FANDOM

175px-Luffychibi.png

Cień-Cieniowoc to Diabelski Owoc typu Paramecia pozwalający władającemu na manifestowanie i kontrolę cieni jako namacalnych i fizycznych form i sprawiając, że osoba ta staje się władcą cieni (影の支配者 Kage no Shihaisha). Został zjedzony przez byłego Królewskiego Wojownika Mórz, Gekko Moria. Efekt jego mocy został wyjaśniony przez Brooka podczas pierwszego spotkania z załogą Słomkowego Kapelusza.

Etymologia

  • Kage (影) oznacza po japońsku "cień".
  • W tłumaczeniu Viz Manga i dubbingu FUNimation, owoc nazwany jest Shadow-Shadow Fruit.

Mocne i słabe strony

Owoc pozwala użytkownikowi kontrolowanie własnego cienia oraz zamienianie się z nim w każdej chwili miejscami. Użytkownik może ponadto pozbawiać innych ludzi ich własnych cieni i wykorzystywać je do tworzenia zombi których słabością jest jednak sól oraz fakt, że śmierć właściciela cienia sprawia, że cień znika z tego świata. Przeciętna osoba która straci swój cień traci przytomność na trzy dni ale osoba o wyższej witalności i silnej woli może odzyskać przytomność wcześniej.

Zastosowanie

Techniki

Nightmare Luffy

Główna strona: Nightmare Luffy

Ciekawostki

  • Pomimo że ofiary Morii wyparowują po wyjściu na słońce, on sam może odłączać swój cień niezależnie od pogody, dzięki temu, że jest władającym tego owocu.
  • W anime zombie mają tego samego aktora głosowego, co właściciel cienia, a w mandze otrzymują nowy głos wraz z ciałem.

Nawigacja