Fandom

One Piece Wiki

Demaro Black

2298stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
175px-Ohara_Poneglyph.png

Została zbudowana przez użytkowników tej Wiki. Zobacz Demaro Black na tej Wiki i jej historię edycji użytkowników.

"Trzy-Języki" Demaro Black - to kapitan Fałszywych Piratów Słomianego Kapelusza . Podszywał się pod Monkey D. Luffiego, by zyskać sławę na jego reputacji, po czym został aresztowany przez Sentomaru. Przez swoje działania może zostać uznany za głównego antagonistę aktu Powrót do Sabaody. Nagroda za jego głowę wynosi Bsymbol.gif26,000,000.

Wygląd

Black jest sporym otyłym mężczyzną w średnim wieku. Twarz Blacka jest dość szeroka z wyraźnie wysuniętym czołem do przodu, zakrywającym niemal całkowicie brwi, natomiast nos jest wąski u podstawy i szeroko zaokrąglony na końcu. Nosi zarost rozciągający się od kącików ust do podbródka. Nogi Blacka są dość cienkie i owłosione. Wydaje się być cały czas uśmiechnięty, śmiejąc się nawet z odniesionych ran. Black posiada również bliznę w kształcie literki "X" na brzuchu, oraz bliznę pod lewym okiem i na lewym ramieniu. Flintlock zwykle jest trzymany w lewej ręce lub jest przywiązany do spodni.[1]

Próbował podszywać się pod Monkey D. Luffy'ego, nosząc podobne ubranie i mając bliznę nad lewym okiem. Na tym niestety kończą się podobieństwa. Jego blizna ma trzy szwy zamiast dwóch, słomiany kapelusz jest postrzępiony i zaniedbany z wyraźnymi strzępami wzdłuż obwodu. Koszula jest otwarta, gdyż z powodu wystającego brzucha nie może zostać zapięta. Dodatkowo Black nosi pełne buty zamiast sandałów jak prawdziwy Luffy. Podobnie do młodego pirata nosi Jeansy, jednakże u prawdziwego Luffy'ego są to bardziej szorty podczas gdy u Blacka sięgają jedynie łydek. Black nosi piracki płaszcz podczas przemówienia do rekrutów i w zasadzie gołym okiem widać, że nie przypomina on w ogóle prawdziwego Słomianego Kapelusza Luffy'ego.[1]

Osobowość

Osobowość Blacka jest bardzo podobna do tej jaką prezentuje Światowa Szlachta choć nieco mniej ekstremalna. Wierzy on bowiem, że imponujące dziedzictwo i wysoki status zagwarantuje mu nietykalność i znacznie wyższe prawa na świecie. Jest bardzo egoistyczny i bezwzględny, a wykorzystując renomę prawdziwych Piratów Słomianego Kapelusza działa właściwie bezkarnie. Dzięki wyjątkowo wysokiej nagrodzie i znanej reputacji Black wierzy, że może uciec od każdej sytuacji. Traktuje ową reputacje jako swoiste prawo nakazując wszystkim dostosować się do jego rozkazów tylko dlatego, że jest znanym piratem. Wydaje się, że Black zachował wystarczająco dużo zdrowego rozsądku by uznać, że reputacja nie ochroni go przed wszystkimi. Mimo to dalej usiłuje ją wykorzystać nawet gdy jest w podbramkowej sytuacji.

Black łatwo wpada w gniew, jeżeli coś pójdzie niezgodnie z planem lub ktoś kogo spotka spojrzy na niego niewłaściwym wzrokiem. Nawet zwykłą błahostkę jak szturchnięcie traktuje jako wystarczający powód by kogoś zabić. Przy wykorzystaniu kradzionej reputacji jest przekonany, że może zachowywać się jak chce bez konsekwencji. Z powodu swojego ego Black w żądzy zemsty wydaje się nie dostrzegać niebezpieczeństwa jakie reprezentują przybyli przeciwnicy. Pojawiający się Luffy, Nami i Usopp łatwo radzą sobie z Blackiem i jego załogą. Zdenerwowany Black szuka zemsty za wszelką cenę, nasyłając wszystkich zebranych rekrutów przeciwko trójce ludzi. Próbuje nawet zagadać z Sentomaru wykorzystując reputacje, jednak ten wyraźnie mu nie uwierzył.

W przeciwieństwie do prawdziwego Luffy'ego, który nie zwraca zbytnio uwagi na osoby w tle, Black wykorzystuje w zasadzie każdą okazję by chwalić się innym swoim dorobkiem i reputacją, jednocześnie uzasadniając motywy swojego działania. W rzeczywistości używa swojej broni aby zastraszyć przeciwników broniąc tym samym samego siebie. Nie ma właściwie żadnych skrupułów by skrzywdzić niewinnych ludzi, sarkastycznie przepraszając za postrzelenie przypadkowych osób, których uznał za swoich wrogów. Posiadanie załogi nie ma dla Blacka większego znaczenia, a członkowie są jedynie narzędziami do osiągnięcia celu. Dla porównania Fałszywy Sogeking okazuje więcej troski dla kolegów z załogi od kapitana. Wydaje się być również tchórzem wykorzystując Fałszywą Nami do ucieczki przed rośliną bojową Usoppa.

Arogancja Blacka zdaje się zasłaniać zdrowy rozsądek. Po przybyciu prawdziwych słomianych - Nami, Usoppa, Luffy'ego i Choppera nie rozpoznał żadnego z nich podczas, gdy Fałszywa Robin od razu rozpoznała Choppera. Black dowiedział się o tożsamości Choppera od fałszywego Sanji'ego i Zoro. Widać również, że Black nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji podszywania się pod sławnego pirata, przez co Luffy łatwo doprowadza do złapania oszustów. Sam Sentomaru stwierdził, że Black i jego koledzy z załogi są zwykłymi idiotami. Sposób myślenia Blacka w połączeniu z jego ego ostatecznie doprowadza do jego upadku, gdy puste groźby dla Sentomaru obracają się przeciw niemu.[2]

Jak wiele postaci ze świata One Piece, Black posiada swój unikalny śmiech brzmiący "Dohahahaha".

Relacje

Załoga

W przeciwieństwie do prawdziwego Luffy'ego, Black nie wykształcił żadnej więzi z własną załogą i nie dba o ich dobre samopoczucie i potrzeby. Wymaga również by każdy z członków załogi zwracał się do niego per "Szefie" (大頭 Ōgashira?) jako oznakę posłuszeństwa i szacunku, czego Luffy nigdy nie robi. Black zebrał do siebie wiele pirackich załóg o wartości co najmniej Bsymbol.gif 70.000.000 i zamiast ich bronić tak jak zrobiłby to Luffy, black był gotów porzucić rekrutów podczas ataku Pacifistów. Jego osobista załoga wydaje się być lojalna wobec Blacka, jednakże traktują go wyłącznie jako swojego kapitana i szybko porzucają go, gdy prawdziwa tożsamość Demaro zostaje ujawniona, bowiem od tego momentu Black nie miał już żadnej mocy sprawczej by ich chronić.[3] Pozostali rekruci dołączyli do Blacka wyłącznie ze względu na kradzioną reputację. Byli źli na zaistniałą sytuacje zdemaskowania, włącznie z Albionem który nazywa byłego kapitana "przypadkowym śmieciem wartym marne Bsymbol.gif26.000.000". Jako że Black rozwiesił ogłoszenie rekrutacyjne niemal na całym Archipelagu Sabaody dał on ślad do działania Marynarce. Jego bezstroska ostatecznie doprowadziła do aresztowania większości zebranych.

Przeciwnicy

Gdy wszyscy byli pod wrażeniem, że to Black jest kapitanem Słomianych Kapeluszy, ten mścił się na każdym, kto obraził go nawet w minimalnym stopniu.

Piraci Słomianego Kapelusza

Gdy Usopp i Nami upokorzyli Blacka i uciekli, ten obrał sobie za cel zemstę na tej dwójce. Gdy Luffy przypadkowo szturchnął Blacka, niemal od razu zyskał pogardę z jego strony. Następnie próbował zamachu na życie młodego pirata, co szybko obróciło się przeciw niemu. Black bowiem cały czas nie znał prawdziwej tożsamości sprawców zdarzenia.

Piraci Caribou

Piraci Caribou od samego początku planowali zabić oszustów zakładając, że byli oni prawdziwymi słomianymi kapeluszami i przyłączyli się do nich w ramach podstępu. Po tym jak Black został schwytany przez Sentomaru został uchroniony przed pogrzebaniem żywcem.

Marynarka

Podstęp Blacka okazał się jego największą zgubą, gdyż podszywając się pod Luffy'ego, ściągnął na siebie uwagę jego wrogów takich jak Marynarka. Sentomaru skonfrontował się z Blackiem i ostatecznie zakończył jego oszustwa.

Fabuła

Saga Wyspa Ryboludzi

Akt Powrót do Sabaody

Od czasu Bitwy o Marineford nikt właściwie nie wiedział co dzieje się ze Słomianymi Kapeluszami od dwóch lat. Wielu piratów włączając w to Blacka zaczęło wierzyć w śmierć Piratów Słomianego Kapelusza. Jako że nie było oficjalnej informacji odnośnie podejrzeń ludzi, Black wraz z załogą postanowili wykorzystać okazję i stworzyć farsę podszywając się pod prawdziwych słomianych kapeluszy.

Blacka widzimy pierwszy raz w barze na Archipelagu Sabaody gdzie udając Luffy'ego poszukuje nowych rekrutów do swojej pirackiej załogi w towarzystwie Fałszywej Nami, Fałszywego Sogekinga i Fałszywego Franky'ego. Po odrzuceniu i strzeleniu w potencjalnego rekruta o nagrodzie w wysokości Bsymbol.gif55.000.000 (gdzie wymaganiem była nagroda w wysokości powyżej Bsymbol.gif70.000.000) Black zaprosił do załogi prawdziwą Nami w której nie rozpoznał członka prawdziwych Słomianych Kapeluszy. Gdy ta odmówiła, oszuści próbowali zmusić ją do zmiany zdania, jednakże ponownie spotkali się z obojętnością dziewczyny. Przed tym gdy uzurpatorzy mogliby zrobić coś jeszcze, zostają zaatakowani przez roślinę z nasion Pop Green Usoppa. Blackowi z załogą udaje się wydostać z uwięzi by zostać szybko trafionymi przez piorun pozostawiony przez odchodzących Nami i Usoppa. Nieco zranionemu Blackowi udaje się wstać i rozkazać swoim ludziom odnaleźć napastników.

Luffy Knocks the Impostor Straw Hat Pirates Out With Haki.png

Black wraz ze swoją załogą powaleni przez Haki Luffy'ego.

Nieco później Black spotyka dwójkę przypadkowych przechodniów. Po postrzeleniu kobiety sarkastycznie przeprosił za nieporozumienie, po czym z zimną krwią strzelił również do mężczyzny. W pewnym momencie prawdziwy Luffy przypadkowo szturchnął Blacka. Luffy próbował przeprosić i odejść w spokoju, jednakże Black postanowił potraktować ten wypadek jako personalną zniewagę jego osoby. Zaznaczając swoją wartość Bsymbol.gif400.000.000 zażądał od chłopaka by ten błagał o przebaczenie. Nie zdawał sobie jednak sprawy kim tak na prawdę jest chłopak. Luffy nie chcąc przykuwać zbyt dużej uwagi ponownie przeprosił i odszedł. Black próbował go zastrzelić, jednakże Luffy od niechcenia uniknął pocisku i oszołomił całą załogę przy użyciu Haki.

Jakiś czas później Black wraz z resztą załogi budzą się odnalezieni przez Fałszywego Sanji'ego i Fałszywego Zoro. Ci informują kapitana o zniknięciu Fałszywej Robin, którą zwyczajnie odesłał jako przynoszącą pecha. Ten zaś skoncentrował swoją uwagę na tym by zemścić się na Nami, Usoppie i Luffy'm. Następnie Black poinformował załogę aby szkolili nowych rekrutów i dali nauczkę innym którzy jakkolwiek z niego szydzili. Stosunek Blacka do zaginięcia Fałszywej Robin spłoszyły Choppera, który był pod wrażeniem, że podróbki dalej są jego przyjaciółmi.

Po tym jak Black dowiedział się iż "Gadający Szopo-Pies" to prawdziwy Chopper rozkazał Fałszywemu Sanji'emu i Fałszywemu Zoro złapać go. Tymczasem Black zebrał wszystkich rekrutów na Grove 46 gdzie ogłosił plan podboju Nowego Świata, gdzie wszyscy będą walczyć i umierać dla jego dobra. Pierwszym etapem tego planu było pochwycenie tych którzy go upokorzyli (Luffy'ego, Nami i Usoppa). W tym momencie Fałszywi Sanji i Zoro przyprowadzają Luffy'ego.

Demaro Black Easily Defeated by Sentomaru.png

Koniec farsy Blacka.

Black chciał wziąć przykład z prawdziwego Luffy'ego i rozkazując Caribou i Coribou chciał wykorzystać schwytanych żołnierzy Marynarki aby wydostać się z wyspy po przybyciu Sentomaru w towarzystwie dwóch Pacifistów. Caribou zignorował rozkaz i strzelił w żołnierza marynarki prowokując walkę. Widząc, że rekruci są bezużyteczni wobec Pacifistów Black razem z resztą załogi Fałszywych Słomianych Piratów próbowali ucieczki. Na nieszczęście dla nich Sentomaru odciął im drogę ucieczki uznając bezsprzecznie Blacka jako oszusta, gdyż wcześniej pojedynkował się z prawdziwym Luffym. Spytał się oszusta dlaczego nazywa siebie Słomianym Kapeluszem Luffy'm. W tej sytuacji jedynym wyjściem Blacka była próba zastraszenia Sentomaru reputacją prawdziwego Luffy'ego. Ten z kolei niewzruszony powalił zainteresowanego jednym ciosem swojego topora, po czym nakazał PX-5 by odkrył wszystkim tu zgromadzonym prawdziwą tożsamość: "Trzy-Języki" Demaro Blacka" wartego 26.000.000. Wszyscy piraci byli wściekli w wyniku oszustwa, a reszta załogi uzurpatorów rozproszyła się wiedząc, że ich kapitan stracił właśnie swoją pozycję.

Po walce widzimy Blacka leżącego nieprzytomnie przed Sentomaru i aresztowanym przez Marynarkę. Możemy przypuszczać, że reszta załogi (Za wyjątkiem Fałszywych Robin i Choppera) zostali pogrzebani żywcem i są martwi.

Główne Walki

Moce i Umiejętności

Blackowi udaje się przeżyć w pirackim świecie w zasadzie tylko dzięki umiejętności manipulowania ludźmi, posiadając równocześnie nikłe zdolności do walki. Jego zdolność manipulacji jest na tyle silna, że każdy kto nie znał wcześniej Luffy'ego uwierzył, że to Black jest prawdziwym kapitanem Piratów Słomianego Kapelusza. Jednocześnie Sentomaru zaznaczył, że każdy kto uwierzył w bajkę oszustów jest zwykłym idiotą. Black nie mogąc zbyt dużo zdziałać przeciwko silniejszym przeciwnikom, używał skradzionej reputacji aby ich zastraszyć i uniknąć walki. Mimo tego okazał się wystarczająco inteligentny by zrozumieć, że nie każdy da się nabrać na tę samą sztuczkę. Jedno co z pewnością przemawia na korzyść Blacka jest to, że potrafił wytrzymać ataki Pop Green Usoppa i błyskawicy Nami nawet jeżeli wyszedł z pewnymi obrażeniami. Mimo tego Sentomaru zdołał powalić Blacka jednym atakiem szeroką stroną swojego topora. Dodatkowo można stwierdzić że Black ma słabą wolę, gdyż Luffy był w stanie łatwo znokautować go przy pomocy Haki.[4]

Bronie

Black posiada Flintlocka do walki, jednak wydaje się, że biegłość w jego użyciu nie jest zbyt wysoka. Używa go bowiem do strzelania w bezbronnych ludzi, którzy w najprostszy sposób wyprowadzili go z równowagi.

Błędy w Tłumaczeniu

  • Przydomek Blacka "Trzy Języki" odnosi się do osoby, która często okłamuje innych by być po ich stronie, jednakże tak na prawdę nigdy nią nie była. W przypadku Blacka, kłamstwo służy temu by to inni ludzie byli po jego stronie.

Inne Wystąpienia

Demalo Premiere Show.png

Demaro Black występuje na scenie podczas show.

Ciekawostki

  • Aktor głosowy Blacka jest również aktorem głosowym Sanji'ego. Dzieje się tak dlatego, że aktorzy głosowi Fałszywych Słomianych to również aktorzy głosowi prawdziwych Piratów Słomianego Kapelusza tylko z zamienionymi rolami.
  • Jak na ironię Black urodził się tego samego dnia co prawdziwy Luffy - czyli 5 Maja.
  • Postać Blacka może bazować na osobowości Ferdinanda Waldo Demara który potrafił podszywać się pod wielu pracowników niepostrzeżenie do tego stopnia, że udawał chirurga na statku marynarki po czym, jedynie szybko przeglądając podręcznik, był w stanie przeprowadzić operację z nieskazitelnym sukcesem.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 One Piece Manga i Anime — Tom 61 Rozdział 598 i Odcinek 517, Debiut Demaro Blacka.
  2. One Piece Manga i Anime — Tom 61 Rozdział 601 i Odcinek 521, Upadek Blacka.
  3. One Piece Manga i Anime — Tom 61 Rozdział 603 i Odcinek 523, Pozostali fałszerze stwierdzili, że Black zmusił ich do udawania prawdziwych Słomianych Kapeluszy.
  4. One Piece Manga i Anime — Tom 61 Rozdział 599 i Odcinek 518, Black zostaje powalony przez Haki Luffy'ego.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki