "trzecia ręka", strzelając z pistoletu w razie potrzeby, ponieważ Doma ma zajęte ręce obydwoma mieczami.[3] Jest też wystarczająco silna, aby w nienaruszonym stanie przeżyć wojnę.

Główne walki

Różnice w Anime i Mandze

Momonga Clashes with Doma.png

Doma blokuje atak Momongi, skierowany na Luffy'ego.

W anime Doma otrzymał dodatkową scenę, w której obronił Luffy'ego przed Wiceadmirałem Momongą, gdy Białobrody nakazał sojusznikom ochronę brata Ace'a. Ta dodatkowa walka nie została pokazana w mandze.

W mandze małpa Domy ma gęstsze, puszyste futro, podczas gdy w anime jest ono krótsze, bardziej eleganckie.

Referencje

  1. One Piece Manga i Anime - Vol. 57 Rozdział 552 i Odcinek 461, Doma i jego załoga są pokazani jak poddają się Ace'owi.
  2. One Piece Manga i Anime - Vol. 56 Rozdział 551 i Odcinek 460, Doma został wprowadzony.
  3. One Piece Manga i Anime - Vol. 58 Rozdział 567 i Odcinek 476, Małpka Domy jest widziana z bronią.

Linki zewnętrzne

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki