Fandom

One Piece Wiki

Chaka

2285stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
175px-Ohara_Poneglyph.png

Została zbudowana przez użytkowników tej Wiki. Zobacz Chaka na tej Wiki i jej historię edycji użytkowników.

Chaka "Szakal" - Jeden z dwóch strażników królewskich Królestwa Alabasta pod zwierzchnictwem Igarama, obok Pella.[1] Pod nieobecność Igarama, Chaka został czynnym kapitanem straży.

Wygląd

Chaka jest wysokim mężczyzną o ciemnej karnacji skóry. Nosi średniej długości czarne włosy, oraz długi szeroki nos przypominający nos szakala.

Nosi na sobie jasnozieloną tunikę z brzegowym pasem karmazynowego koloru, odsłaniającą jego umięśnioną klatkę piersiową. Nosi również dwa pasy. Jeden pasiasty koloru karmazynowego i blado-czerwonego, oraz cieńszy fioletowy. Ma na szyi naszyjnik składający się z dużych złotych koralików, oraz nosi na ramionach ciemnozielony płaszcz tak jakby nosił pelerynę. Dzierży masywny miecz z niebiesko-złotą rękojeścią w pochwie na prawym biodrze.

Galeria

Chaka's Outfit After War.png
Ubiór Chaki po wojnie.
Alabasta Kingdom Going Baseball.png

Osobowość

Chaka jest wyjątkowo surowy i rygorystyczny. Jest niezwykle lojalny wobec rodziny królewskiej i jest gotów poświęcić za nich swoje życie. Pokazuje to, atakując Crocodile'a po to aby dać szanse Vivi na ucieczkę. Wykazuje również sporą troskę o swojego najlepszego przyjaciela Pella.

Historia

Trening Buntownika

Chaka Training Kohza.png

Chaka szkoli Kohze jako dziecko.

Kiedy Kohza był chłopcem i liderem klanu Suno Suno, spytał Chaki czy ten mógłby go szkolić. Chciał tego tak bardzo, że posunął się do żądania treningu.

Fabuła

Saga Alabasta

Chaka razem z Pellem przybywają do miasta, które zaatakowali piraci. Jednakże Crocodile pokonał napastników przed ich przybyciem. Kiedy obaj dotarli do miejsca przeznaczenia Crocodile pokonał piratów, a sam bunt zaczął się przemieszczać. Chaka i Pell chcą walczyć, ale zostają zatrzymani przez króla Cobrę. Później z listu Vivi pozyskują informacje na temat tożsamości wroga. Gdy Rebelianci zbliżają się do miasta, Chaka przejmuje dowództwo nad armią królewską.

Strażnik informuje o zaginięciu króla, co wywołuję panikę u Chaki. Chaka wydaje rozkaz armii królewskiej by odnalazła króla. Spostrzegł się, że poszukiwanie ludzi jest mocną stroną Pella. Niestety jest on już zajęty śledzeniem wroga w Rainbase. Później strażnik informuję, że zauważono króla przyznającego się do kradzieży deszczu i rozkazującego zniszczenie Nanohana. Chaka odmawia nie wierząc, że jest to dzieło ich króla na co strażnik odpowiada, że król zniknął ze swojej komnaty na cały czas trwania tego incydentu.

Gdy rebelia przemieszcza się, Chaka rozkazuje żołnierzom walczyć na śmierć i życie w imię króla i księżniczki.

Chaka Defending Vivi and Kohza.png

Chaka chroni Vivi i Kohze.

Podczas ataku Crocodile'a na królestwo, Chaka samotnie atakuje Shichibukai. Na skutek działań Crocodile'a, które zmusiły żołnierzy do poświęcenia się bez szansy honorowej śmierci w bitwie, Chaka wściekł się i zaatakował przeciwnika. Ochronił również Vivi i Kohzę dając im czas na ucieczkę i próbując zakończyć walki. Mimo jego wysiłków zostaje łatwo pokonany. Udaje mu się przeżyć i pokazuje się w późniejszych wydarzeniach aktu, wydając rozkaz wojskom królewskim by zaprzestały walki.

Akt po Alabaście

Chaka pojawia się, gdy Piraci Słomianego Kapelusza otrzymują nowe nagrody zaraz po wydarzeniach z Aktu Enies Lobby. Jest zaskoczony widząc Nico Robin w załodze słomkowych.

Akt Po wojnie na Marineford

Po wydarzeniach z wojny Białobrodego, Chaka wraz z Pellem informują króla, o niedawno udaremnionym ataku piratów.

Po Przeskoku

RoyalPalace2YL.png

Chaka przymierzający nowe ubrania na zbliżające się przyjęcie.

Po przeskoku widzimy Chakę i Pela ubierających nowe ubrania na zbliżające się przyjęcie.

Akt Totto Land

Główne Walki

Chaka kontra Crocodile

Moce i Umiejętności

Chaka wydaje się być silnym i doświadczonym wojownikiem specjalizującym się w szermierce. Zaatakował Crocodile'a w swojej hybrydowej formie. Został jednak łatwo pokonany przez piaskowe ciało przeciwnika. [3]

Diabelski Owoc

Główna strona: Inu Inu no Mi, Model: Jackal
Inu Inu no Mi, Model Jackal Infobox.png

Chaka w formie hybrydy Szakala.

Chaka zjadł Diabelski Owoc typu Zoan - Inu Inu no Mi, Model: Jackal, pozwalający użytkownikowi zmienić się w szakala lub hybrydową formę Człowieka-szakala[2]. Forma ta daje mu wzrost siły fizycznej oraz szybkości poruszania się. Dzięki niemu zdobył przydomek "Chaka Szakal". Używa również swojego miecza w formie hybrydy trzymając go w zębach. Zwiększając tym samym siłę ataków kiedy szarżuje na przeciwnika.

Ciekawostki

  • Chaka reprezentuje Szakala, jedną z dwóch duszy strażników Alabasty, wraz z Pellem Sokołem. Obie te formy są oparte o egipskie bóstwa Anubisa i Horusa. Co udowadnia wygląd hybrydowej formy obu Diabelskich Owoców.
  • Chaka oznacza "Gorące Czerwone Słońce" w języku Swahili.
  • Imię Chaki może pochodzić od śpiewaka Chaka Khana.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 One Piece Manga i Anime — Tom 19, Rozdział 167 (str. 12) i Odcinek 105, Chaka zostaje przedstawiony.
  2. 2,0 2,1 One Piece Manga i Anime — Tom 22, Rozdział 196 (str. 10) i Odcinek 120, Chaka wyjawia, że zjadł owoc Inu Inu no Mi, Model: Jackal
  3. One Piece Manga i Anime — Tom 22, Rozdział 196 (str. 10-11) i Odcinek 120, Chaka atakuje Crocodile'a w swojej formie Szakala.

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki