FANDOM

Wicadmirał Dalmatian to jeden z wielu wiceadmirałów, którzy brali udział w wojnie na Marineford.

Wygląd

Dalmatian jest jednym z najwyższych wicedmirałów, o rozmiarach porównywalnych z wiceadmirałem Bastille. Dane jest nam go oglądać jedynie, w formie hybrydy człowieka i dalmatyńczyka. To muskularny facet o szerokiej szyi i klatce piersiowej oraz groźnej aparycji. Górna część jego głowy oraz dłoni, a także stopy i długi ogon są pokryte biało–czarnymi plamami, charakterystycznymi właśnie dla dalmatyńczyków. Jego dolna część twarzy ma ludzki wygląd i ukazuje nam brodę w blond kolorze. Oprócz tego, Dalmatian posiada długie uszy, szare pazury oraz okrągły, brązowy nos. Włosy ułożone w irokeza, opadają mu na plecy. Charakterystyczne dla tego wiceadmirała jest również to, że jego czarne oczy, otoczone są plamami. Prawe oko jest czarną, a lewe białą.

Dalmatian jak większość wiceadmirałów preferuje stylowe garnitury. Jego własny jest dwuczęściowy i składa się z marynarki oraz spodni w kolorze oliwkowym. Guziki w marynarce są koloru żółtego, co komponuje się z jego czerwoną koszulą oraz bordowym krawatem. Oprócz tego nosi pelerynę cechującą się naramiennikami ze złotą torsadą, bordową taśmą, żółtymi bulionami i niebieskim wypełnieniem powyżej. Rękawy płaszcza zakończone są mankietami w kolorze.

Galeria

Dalmatian as a Young Marine
Młody Dalmatian w Marynarce.
Dalmatian full
Pełny wygląd Dalmatiana w formie hybrydy Człowiek Dalmatyńczyka.

Fabuła

Saga Wojna Szczytów

Akt Marineford

Zanim doszło do walki pomiędzy Marynarką a załogą Białobrodego, Marynarka gromadziła swoje siły rozrzucone po całym świecie. Również Dalmatian jako jeden z wiceadmirałów został wezwany do głównej siedziby Marynarki. Podczas walki widzimy go w towarzystwie innych wicedmirałów, kiedy piraci rozpoczynają swój szturm. Następnie jest nam dane zobaczyć zaniepokojenie na twarzy Dalmatiana, gdy Little Oars Jr. zaprezentował swoją potęgę, jednym cięciem niszcząc statek wojenny. Jakiś czas później Dalmatian pomaga rozprawić się wiceadmirałowi Momondze z Luffym, który biegł w kierunku platformy egzekucyjnej. Wycieńczony gumiak nie zdążył aktywować Gear Second i Dalmatian obezwładnił chłopaka, błyskawicznie wyprowadzając Palcowy Pistolet. Dodatkowo w anime jesteśmy świadkami krótkiej urywki walki Dalmatiana z braćmi Decalvan, jednak wynik jest nam nieznany.

Umiejętności i moce

Jako wicedmirał może prowadzić atak Buster Call, jako jeden z głównodowodzących oraz dowodzić żołnierzami Marynarki niskiego stopnia.

Diabelski Owoc

Główna strona: Zoan Dalmatyńczyka

Dalmatian zjadł Diabelski Owoc typu Zoan, którego nazwy dotąd nie poznaliśmy. Jednak nazwy tego Diabelskiego Owocu możemy się domyślać z oczywistych względów. Owoc ten pozwala mu przekształcić się w hybrydę człowieka i dalmatyńczyka. Dzięki temu zwiększa on swoją fizyczną siłę i umiejętności. Co do transformacji należy również dodać, że różni się ona od pokazanych nam wcześniej przez innych użytkowników Diabelskich Owoców typu Zoan, ponieważ jest ona niepełna i pozostawia w wyglądzie wicedmirała ludzkie cechy.

Sześć Form

Główna strona: Sześć Form
Dalmatian shigan

Dalmatian używa na Luffym Palcowego Pistoletu.

Pozwala, jak sama nazwa wskazuje, na użytkowanie sześciu nadludzkich technik walki (Rob Lucci który opanował je w mistrzowski sposób, uzyskał dostęp do siódmej techniki – Strzał Sześciu Króli). Siła użytkowników Sześć Form mierzona jest poprzez doriki. Dalmatian pokazał nam, że potrafi się posługiwać co najmniej dwoma technikami tego typu: Palcowy Pistolet i Golenie. Dodatkowo moc Diabelskiego Owocu Dalmatiana, powoduje również wzrost siły jego technik Sześciu Form.

Dominacja

Główna strona: Dominacja

Dalmatian zdecydowanie potrafi się posługiwać Dominacją, czyli umiejętnością wyczuwania duchowej energii innych istot. Wiemy to nawet bez informacji doktora Fishbonena zajmującego się Cobym, który wspomniał, że każdy wiceadmirał Marynarki oraz wszyscy powyżej tego stopnia są w stanie jej używać. Nie wiemy jednak, które z rodzajów Dominacji Dalmatian zdołał opanować, ponieważ nie ukazał nam on ich dotychczas w żadnej sytuacji.

Główne walki

Niekanoniczne walki

Różnica między mangą a anime

Dalmatian vs Decalvan Brother

Dalmatian kontra bracia Decalvan.

W odcinku 476, Dalmatian wypowiedział dodatkowy komentarz na temat Luffy’ego, którego nie było nam dane zobaczyć w mandze. Brzmiał on następująco: „Głównym powodem, dla którego on nie jest w stanie pokonać Wiceadmirałów jest to, że jest zwyczajnym nowicjuszem". Oprócz tego jest nam dane oglądać walkę Dalmatiana z braćmi Decalvan (odcinek 479), której również nie było w mandze.

Ciekawostki

  • Po raz pierwszy jego imię zostało ujawnione w jednym z intro, a później potwierdzone w piątym databooku.
  • Słowo Dalmatian może się odnosić nie tylko do znanej rasy psów, ale również do krainy historycznej w Chorwacji, Bośni i Hercegowinie oraz Czarnogórze na wschodnim wybrzeżu Adriatyku.

Nawigacja

Nami Steals Alvida's Treasure

Oryginalny tekst znajduje się na stronie:
http://www.onepiece.com.pl/readarticle.php?article_id=467
Twórcą tego artykułu jest użytkownik: Silnikov a korekterem jest Brena